Hej! Det är så här att jag har precis satt på mina vinterdäck som är på plåtfälg. Det som är problemet är att dem skruvar upp sig av sig själv när man kör. efter ca 2 mil så kan jag dra åt muttrarna och jag behöver inte ta i speciellt mycket för att rubba dem. igår innan jag märkte det så gick det så långt så att jag satt o hoppa i bilen av vibrationer. Jag har använt dessa hjulen i två vintrar innan och det har funkat hur bra som helst. Jag har inte ändrat något som skulle kunna påverka detta. Byte till ett par större sommarfälgar i sommras, eller ett par sänkningsfjädrar kan väl inte ha orsakat detta? eller en framvagsjustering, för det händer ju på ALLA hjulen.
Det är rätt bultar, använder ju inte alu muttrarna till det, de är dem för fina för . har använt dem i 2 säsonger innan som sagt. inte vart några problem. Efter att ha ringt runt en del så fick jag tag på en som kunde och han sa att det säkerligen va centrumringen. Det får bilen att vobbla och det går inte att dra åt riktigt. Ser ut som att problemet är löst om nu inte centrumringen sitter i fälgarna när jag får tid att kolla!
Ta stålborsten på beläggnings ytan där fälgen sitter mot skivan, hjälpte på min 850, då de va skit emellan, så fälgen inte kom tajt mot skivan, en bult hade lossnat helt o d hände 2 gånger innan ja gjordet, men sen funka de utmärkt, kom ihåg d speciellt när alu fälgarna ska på igen