3340
Sök

V70 AWD 98a Problem med bakaxeln HJÄLP

3 Inlägg
8 november 2009
Trådstartare
Tackar för alla svar å har nu hittat felet på min bil.Rivit hela skitet från motor till bakaxel.
Är det någon som har samma-liknande fel så svarar jag gärna på frågor.
MVH ANDRÉ JENSEN
Senast redigerat av Jensen31 (25 december 2009)

674 Inlägg
12 november 2009
Det låter som precis samma fel som jag har på min....  Det har resulterat i en sönderliten motor kudde. Den vid höger framhjul & en knäckt drivaxel på vänster bak. Inne i yttre knuten.    Har en teori att det är diffen i bak,  nått vajsing med.. Att den låser helatiden.    Har hört från från rejmes att dom haft några problem med diff på dom bilarna... Men inte fått veta nått mer om problemet från dom.    Håller på att forska i detta på egen hand...

Har en annan fråga  då som handlar som slung diff.. Hur funkar diffen då.. Låser den direkt ellet går den in steglöst?
Senast redigerat av Ramrod (12 november 2009)

With great freedom comes great responsebility

1 043 Inlägg
12 november 2009
Troligtvis lamelldiffen mellan fram och bakhjul som har låst sig så att du har konstant 4 hjulsdrift.

674 Inlägg
15 november 2009
norpan1 skrev:
Troligtvis lamelldiffen mellan fram och bakhjul som har låst sig så att du har konstant 4 hjulsdrift.

Hmm.. Bara det att det sitter ingen lamell diff "mellan fram & bakhjulen"    ...   Visko koppling det är en annan sak..

With great freedom comes great responsebility

3 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
Att folk svarar är roligt.Men att sitta och spekulera är en annan sak.När man inte har en aning om vad man pratar om Skall man vara totalt igenmurad å inte yttra sig.
MVH JENSEN

P o r s c h e
1 700 Inlägg
25 december 2009
Ramrod skrev:
norpan1 skrev:

Hmm.. Bara det att det sitter ingen lamell diff "mellan fram & bakhjulen"    ...   Visko koppling det är en annan sak..

Han menar väl förmodligen Haldex-kopplingen kanske? Men den kanske kommer in senare i åren? tongue

4 822 Inlägg
25 december 2009
Bensinskallen skrev:
Ramrod skrev:
norpan1 skrev:

Han menar väl förmodligen Haldex-kopplingen kanske? Men den kanske kommer in senare i åren? tongue

haldex kom inte förren 2003 wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

205 Inlägg
26 december 2009
hur mycket hk har du i bilen har hört att den gamla awd inte klarar mer en 300hk men jag kan ha fel bara en sak som jag hört

982 Inlägg
26 december 2009
Har v70r awd bakaxel ligger om du behöver.

mvh benny

1 043 Inlägg
26 december 2009
Vad var det som orsakade problemet?
Vore kul om du skrev vad felet var??
Senast redigerat av norpan1 (28 december 2009)

Reservdansk
6 271 Inlägg
26 december 2009
Beeenny skrev:

mvh benny

Det är ingen skillnad på en V70 AWD eller en V70R AWD bakvagn. wink
Båda har centrifugal-diffbroms som fungerar upp till 50km/h.
Utväxlingen är densamma på alla bakaxlarna.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

982 Inlägg
27 december 2009
TurbOla skrev:
Beeenny skrev:

mvh benny

Det är ingen skillnad på en V70 AWD eller en V70R AWD bakvagn. wink
Båda har centrifugal-diffbroms som fungerar upp till 50km/h.
Utväxlingen är densamma på alla bakaxlarna.

de har jag väl inte sagt heller ?

Reservdansk
6 271 Inlägg
27 december 2009
Beeenny skrev:
de har jag väl inte sagt heller ?

Eftersom du var tvungen att skriva ut att det var en v70r bakvagn så verkade det som att du trodde det var nåt bättre.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

1 043 Inlägg
10 januari 2010
norpan1 skrev:
Vad var det som orsakade problemet?
Vore kul om du skrev vad felet var??

???

210 Inlägg
15 januari 2011
var då inte så schyst att ändra sitt första inlägg, där troligen felet beskrevs. är att sabba för dom som använder sök funktion för att hitta tråd som man vill ha info om något fel tex. trådskapare återskapa första inlägget å ge låt bli att ändra det när du fått svar på det du vill. andra kan vilja ha samma info!

DreamTeam
58 Inlägg
15 januari 2011
lånar tråden lite om det går bra, har en v70xc -00 och det viner väldigt mycket om bilen när man kör spelar ingen roll vad man har för däck eller nåt det viner verkligen helabtiden kan variera ibland hur mycket det låter men är väldigt jobbigt att lyssna på när man kör långt, nån som vet vad det kan vara ?

"I drift not because it is a quicker way around a corner but the most exciting way."
- Keiichi Tsuchiya

R som i Robban....
122 Inlägg
15 januari 2011
myche skrev:
lånar tråden lite om det går bra, har en v70xc -00 och det viner väldigt mycket om bilen när man kör spelar ingen roll vad man har för däck eller nåt det viner verkligen helabtiden kan variera ibland hur mycket det låter men är väldigt jobbigt att lyssna på när man kör långt, nån som vet vad det kan vara ?

vartifrån kommer vinandet då? växellådan, bakaxeln? vi kan inte börja med att gissa vart det kommer ifrån för att sedan hjälpa dig wink

DreamTeam
58 Inlägg
15 januari 2011
ungefär mitt under bilen, kanske mellan diffen ?

"I drift not because it is a quicker way around a corner but the most exciting way."
- Keiichi Tsuchiya

210 Inlägg
15 januari 2011
provkör bilen på en två pelar lyft. enkelt att se och kanske höra var felet kan ligga. är felet i vinkelväxel lär kardanen ifrån vinkelväxel bak till viskon inte driva. och äre viskokopplingen så lär kardanen rotera men inte hjulen bli inkopplad.

Sök