18 november 2009
Trådstartare
Hejsan, köpte en AUTOMAT opel omega 2.0 för ett tag sen å den har väl fungerat ganska okej fram tills för en månad sedan. den går dåligt på tomgång, den går ner så att bilen nästan dör för att sedan gå upp igen å så håller den på.... den hackar och skakar även när man kör, spec när man gasar på i början av körningen, mest hackar den när man ligger på hastigheter under 70, då går de knappt köra den,och det känns som att man sitter i en stoor massagestol och vibrationer går genom hela bilen. växlar man ner(2 elr 3) så slutar den hacka (har automat växellåda)... på hastigheter över 70 så hackar den, men inte lika mkt, känns nästan som om man släpper gasen lite å sen gasar igen om nån fattar va ja menar.Bilen har inte varit på någon verkstad än då min ekonomi för tillfället inte riktigt tillåter det, tyvärr.
OBS byter man tändstiften så fungerar den bra i ca en vecka sen börjar den hacka igen!!
sen om automatiskaväxeloljan så vet jag ej hur ska man byta den? vej ej heller var man ska hälla i växeloljan! e det tillsammas med servo oljan??
Om jag har missat någon information ber jag om ursäkt, men jag är tacksam för all hjälp jag kan få.
MVH
Marcus
Senast redigerat av MaRcUs_BMW (19 november 2009)
kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..