blomberg_ktm skrev:
Hörde även från en kompis att ja bör byta turbo och oljekyl pga. att de kan ha kommit in spån där från vevlagret`? går de inte tvätta de istället för att köpa nytt?
Jag hade fatt i en pump med tryck och retur, och fint filter, kopplade till oljekylarens slangar, i med diesel, tuta och kör...
Blev rent, och ja det fanns en del skit där i.
Turbon vet jag inte hur man rengör, ev. får man dela den.
Jag har inte delat min i alla fall.
blomberg_ktm skrev:
Men vad behöver jag nu när ja byter motor? packningen mellan motor å v-låda är bytt på min men kan man använda den packningen igen nu när ja byter motor? eller är det klister packning?
Nått annat ja bör tänka på eller som behövs köpas?
Självklart starta ja upp motorn me billigare olja sedan ur med den å i med mobil1 eller liknande helsyntet.
Ärligt talat, försöker du spara in 100 spänn på packboxen till bakre vevaxeltätningen?
Varför i helvete skulle man göra en sån sak?

Du får nog dela den gamla motorn för att få loss den andra packboxen hel.
Klisterpackning har du till oljetråget, mellandelen som veven ligger i, undersidan av blocket och ventilkåpan.