FLER vinterträffar!
stockholmsvinter för med risk för halka och snö är ju numera enbart. december-mars dvs max 4 månader. vilket betyder att vi kan köra våra raketer 8 månader om året!
Är det bara jag som tycker det är för tidigt att ställa av bilen i garaget??. Jag kör fortfarande supran dagligen. till och från jobbet varje dag och som brukis. Den åker enbart in i garaget när snön faller för att ligga kvar.
OBS 275 fram och 315 bak på 19" samt över 900 hk.
senaste 5 åren har det inte varit nån snö förens i slutet på december. Ej heller någon IS. Varför ställa av nu ??
Med tanke på hur våra klimatförändringar betér sig så lär det bara bli varmare och varmare och snön försvinner helt
visst det kan dyka upp lite snöblask under några timmar. sen är det borta igen.
Jag bor i stockholm och jobbar i uppsala. så ja , det är jag som kör om alla. även i mitten på november på e4:an i en 900 hk supra!!
Finns även en liten januarifilm på nätet som är 4 år gammal. när jag med gamla motorn med enbart 700 hk:) åker på stockholms gator med sommar däck. DET FINNS INGEN SNÖ. åter igen ett bevis för att man inte behöver ställa in bilen bara för att det helt plötsligt blivit oktober. Det är ju inte värre än att man kör som om det regnar under sommaren. Man ger fan i att hålla full gas (hela tiden).
För att hålla sig till topic: Jag är lätt på lite "vinter" cruising i city