3368
Sök

Ford behöver hjälp hjälpstart för att kunna starta

CNC-Operatör
561 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
#1
hejsan! jag har bara ETT problem med min bil =P
jag laddade mitt bilbatteri till min ford igår, så det blev fullt, sen så går han,men när man stänger av den, så finns det ingen ström kvar.? vad kan det va för fel
bilen e en escort 1,8 RS -94 Det e den som e på min sida


volvoraggare
4 776 Inlägg
12 november 2009
#2
du kör korta sträckor va och du underhåller inte  ditt bilbatteri eller hur då blir batteriet förstört.....men kan även vara kortis i det också

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Tjatja bloggen!
150 Inlägg
12 november 2009
#3
Batteriet är nog helt enkelt slut, var lika på en jag hade förut

tjena grabbar !!

CNC-Operatör
561 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
#4
ok,men jag har laddat det


volvoraggare
4 776 Inlägg
12 november 2009
#5
Coolingen skrev:
ok,men jag har laddat det

kör du långa eller korta sträckor me bilen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

volvoraggare
4 776 Inlägg
12 november 2009
#6
Bullet--- skrev:
Om batteriet är kasst räcker det inte o ladda det...  smile

han svarar ju inte på  frågorna äns hmmm

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

CNC-Operatör
561 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
#7
den står,men den borde ju ändå starta efter att man har stängt av den


CNC-Operatör
561 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
#8
men det batteri som jag har nu,det e inte runda polar utan platta med ett hål igenom , så jag vet inte riktigt hur jag ska göra, har ju 2 batterier här hemma,men kan ju inte sätta dit dom p.g.a att det e platta polar på orgbatteriet


volvoraggare
4 776 Inlägg
12 november 2009
#9
Coolingen skrev:
men det batteri som jag har nu,det e inte runda polar utan platta med ett hål igenom , så jag vet inte riktigt hur jag ska göra, har ju 2 batterier här hemma,men kan ju inte sätta dit dom p.g.a att det e platta polar på orgbatteriet

köp dig ett par nya skor te batterikablarna och så tar du och slänger i det friska batteriet du vekar ju inte lyssna på dom frågor man ställer

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

CNC-Operatör
561 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
#10
öhhh,jo,ska ,men man har väll rätt att göra annat ist bara för att sitta framför datorn, jag läser ju svaren å kikar på nätet


CNC-Operatör
561 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
#11
Bullet--- skrev:
Om batteriet är kasst räcker det inte o ladda det...  smile

ok, ska väll slänga i det nya då(bättre än det gammla =P)


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
12 november 2009
#12
Coolingen skrev:
den står,men den borde ju ändå starta efter att man har stängt av den

är batteriet helt kört så brukar det inte funka, blev så på polarens opel när vi skulle besikta den och då hade vi 4 mil till bilprovningen, men den var stendöd när den skulle igång på parkeringen.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

CNC-Operatör
561 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
#13
NITROUS skrev:
Coolingen skrev:
den står,men den borde ju ändå starta efter att man har stängt av den

är batteriet helt kört så brukar det inte funka, blev så på polarens opel när vi skulle besikta den och då hade vi 4 mil till bilprovningen, men den var stendöd när den skulle igång på parkeringen.

ok,ska väll se till å fixa det imorn
tackar!


21 761 Inlägg
12 november 2009
#14
Istället för att gissa ifall batteriet är bra eller inte så gör du en enkel spänningsmätning med en multimeter. Mät direkt på batteripolerna när du försöker starta motorn, skriv sedan här vilket mätvärde du får. smile

CNC-Operatör
561 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
#15
Drönirettab skrev:
Istället för att gissa ifall batteriet är bra eller inte så gör du en enkel spänningsmätning med en multimeter. Mät direkt på batteripolerna när du försöker starta motorn, skriv sedan här vilket mätvärde du får. smile

har gjort, visade 11,95volt


21 761 Inlägg
12 november 2009
#16
Då är det inte fel på batteriet, i så fall skulle spänningen ha rasat ner mot 6 V eller däromkring. Mät på startmotorns solenoid där den tunna kabeln från tändlåset sitter fast, sätt plusmätpinnen där och minusmätpinnen på batteriminuspolen. Mät vid startförsöket alltså. smile

CNC-Operatör
561 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
#17
Drönirettab skrev:
Då är det inte fel på batteriet, i så fall skulle spänningen ha rasat ner mot 6 V eller däromkring. Mät på startmotorns solenoid där den tunna kabeln från tändlåset sitter fast, sätt plusmätpinnen där och minusmätpinnen på batteriminuspolen. Mät vid startförsöket alltså. smile

ok,men jag tror nog att det ändå e fel på batteriet ändå, mätte nu visade det 10,58volt, det e nog slut!
ska testa med nya batteripolskor  imorn, men vi hörs imorn!


21 761 Inlägg
12 november 2009
#18
Men mätte du när du samtidigt vred nyckeln i startläge?

Det är ju viktigt att du mäter rätt, annars kan vi inte ge rätt råd. Även om batteriet visar 10,58 V när nyckeln är i startläge så ska startmotorn orka dra runt.
Senast redigerat av Drönirettab (12 november 2009)

CNC-Operatör
561 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
#19
Drönirettab skrev:
Men mätte du när du samtidigt vred nyckeln i startläge?

Det är ju viktigt att du mäter rätt, annars kan vi inte ge rätt råd. Även om batteriet visar 10,58 V när nyckeln är i startläge så ska startmotorn orka dra runt.

det lyser ju inget när man vrider på startläge. men mätte med den avstängd


21 761 Inlägg
12 november 2009
#20
Vitsen med mätningen var ju att se hur batterispänningen beter sig vid belastning, men eftersom spänningen blir så där låg fastän du inte vrider nyckeln i startläge så lutar det förstås åt batteriet. Det har du rätt i. smile


Sök