Hej på er alla biltokiga där ute Efter att ha suttit i veckovis och följt andra gorg´s medlemmars ytterst intressanta projekt så blev även jag sugen på att lägga upp en egen! Det passade sig verkligen bra, för jag var och införskaffade en blå Volvo 745 -90 idag ( den 14 November 2009 )
Första bilden Innan jag fortsätter tråden vill jag klargöra följande:
* Jag tål kritik, kritisera mer än gärna mitt projekt men kom inte och säg att "volvo är sämst, därför röstar jag en 1a" eller liknande. Håll er till era egna projekttrådar isåfall och kolla inte här igen om ni stör er
Det vinner vi alla på! Men även om inte vissa personer kommer att gilla den här bilen, så kör jag ändå mitt eget race!
Ge mig mer än gärna tips och ideér
* Detta är ett sk. "rullande projekt" eller även kallat "långtidsprojekt" eftersom denna är min "året runt-bil", och jag bor tillsammans med min flickvän i Göteborg där jag ej har tillgång till garage.
Så stora förändringar inträffar troligtvis 1-2 ggr i månaden, när jag kommer hem till mitt garage i Sunne, Värmland
Hoppas ni har tålamod med detta!
* Stavfel kommer säkert att förekomma, då jag mer än ofta missar tangenterna x)
Iaf, här kommer lite info om bilen
* Volvo 745 GL 1990
* Gått snäppet över 30.000 glada mil
* Motor: B230 F
* Växellåda: M47
* Mkt fräsch Blå inredning (dock dåligt tak)
* Dragkrok
* Bensinvärmare
* Mycket nytt och bytt!
* Bes. och skattad till Sept. 2010Såg denna på annons, bilen fanns i Lysvik ca: 2 mil utanför Sunne så det passade sig väldigt bra eftersom jag var hos mina föräldrar denna helgen
Kollade snabbt på den, prutade lite och fick ner den från 9500:- till 7000:-! Inte illa, eftersom den var såpass fräsch
Gubbkörd att tillägga, fast det satt en mysko skylt på bagageluckan? (bild kommer)
Lista på vad kommer att göras:
ej klart: [ ]
Halvklart: [/]
Klart: [X]
Motor:
531 Topp: [ ]
Vx3 kam: [ ]
Sportluftfilter: [ ]
El-fläkt: [ ]
2.5" Avgas efter kat. : [ ]
Rödblock ska bli Blåblock : [ ]
Utvändigt:
Lagom sänkning: [X]
"Classic" Lack stötfångare fram+bak [ ]
Xeon i halvljus: [ ]
GLT/ Turbo Grill: [ ]
3x Blå Extraljus: [X]
Gula positionsljus fram: [X]
4x Pos. ljus bak: [X]
4x Bromsljus bak: [ ]
4x Blinkers bak : [X]
Vinge: [ ]
Usa Blinkers/vita blinkers: [ ]
Vita Sidoblinkers: [X]
Röd/Vita Bakljus: [X]
Annat Slutrör: [ / ]
"Dusch" Spolarmunstycken: [ ]
Invändigt:
Sportratt: [X]
Svart Innertak: [ ]
+ Svarta Detaljer: [ ]
Blå lysdioder i intrumentpanelen: [ ]
Ljud:
2x 6X9 i bagaget + Slutsteg: [ ]
Annan Stereo: [ ]
När pengar finns:
Volvo v90 front: [ ]Listan uppgraderas ständigt när nya ideér kommer flygandes
Iallafall, jag körde hem den, slängde i mig morsans nylagade mumsiga räkröra och halvsprang ut i garaget för att gå loss med det jag hade hemma
Invändigt Riktigt fräsch, ska hållas så! Möjligtvis blått halvskinn, men inga andra större operationer Det första jag gjorde var att montera sportratten jag hade liggandes Bensinvärmare MÅSTE man ju bara ha hehe Torkaren borttagen Allt som allt gjorde jag detta den första kvällen, dock har jag inte bilder på allt för tillfället:
* Sänkte 2 varv fram, 1 bak. Precis lagomt sänkt
* Tog bort de takräcken som satt på taket, märkta SAAB?
* Gula positionsljus fram
* 4x Positionsljus bak (uppe och nedre)
* Monterade bort torkaren bak, tog även bort "dödskallen" i bakrutan (en dekal)
* Monterade sportratt
* En liten invändig rekond
Mer hann jag inte göra, för dagen efter bar det ner till Göteborg igen! Vill ha garage i götet också, men ekonomin räcker inte till
Fler bilder kommer att dyka upp inom en snar framtid!
Jag hoppas ni har tålamod med mig i detta projekt, och att ni kommenterar så mycket ni bara kan! Kom gärna med tips och ideér!