3367
Sök

Varför hatar man saab ?

1 067 Inlägg
19 november 2009
En Saab bet mig när jag bara var en liten Hool :´(

22 Inlägg
19 november 2009
Saab var privatägt wallenbergs kapitalist. Volvo gjordes i göteborg där flest kommunister bor, gråsossar åker för det mesta saab för att känna sig lite bättre ett gammalt komplex som smittade av sig i arbets-familjerna. Jag känner många gråsossar som alltid har rattar saab fast volvo är byggt av skattepengar. Tänk på det när ni ser sossar i byarna fattigsossen rattar volvo mens kapitalistsossen rattar saab och oftast är feta och slinker iväg snabbt om det blir för varmt. Oftast sitter med i politiken eller dess släkt.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
19 november 2009
blacken skrev:
Rquired skrev:
blacken skrev:

Då tillhör du dom få som inte anser det. Men att dom är överlägsna siktmässigt sett, framåt och vid sidan är odiskutabelt..

Läs en gång till är du snäll, jag skrev aldrig att du inte har mycket bra sikt i dem. Utan enbart att Saab inte är unik på den punkten.

Säg då en som är jämbördig eller bättre än og 900/99.

Oj här missade jag att tråden fortsatte, i alla fall;

Att sitta högt gör i mitt tycke betydligt mer för sikten i korsningar, rondeller etc än bra (konstruktion på) stolpar. Valfri högbyggd bil är alltså ett snabbsvar. Äldre jeepar i klassiskt stuk med raka linjer har ofta små smala stolpar och eftersom dessa står väldigt rakt ser man bra runt dem.

Fast å andra sidan, då har vi inte i närheten av samma säkerhet som Saab vid ex. en rullning.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
19 november 2009
Snitch skrev:
Det vissa säger om att saab åkarna är jävligt stolta över sina bilar är sant. Jävligt överskattat märke!

Har en vän till mig, som åker saab. Sist vi var ute var han ju tvungen att skryta om hur pass bra saabs styrsystem var jämfört med volvos.

Det roliga var att han jämförde styrsystemet på min volvo 850 från 95, mot hans 9-5 aero från typ 02...

Jag menar.... lol nästan en 10 år nyare bil!

Fick nästan en chock när chifen servade sin V70 t5, tändkablar, fördelare ett under att där inte fanns en förgasare också tongue Och då trodde jag ändå att min maskin börjar bli till åren tongue
Senast redigerat av TenZer (19 november 2009)

Rock'n Roll

83 Inlägg
19 november 2009
NoBrake skrev:
ännu en tråd som kommer spinna ur !! varför envisas folk att starta sånna här onödiga trådar för?
bara onödigt gnabbande och angrepp på allt o inget!
lås tråden ist o ut i garaget o skruva tongue

Va fan gör du inne på "Off Topic" om du bara klagar på onödiga trådar ?

blacken
19 november 2009
EmilHammarlund skrev:
blacken skrev:
Rquired skrev:

Läs en gång till är du snäll, jag skrev aldrig att du inte har mycket bra sikt i dem. Utan enbart att Saab inte är unik på den punkten.

90?

lol

blacken
19 november 2009
Rquired skrev:
blacken skrev:
Rquired skrev:

Oj här missade jag att tråden fortsatte, i alla fall;

Att sitta högt gör i mitt tycke betydligt mer för sikten i korsningar, rondeller etc än bra (konstruktion på) stolpar. Valfri högbyggd bil är alltså ett snabbsvar. Äldre jeepar i klassiskt stuk med raka linjer har ofta små smala stolpar och eftersom dessa står väldigt rakt ser man bra runt dem.

Fast å andra sidan, då har vi inte i närheten av samma säkerhet som Saab vid ex. en rullning.

Du glömde Scania och Volvo FL 12 big_smile Har haft både Blazer och Jeep, tycker inte att dom stolparna var speciellt smala, men däremot så kunde en SL buss "försvinna" bakom dom ibland..tongue men det är inte stolpens smalhet som är avgörande, utan hur dom har placerat stolpen som är "finessen" med äldre Saabar.

