Mitt projekt började med att jag skulle piffa upp bilen lite men det spårade snart ur skulle bara bli mer och mer, och på den vägen är det. Jag satsar mest på karossen först. Eftersom motorn är lätt att bygga om i efterhand. Så... Visa mer
tja! Jag köpte en volvo 240 -88. har fixat lite med den ett tag, men det är nu det roliga börjar.
Planer
på börjat [/] klart [X]
Motor: Dit med en turbo [X] Smidda kolvar å stakar [/] 16 ventil topp [X] Trim kammar [ ] Plenum insug [X] 3" Avgassystem [X] Intercooler [X] Polera detaljer [/] Köpa annat godis [/]
Karossen: svetsa in bur [X] sport bromsar [ ] sport fjädrar [X] svetsa igen list hålena på sidorna [X] lacka bilen ocean race blå [ ] lacka fram och bak vagn och byta bussningar [X] aussielocker diff [X]
Övrigt: Grupp-A vinge [X] sparco sprint stolar[X] sparco ratt [ ] vita blinkers glas runt om [ ] Alu tank [X]
Det heter "punktat". En pung är en pung...punkt är en punkt
Trevligt bygge annars
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.