3653
Sök

Hur gör jag med stereon

71 Inlägg
16 november 2009
Trådstartare
Tjena, jag ha en fråga jag vill dra helt nya kablar till stereon i 740in måste jag ha säkring för plusen då och skulle gärna vilja veta det viktigaste tongue

Fotograf (Dock ej bilfotograf)
166 Inlägg
16 november 2009
Ja, du bör avsäkra pluskabeln. Kan ju ha otur och få en brand annars om det händer nåt.

2 914 Inlägg
16 november 2009
jag rekomenderar även att du drar en separat kabel för minus också (lite onödigt tycker många men det är lika bra då har du minus om du skulle behöva det sen också OM du har kabel över). GIVETVIS ska du säkra av den, annars så kan du ha riktigt otur och få kabelbrand,

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
17 november 2009
kalle_kalle skrev:
jag rekomenderar även att du drar en separat kabel för minus också (lite onödigt tycker många men det är lika bra då har du minus om du skulle behöva det sen också OM du har kabel över). GIVETVIS ska du säkra av den, annars så kan du ha riktigt otur och få kabelbrand,

Pluskabeln då hoppas jag att du menar & inte jorden. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

71 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
DSProtection skrev:
Ja, du bör avsäkra pluskabeln. Kan ju ha otur och få en brand annars om det händer nåt.

okej,  så jag ska inte ha nån säkring alls för plusen? men kan jag göra så att jag drar helt ny plus kabel och minus för att få ström till stereon ? för jag ska dra helt ny el till den:P

71 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
kalle_kalle skrev:

okej jag har brönt en stereo redan, men fick en ny och då undrar jag hur jag ska göra för ska dra helt nytt till stereon:P

16 197 Inlägg
17 november 2009
volvo74085 skrev:
DSProtection skrev:

okej,  så jag ska inte ha nån säkring alls för plusen? men kan jag göra så att jag drar helt ny plus kabel och minus för att få ström till stereon ? för jag ska dra helt ny el till den:P

jo du ska ha en säkring på plusen till stereon..   2,5mm2 kabel från kopplingsplint vid säkringsboxen å då kan du säkra av den me 15amp..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

71 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
volvo74085 skrev:
DSProtection skrev:

jo du ska ha en säkring på plusen till stereon..   2,5mm2 kabel från kopplingsplint vid säkringsboxen å då kan du säkra av den me 15amp..

Okej tongue säkringshållare o allt kan man köpa lite var som helst väll:P???

Sök