Ska du ha bilen till att glida på stan med och kanske köra på något enstaka streetrace, eller kanske även försöka dig på drifting, bör du satsa på en R33 GTS-T eller till och med en R34 GTT. Den senare går faktiskt att hitta vettiga exemplar utav för det priset, om man letar på rätt ställen.
Ska man köra bana och/eller stripp rekommenderas en GT-R modell. Personligen anser jag också att GT-R modellen lämpar sig bättre att göra ett styling-projekt av, eftersom den enligt mitt tycke är snyggare i grunden (breddade skrämar, annorlunda grill, allmänt mer aggressivt utseende) och att du då får en bil där prestandan åtminstone till viss del svarar mot utseendet.
Bägge motorerna är ungefär lika trimvänliga och billiga/dyra att bygga på, men GT-R har ju fördelaktigare utgångspunkt vad gäller resten av drivlinan om man ska plocka ut mycket kräm.
Senast redigerat av Alecci (16 maj 2006)
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex