3481
Sök

Supra mkiv -97 mål: En av Sveriges Cleanste BPU motorutrymme! (1-10motor) (11-...kolfiber) SLUTRESULTAT sid 33

1 067 Inlägg
6 februari 2010
Trådstartare
SupraJonas skrev:
Blir inte roliga å hålla rena från bromsdam iaf =p

nä det blir det inte ! får inte gå för långt mellan tvättarna så det hugger fast tongue men jag är glad för att tvätta och putsa så det ska nog gå wink

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY

1 067 Inlägg
6 februari 2010
Trådstartare
Mettala skrev:
Grymt rolig tråd detta wink blev sjukt bra med oken åå inredning och inte minst motorutrymmet big_smile,  keep up de the good work big_smile

Tackar så mycket big_smile ja snart är allt klart! inreningen var inget planerat  precis! men låg långt före tidsplanen med motorn så fick ju hitta på något wink

56 Inlägg
6 februari 2010
RobinS2 skrev:
Mettala skrev:
Grymt rolig tråd detta wink blev sjukt bra med oken åå inredning och inte minst motorutrymmet big_smile,  keep up de the good work big_smile

Tackar så mycket big_smile ja snart är allt klart! inreningen var inget planerat  precis! men låg långt före tidsplanen med motorn så fick ju hitta på något wink

De gjorde ju inte så mycket, blev ju inte precis sämre big_smile

449 Inlägg
6 februari 2010
Fan va grymt mannen!!!!!! big_smile big_smile

314 Inlägg
6 februari 2010
Hade dom mer olja?? Jag ska handla imorgon smile Fick du tag på pluggar?? Jag tänkte köpa pluggar till mina "vinghål" smile

1 067 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
Ja denna helgen har man fått gjort en del som sagt smile förutom bromsar i fredags så har det blivit oljebyte ,tändstiftsbyte och expantionskärlet har fått en ny plats smile samt torkarhålet bak igensatt..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/855219_7bssxm.jpg
Här har expantionskärlet fått sin nya plats..får duga tills vidare smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/855225_dho6gr.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/855228_w00vmi.jpg
blev en sånn här enkel variant för 8 kr wink

371 Inlägg
8 februari 2010
najs wörk big_smile men tänkte det kanske varit snyggt med vitt skinn till  dörrhandtaget med kanske svarta sömar !? wink något som slog mig precis smile

Life is a bitch, then u die

173 Inlägg
8 februari 2010
Vart hittar man såna pluggar??

1 067 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
ECO_Astra skrev:
Vart hittar man såna pluggar??

Du vill inte ha två bromsslangar främre helt nya i förpackning? du kan få dom tongue har kvar dom sen jag hade min smile

173 Inlägg
9 februari 2010
E dom stålomspunna? tänk om du bytar till dig en s2a igen då? hehe

367 Inlägg
9 februari 2010
Hur ser dina kontakter ut till tändspolarna? Mina var helt spröda så jag köpte nya när jag bytte tändstift wink Är tydligen ett vanligt problem med dessa kontakter på Supran.

1 067 Inlägg
9 februari 2010
Trådstartare
ECO_Astra skrev:
E dom stålomspunna? tänk om du bytar till dig en s2a igen då? hehe

Nej tyvärr inte stålomspunna! sad nja men jag hinner nog bli av med dom innan det wink

1 067 Inlägg
9 februari 2010
Trådstartare
Linusj skrev:
Hur ser dina kontakter ut till tändspolarna? Mina var helt spröda så jag köpte nya när jag bytte tändstift wink Är tydligen ett vanligt problem med dessa kontakter på Supran.

ja mina är hela men märkte att plasten var väldigt känslig..den lilla plastbiten som "låser" gick av på två tror jag..men dom sitter bra endå smile vad kosta nya? smile

230 Inlägg
9 februari 2010
Fiinfint med svarvningen big_smile Far din vill kanske göra fler? roll

Livet är roligare när man ligger på ställ!
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE

<3 Japs
680 Inlägg
9 februari 2010
Lemheden_ skrev:
Fiinfint med svarvningen big_smile Far din vill kanske göra fler? roll

Undrar jag med wink

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

1 067 Inlägg
9 februari 2010
Trådstartare
Svar till lemheden och Arcangelus! hehe jo min pappa sa så här till mig: Du ska vara glad att du inte betalar för detta för det hade varit billigare att köpa ett par nya tongue Han fick göra 8 olika program pga tjocklek och storlek på skivor fram och bak är olika..sen på baksidan av skivan som man inte ser är ju slitzarna spegelvända!..så rätt mkt jobb..många timmar..
hoppas det dög som svar tongue

svarvning däremot kan han nog göra wink men finns som sagt en risk för vibrationer sen..får se hur det blev på min tongue
Senast redigerat av RobinS2 (9 februari 2010)

EasyCarbon
173 Inlägg
9 februari 2010
Langa upp fler bilder Robin... Ser väldigt bra ut!!

200sx S13 -92
The devil is not as frightful as he is painted

1 067 Inlägg
9 februari 2010
Trådstartare
nosferatos skrev:
Langa upp fler bilder Robin... Ser väldigt bra ut!!

Okej på vilket område? motor? inredning? sugen på att slipa till helgen? wink  hehe

170 Inlägg
9 februari 2010
ser mkt bra ut. inponerande resultat av din poleringen måste jag säga. vet nu vilket helvete det är när man börjat själv haha

Bromölla
Projektråd till supran: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167349

751 Inlägg
9 februari 2010
bromsarna är precis som resten av bilen...Klockrent! Ska bli skoj att se vad som kommer upp härnäst smile

Sök