tjena tänkte eventuellt rensa katten på min 740 men min lambdasond sitter ju på den så skruvar ju av den när jag ska rensa såklart. Men tänkte på om det kan bli någe knas med den sen när katten är rensad och man har skruvat tillbaka den?
tror ni man kan skära upp halva katalysatorn och plocka ut inehållet och sedan svetsa ihop den igen? skulle det funka med lambda sensorn då för den sitter på katalysatorn:P
tror ni man kan skära upp halva katalysatorn och plocka ut inehållet och sedan svetsa ihop den igen? skulle det funka med lambda sensorn då för den sitter på katalysatorn:P
skulle säkert funka, men det är inte säkert den kommer gå bättre alls, kan rentav gå sämre.
Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
tror ni man kan skära upp halva katalysatorn och plocka ut inehållet och sedan svetsa ihop den igen? skulle det funka med lambda sensorn då för den sitter på katalysatorn:P
skulle säkert funka, men det är inte säkert den kommer gå bättre alls, kan rentav gå sämre.
okej kan ju prova om den får sämre så slänger jag väll tillbaka skiten
Varför ska alla rensa katten för?? Personligen tycker jag att de sku va bra smatare o byta ut de mot ett rör o svetsa dit en mutter eller vafan som helst o skruva dit lambdan, går ju lika snabbt som att rensa katten men istället har man ju en hel o fungerande kat som man kan plocka dit igen...
Eller en sportkat möjligen. Finns annars ingen anledning att rensa/ta bort katten på en sån bil med i princip standardmotor. Kommer ju ändå inte resultera i nån märkbar skillnad.
Eller en sportkat möjligen. Finns annars ingen anledning att rensa/ta bort katten på en sån bil med i princip standardmotor. Kommer ju ändå inte resultera i nån märkbar skillnad.
Menar du att en 740 inte är någon raket som standard?
Eller en sportkat möjligen. Finns annars ingen anledning att rensa/ta bort katten på en sån bil med i princip standardmotor. Kommer ju ändå inte resultera i nån märkbar skillnad.
Menar du att en 740 inte är någon raket som standard?
Fullkomligt meningslöst att ta bort katten. Har man toktrimmat så originalet blir en flaskhals så är det ju förstås minst sagt vettigt att byta till en med lägre flödesmotstånd, men inte annars...
tror ni man kan skära upp halva katalysatorn och plocka ut inehållet och sedan svetsa ihop den igen? skulle det funka med lambda sensorn då för den sitter på katalysatorn:P
Ta ett spätt å slå genom..
Men om katten är hel så är det onödigt som dom andra säger märker ingen skillnad.
Onödigt att skita ner naturen. Tänk lite längre, en sur gammal 740 blir inte snabbare för att man rensar katten. Ska du få en lite rappare respons kan du lätta svänghjulet, det hjälper iaf lite.