3630
Sök

vilken av dessa går bäst?

582 Inlägg
15 maj 2006
jaa en audi är ju såå lätt! polarns s2 avant han hade vägde 300 kilo mer än min gamla sierra cossie 4wd!

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

236 Inlägg
15 maj 2006
M5orna e dyra att trimma.. men behövs de verkligen? wink

657 Inlägg
15 maj 2006
norpan skrev:
jaa en audi är ju såå lätt! polarns s2 avant han hade vägde 300 kilo mer än min gamla sierra cossie 4wd!

nu menade ja inte lättare=vikt utan lättare=enklare

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

142 Inlägg
15 maj 2006
man ska väl gå liiite på utséende också? själv tycker jag att M5an är jäkligt ful. se ut som nått stort gammalt torp.

Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.

582 Inlägg
15 maj 2006
Alex_halvordsson skrev:
norpan skrev:

nu menade ja inte lättare=vikt utan lättare=enklare

okej! förlåt

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

V12 power
21 Inlägg
15 maj 2006
Tycker du borde satsa på audin ja eftersom det är en turbo bil med fyrhjulsdrift, Eftersom du har fyrhjulsdriften kan du komma iväg fortare från start ifall du vill raca mot någon, å de är kul smile

Sedan är båda "som sagt" kvalitetsbilar så tror inte du gör ett dåligt köp om du skulle köpa bmwn heller

Har ägt en S4 för något år sedan å den jag hade satt det samma fram bromsar som det gör på min audi v8a jag har nu och dem gillar jag inte eftersom dem är  krånglig att hålla på med samt dyra att renovera!

Valet är som kvalet!

Personligen gillar jag ändå audis 5cyl motorer mer än bmws 6cyl

1 723 Inlägg
16 maj 2006
Känner två varav den ena ägt en M5a och den andra en S4. Båda var nöjda men antar du är beredd på att ingen av dem går billigt? Polaren med M5an (en -92a tror jag) har endast råd med trafikförsäkring, vilket enbart det är dyrt nog. Han är 27. Kommer knappt under 2 liter milen hur han än gör. Visst han har en tung gasfot (så tung så gasvajern gick av) men det är ändå en äldre bil.

Jag ska visserligen inte säga nåt om bensinförbrukning.... smile

Funderade du på att trimma? Om du väljer M5an så ser jag absolut ingen mening med att trimma +300 hk som redan går mer än bra.....

S4an hade jag valt bort med tanke på att Audi inte har imponerat på mig med sin kvalitet. Visst det är småsaker jag irriterar mig på som t ex lister som ständigt ramlar bort. Men även denna förbannade serviceintervallen de har. Måste de verkligen in på service varannan vecka? Känns som det.

M5an är ju inte heller nåt man längtar efter att serva eller repa. Men det är ju ett kul nöje vad du än väljer. När det gäller servicekostnader så är det nåt som gör att jag skulle avråda dig från att trimma. Trimning innebär större slitage, dvs dyrare kostnad när det väl går sönder. Motorn som sitter i är utvecklad för den effekt du redan har i motorn. Men det vet du säkert redan.

Sök