136 Inlägg
19 november 2009
tjaa sj är man BMW fan å min far är saab hatareXD  eller ja han gillar saabar ända upp till 9000 sen försvann märket enligt han. efterssom han är mekaniker så får man ju se vad som är dåligt med bilar å så å för de första så tycker han att alla saab bilar ska alltid ha en jävla turbo. både jag å han är lite skeptisk om turbo bilar vi tycker det är roligare om man klämmer ur hästarna utan turbo;) sen så är det den dåliga kvaliten saabar håller många bilar han har meckat med så har de vart blårök och en slut turbo redan vi 15000 mil. visst detta är ju dåliga jämnförelser å så men efter att vi hade haft våran 9000 som förövrigt var en okey bil så tröttnade vi på allt inom GM (saab opel osv)

BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller

1 210 Inlägg
19 november 2009
Snitch skrev:
Det vissa säger om att saab åkarna är jävligt stolta över sina bilar är sant. Jävligt överskattat märke!

Har en vän till mig, som åker saab. Sist vi var ute var han ju tvungen att skryta om hur pass bra saabs styrsystem var jämfört med volvos.

Det roliga var att han jämförde styrsystemet på min volvo 850 från 95, mot hans 9-5 aero från typ 02...

Jag menar.... lol nästan en 10 år nyare bil!

kan säga att styrsystemet som sitter i ng900 även 9000 modeller slår ditt styrsystem med hästlängder.. wink T5 kicks ass där.. sen som din kompis har T7 nja så jävla guld är inte de som han tror... inte ens att jämföra med t5.an smile

2 014 Inlägg
19 november 2009
Ska inte påstå att jag hatar Saab, eller Volvo heller för den delen. Jag vet däremot att jag hellre är billös än äger något av de märkena, och jag har aldrig ägt någon heller. Det kanske låter lite motsägelsefullt, men jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det (och jag brukar ändå inte ha svårt för att uttrycka mig annars).

Trots att jag inte ägt, äger eller kommer äga någotdera märket har jag gott om erfarenheter av dem... Andra medlemmar av familjen har under min uppväxt har ägt Volvo, vissa gör det än idag. Jag har dessutom arbetat ett ganska bra tag hos den lokala Saab-återförsäljaren och därmed säkerligen minst en gång provkört alla Saabs serieproducerade modeller mellan åren 1980 och 2002.

Jag tycker bilarna är fula, själlösa, intetsägande, tråkiga och helt enkelt för vanliga. Missförstå inte nu, jag säger inte att det är dåliga bilar då bägge märkena bjuder på modeller med såväl bra hållbarhet som bra komfort... Jag kräver dock mer än så av en bil. Som tur är så är bilmärke i stort sett en ren smaksak, och jag har inte något emot ägarna till dessa märken och ser inte ner på vare sig dem eller deras bilar heller... Det är bara det att bilarna helt enkelt inte intresserar mig särskilt mycket (med undantag för vissa mer genomgripande och/eller extrema projekt).

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

274 Inlägg
19 november 2009
Tja, varför gillar vissa hundar och andra katter?! Eller varför hatar vissa vinter medans andra älskar den?! Tror inte det går få något bra svar på frågan förutom att smaken är som baken. smile
Jag kör Volvo men hatar inte Saab för det. Varför lägga energi på att tycka illa om andra märken?!
Senast redigerat av MissMotor_ (19 november 2009)

876 Inlägg
19 november 2009
Alecci skrev:
Ska inte påstå att jag hatar Saab, eller Volvo heller för den delen. Jag vet däremot att jag hellre är billös än äger något av de märkena, och jag har aldrig ägt någon heller. Det kanske låter lite motsägelsefullt, men jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det (och jag brukar ändå inte ha svårt för att uttrycka mig annars).

Trots att jag inte ägt, äger eller kommer äga någotdera märket har jag gott om erfarenheter av dem... Andra medlemmar av familjen har under min uppväxt har ägt Volvo, vissa gör det än idag. Jag har dessutom arbetat ett ganska bra tag hos den lokala Saab-återförsäljaren och därmed säkerligen minst en gång provkört alla Saabs serieproducerade modeller mellan åren 1980 och 2002.

