2756
Sök

Vem vill tjäna 1000 kr?

13 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
Nu börjar jag bli väldigt trött på vinterbilen och eftersom jag inte är så jättegrym på att meka så överlåter jag gärna det till någon annan som är mer kunnig!

Någon som bor i närheten utav Hammarö och Karlstad och som har erfarenhet utav krånglande bilar kan få försöka få igång min 740 GL 90:a B230F.....
Ger 1000 spänn till den som får bilen att gå helt felfritt.  Självklart står jag för alla delar som behövs..
Så om du har tid över och är intresserad av att meka...hör av dig till mig!

Har bytt bränslefilter, luftmassemätare,tändkablar + tändstift, kollat bensinpumpen och gjorde även nya elanslutningar till huvudpumpen...
Det kommer bensin ur pumpen för det kollade jag när jag bytte filter.

Hör av dig för mer info!

Christian: 0738-322713

P.S - skicka gärna sms, jobbar mycket så det är inte ofta jag kan svara på samtal!
Senast redigerat av Jansson43 (15 november 2009)

44 Inlägg
15 november 2009
låter som att det är samma fel som på min 745 90. byt tändmodulen den som sitter i vänster framskärm det var felet på min. mvh jesper

har du inte power nog så kan du gå hem..

volvoraggare
4 776 Inlägg
15 november 2009
kan du besskriva  om vad som är felet en 740 jar ju  en förpump och en huvedpump

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

362 Inlägg
15 november 2009
prova också hallgivaren, den kan ställa till med mycket oreda. lätt och smidigt att byta. sitter nog bara med 3skruv om jag inte minns fel

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!

13 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
peppe_jeppe skrev:
låter som att det är samma fel som på min 745 90. byt tändmodulen den som sitter i vänster framskärm det var felet på min. mvh jesper

Okej, det får jag prova med...det är ju bara det att man blir ju så trött på det hela, har försökt i en månad nu och ändå så funkar den inte:P men ska kolla på tändmodulen! Tack för tipset!

13 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
amazon_jonsson skrev:
prova också hallgivaren, den kan ställa till med mycket oreda. lätt och smidigt att byta. sitter nog bara med 3skruv om jag inte minns fel

Okej, det är ännnu ett bra tips...vart sitter hallgivaren och vad är det för ngt? tongue

44 Inlägg
15 november 2009
skriv gärna sen och säg om det var det som var felet. mvh

13 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
ironhead skrev:
kan du besskriva  om vad som är felet en 740 jar ju  en förpump och en huvedpump

Batteriet är urladdat så håller på att ladda det under natten nu...utom
Men den startar med hjälp utav annat batteri och då får den ett tag..fast den går rätt så hackigt, som att den tänder på 3 cylindrar...motorn skakar lite mycket och gör även så om man gasar snabbt...Den dör ibland om man gasar dessutom. Har du ngt tips?

13 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
peppe_jeppe skrev:
skriv gärna sen och säg om det var det som var felet. mvh

självklart det gör jag vettu;)

Jävel
2 018 Inlägg
15 november 2009
Givaren som sitter uppepå svänghjulet,, (hallgivaren?)  Den tror jag att det är. Min gick sådär när jag monterat mitt svänghjul fel, det är ungefär samma som att ha en trasig hallgivare:)

You got to risk it, to get the biscuit :)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
15 november 2009
amazon_jonsson skrev:

Hallgivare sitter på 88a och äldre
88b och nyare har en svänghjulsgivare istället.

Jonas

13 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
Plankpojk skrev:
Givaren som sitter uppepå svänghjulet,, (hallgivaren?)  Den tror jag att det är. Min gick sådär när jag monterat mitt svänghjul fel, det är ungefär samma som att ha en trasig hallgivare:)

Vart är svänghjulet då:P? Har aldrig hört det uttrycker förut! Kan det vara fel på ngt utav reläna som sitter på expansionskärlet?

Driifter;)
1 630 Inlägg
15 november 2009
du har ingen hallgivare för de sitter på b230F med lh 2.2

du har givare på svänghjulet på din.. sitter rakt ner i spränkåpan syns uppifrån mellan motorn o torpedväggen

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Jävel
2 018 Inlägg
15 november 2009
Amazon_123GT skrev:
du har ingen hallgivare för de sitter på b230F med lh 2.2

du har givare på svänghjulet på din.. sitter rakt ner i spränkåpan syns uppifrån mellan motorn o torpedväggen

Precis den jag menar! pröva att byta den.

13 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:
amazon_jonsson skrev:

Okej men vart är svänghjulet?tongue

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
15 november 2009
Jansson43 skrev:
Volvo_Mannen skrev:
amazon_jonsson skrev:

Okej men vart är svänghjulet?tongue

bakpå motorn, sitter "inne" i växellådan kan man säga så du ser det inte.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Jävel
2 018 Inlägg
15 november 2009
hade tråkigt.. så gjorde en skiss

http://i35.tinypic.com/mijwqg.jpg

44 Inlägg
15 november 2009
Plankpojk skrev:

haha tråkigt måste du haft:D

volvo tic frälst
357 Inlägg
15 november 2009
hör du bensinpumpen när du slår på tändningen? surrar någon sekund när du vrider om. gör den inte det kan du prova att byta bränslereläet eller om du löder om den. vanligt fel på dom. men ofta funkar dom bara stundvis ibland sen kan de bara lägga av o sen funka igen.

finns mycket som kan va fel. du kan ju kolla gnista och bränslemängd från returen under 30sek om du kopplar förbi relät, så ska du nog hitta felet snart.

1 002 Inlägg
15 november 2009
Plankpojk skrev:

Haha.. satan va läckert.!! cool

...

Sök