Nu börjar jag bli väldigt trött på vinterbilen och eftersom jag inte är så jättegrym på att meka så överlåter jag gärna det till någon annan som är mer kunnig!
Någon som bor i närheten utav Hammarö och Karlstad och som har erfarenhet utav krånglande bilar kan få försöka få igång min 740 GL 90:a B230F..... Ger 1000 spänn till den som får bilen att gå helt felfritt. Självklart står jag för alla delar som behövs.. Så om du har tid över och är intresserad av att meka...hör av dig till mig!
Har bytt bränslefilter, luftmassemätare,tändkablar + tändstift, kollat bensinpumpen och gjorde även nya elanslutningar till huvudpumpen... Det kommer bensin ur pumpen för det kollade jag när jag bytte filter.
Hör av dig för mer info!
Christian: 0738-322713
P.S - skicka gärna sms, jobbar mycket så det är inte ofta jag kan svara på samtal!
låter som att det är samma fel som på min 745 90. byt tändmodulen den som sitter i vänster framskärm det var felet på min. mvh jesper
Okej, det får jag prova med...det är ju bara det att man blir ju så trött på det hela, har försökt i en månad nu och ändå så funkar den inte:P men ska kolla på tändmodulen! Tack för tipset!
kan du besskriva om vad som är felet en 740 jar ju en förpump och en huvedpump
Batteriet är urladdat så håller på att ladda det under natten nu...utom Men den startar med hjälp utav annat batteri och då får den ett tag..fast den går rätt så hackigt, som att den tänder på 3 cylindrar...motorn skakar lite mycket och gör även så om man gasar snabbt...Den dör ibland om man gasar dessutom. Har du ngt tips?
Givaren som sitter uppepå svänghjulet,, (hallgivaren?) Den tror jag att det är. Min gick sådär när jag monterat mitt svänghjul fel, det är ungefär samma som att ha en trasig hallgivare:)
Givaren som sitter uppepå svänghjulet,, (hallgivaren?) Den tror jag att det är. Min gick sådär när jag monterat mitt svänghjul fel, det är ungefär samma som att ha en trasig hallgivare:)
Vart är svänghjulet då:P? Har aldrig hört det uttrycker förut! Kan det vara fel på ngt utav reläna som sitter på expansionskärlet?
hör du bensinpumpen när du slår på tändningen? surrar någon sekund när du vrider om. gör den inte det kan du prova att byta bränslereläet eller om du löder om den. vanligt fel på dom. men ofta funkar dom bara stundvis ibland sen kan de bara lägga av o sen funka igen.
finns mycket som kan va fel. du kan ju kolla gnista och bränslemängd från returen under 30sek om du kopplar förbi relät, så ska du nog hitta felet snart.