Jag tycker bilarna är fula, själlösa, intetsägande, tråkiga och helt enkelt för vanliga. Missförstå inte nu, jag säger inte att det är dåliga bilar då bägge märkena bjuder på modeller med såväl bra hållbarhet som bra komfort... Jag kräver dock mer än så av en bil. Som tur är så är bilmärke i stort sett en ren smaksak, och jag har inte något emot ägarna till dessa märken och ser inte ner på vare sig dem eller deras bilar heller... Det är bara det att bilarna helt enkelt inte intresserar mig särskilt mycket (med undantag för vissa mer genomgripande och/eller extrema projekt).

äntligen någon som kan förklara varför man tycker på ett visst sätt utan att klanka ner på andra märken smile Lättare att acceptera än dem som bara säger att, Saab i detta fallet är dåliga utan att förklara vad som är dåligt. Handlar väll mest om vad man känner för ett visst märke och design och då finns inget rätt eller fel. Alla tycker olika smile

blacken
19 november 2009
speedygonzalez skrev:
Saab var privatägt wallenbergs kapitalist. Volvo gjordes i göteborg där flest kommunister bor, gråsossar åker för det mesta saab för att känna sig lite bättre ett gammalt komplex som smittade av sig i arbets-familjerna. Jag känner många gråsossar som alltid har rattar saab fast volvo är byggt av skattepengar. Tänk på det när ni ser sossar i byarna fattigsossen rattar volvo mens kapitalistsossen rattar saab och oftast är feta och slinker iväg snabbt om det blir för varmt. Oftast sitter med i politiken eller dess släkt.

Och vilka äger Volvo koncernen, kan det vara Swedish Match?, och vem/vilka äger Swedish Match?. Kan det vara Wallenbergkoncernen tro?

22 Inlägg
19 november 2009
ja du hajar va vilken gröt och sen klagar dom på aktieägarna som får betala tillsammans med skattebetalarna

Proud Member of Kööken Racing!
1 056 Inlägg
21 november 2009
Min nummerplåtshållare =]
https://www1.garaget.org/archive/93/92556/99479/99479-1399501.jpg
Senast redigerat av zakademus (21 november 2009)

Behöver du nått specialtillverkat? Ask me!
Proud member of kööken Racing
Bmw E30 Supercharged "Hellsifür - Mean but clean!" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116196
Projekt jag är delaktig i: Bmw M3 E30 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167936

876 Inlägg
21 november 2009
zakademus skrev:
http://www1.garaget.org/archive/93/9255 … 399501.jpg

hehe, saker som man brukar kalla för penisförlängare. Brukar inte det vara statussymboler? wink

Proud Member of Kööken Racing!
1 056 Inlägg
21 november 2009
lindell90 skrev:
zakademus skrev:

hehe, saker som man brukar kalla för penisförlängare. Brukar inte det vara statussymboler? wink

Nja det är väl lite olika från person till person.
Själv tycker jag mest om att jävlas med folk som kör Saab =]

Behöver du nått specialtillverkat? Ask me!
Proud member of kööken Racing
Bmw E30 Supercharged "Hellsifür - Mean but clean!" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116196
Projekt jag är delaktig i: Bmw M3 E30 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167936

956 Inlägg
21 november 2009
zakademus skrev:
lindell90 skrev:
zakademus skrev:

Verkar ju som alla vill det. Inget annat märke än just Saab.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
21 november 2009
Glader9991 skrev:
zakademus skrev:
lindell90 skrev:

Och hur många trådar har det inte startats om hur jävla dumma i huvudet alla som kör volvo 240/740 är då?

Ett jävla gnäll det är vad det kallas... sätt dit ett likadant märke där det står BMW i stället för saab och sluta gnäll istället.... roll

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
21 november 2009
AcesHigh666 skrev:
Glader9991 skrev:
zakademus skrev:

Och hur många trådar har det inte startats om hur jävla dumma i huvudet alla som kör volvo 240/740 är då?

Ett jävla gnäll det är vad det kallas... sätt dit ett likadant märke där det står BMW i stället för saab och sluta gnäll istället.... roll

Eller så skruvar han dit en skylt där det står Saab på och visar att det finns Saab-ägare med humor wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök