2575
Sök

Starta eget Ungdomsgård Tips

265 Inlägg
19 november 2009
Trådstartare
Tja vi håller på att starta egen ungdomsgård där jag bor  nå råd om vad man kan ha för inventarier biljard,pingis ja vad bör finnas med

1 417 Inlägg
19 november 2009
Har ni budget så är ju några tv-spel bra. En räserstol och några bilspel till och med kanske? tongue

265 Inlägg
19 november 2009
Trådstartare
bra svar det är bara bomba tack med ideer ! !

blacken
19 november 2009
en liten inomhusbana för Mini-Z kanske?. Musikslappahörna.

265 Inlägg
19 november 2009
Trådstartare
blacken skrev:

musikslappahörna hur kan man inreda en sådan och vad bör den innehålla mer konkret
stereo instrument ?? mera svar tack smile

Fd Bannad
657 Inlägg
19 november 2009
rossboss skrev:
Tja vi håller på att starta egen ungdomsgård där jag bor  nå råd om vad man kan ha för inventarier biljard,pingis ja vad bör finnas med

Mekhall med verktyg var då uppskattat under den tid det fanns en ungdomsgård här. annars så är ju tv spel en bra ide, datorer med internetuppkoppling, biljardbord, vanligt bord för kortspel, poker osv samt stor soffa och en teve till för film, tv-tittning.

Märkesbög

Sanizz
20 november 2009
Hm om ni nu har budget för det så fixa en musik studio eller ett musik rum hur man ska säga, där ni kan hyra ut det till lokala band under vissa tider smile

blacken
20 november 2009
rossboss skrev:
blacken skrev:

musikslappahörna hur kan man inreda en sådan och vad bör den innehålla mer konkret
stereo instrument ?? mera svar tack smile

Typ bekväma kuddar, sofformm,mm så att den går att få en sjön musiklyssningsställning som inte är för "mainstream" så att säga, kort och gott kunna ligga lite hur som helst när man njuter av musiken.
Och en vanligt tvåkanalsystem av högkvalitativ sort. Lite coola målningar på väggarna..
Senast redigerat av blacken (20 november 2009)

265 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
Hedning skrev:
rossboss skrev:

Mekhall med verktyg var då uppskattat under den tid det fanns en ungdomsgård här. annars så är ju tv spel en bra ide, datorer med internetuppkoppling, biljardbord, vanligt bord för kortspel, poker osv samt stor soffa och en teve till för film, tv-tittning.

bra bra får mycke motivationer hära nu och mera bra ideer tack vare ER

poker bord är nog ingen dum i de! och stora soffor

nån sa nått om studio replokal det finns och det kanske man kan hyra ut till lokala band Smart

MEERA !

1 417 Inlägg
20 november 2009
Ett rum för klottrare? Där man får måla fritt på väggar och överallt. Se över ventilation innan bara smile

Det där med musikstudio och replokal är bra. Dom har det på en gård i mitt område och den är galet poppis. Flera undomstjärnor har tydligen börjat sin karriär i den studion skryter dom med.
Så en person som är bra på att sköta den kan göra underverk med kreativa ungdomar där.

4 005 Inlägg
20 november 2009
Åk till andra städer och se hur de har gjort.

265 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
det ska vi göra !

12 086 Inlägg
20 november 2009
Hur finansierar ni en ungdomsgård?
Finns det pengar att tjäna? cool

265 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
hör ej hit ! vill ha tips inte ekonomi kommentarer eller frågor !

8 156 Inlägg
20 november 2009
Två biljardbord är guld värt, det blir lätt kamp om vilka som ska spela kring ett bord. En stereo med separata högtalare är inte helt fel och man ska helst kunna koppla in sin mp3-spelare i den (med vanlig 3.5" plugg)

Posters på väggarna och många speglar. Både killar och tjejer gillar att spegla sig och så får man automatiskt lite mer uppsyn plus att rummen känns lite större. Några golvlampor (uplights) är inte helt fel.

Soffor av olika slag och storlek (second hand) är trevligt. Om man gör lite öar med soffor, t.ex. en soffa på var sin sida om ett bord så kan man spela kort, sänka skepp, fia med knuff, shack osv men även chilla.

Ett barbord är också nice, då en hel del människor gillar att stå. Har man en pulpet så kan man även gömma saker bakom disken.

Någonstans att hänga av sig kläderna är ett måste. Annars kommer jackor och liknande att hamna i sofforna och på borden.

Pantburksinsamling är att rekommendera (och en hel del papperskorgar av olika slag)

Tidningsställ med tidningar som man kan låna mot pant                                                                                                                                              '

Kortlekar måste man ha gott om. Ett tiotal likadana kan vara bra, så att det inte gör så mycket att kort försvinner.

TP är ett ganska så klassiskt spel som jag tycker bör finnas på en ungdomsgård.

Jag är ett personligt fan av mörka färger. En vägg skulle jag försöka viga åt graffiti, gärna med uv-reaktiva färger och med blacklight ovanför.

Vill du ha det lite tystare så fixar du in tåliga mattor, eller skapar en chill-avdelning där man bara får gå in utan skor. Mattor gör att ljudnivån minskar en hel del.

Växter kan göra en hel del. Palmer och garderobsblommor är ganska så tåliga.

Istället för tv så skulle jag montera upp en projektor i taket. Kopplad till en dator så kan man göra väldigt mycket kul. Guitar Hero någon? wink

Ett akvarium kan göra under i en chill-hörna, men då måste man även kunna ta hand om det.

Trådlöst nätverk tycker jag borde vara standard på alla ungdomsgårdar nuförtiden.
Sen kan man ha en publik webcam som visar vad som händer på gården.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Diktator
968 Inlägg
20 november 2009
se till att ha öppet när det behövs först och främst... fan när jag växte stängde alla vid 6, och där efter va det bara ut på stan och hänga och hitta på djävulskap, och vips så har hela meningen med ungdomsgården förlorat sin enda funktion och komunen la ner allt...

skaffa en shysst soffgrupp, en shysst tv, lite spel som är populära, typ rock band, se till att kunna skärma av..
en kreativitets hörna där folk kan måla och sånt, läsa böcker och sånt...
gärna en större lokal där ni kan arra spelningar för lokala band...
även kortspel coh sånt funkar ju..
biljard och pingisbord känns ju givet.
datorer som man kan spela på.

är det statligt sponsrat så är det ju bara glömma allt vad droger och alkohol heter, vilket är bra, det är tanken bakom att få in dom från gatan, att man kan ha skoj utan sånt jävla skit
Senast redigerat av Brandis (20 november 2009)

8 156 Inlägg
20 november 2009
Några lavalampor och annan stämningsbelysning är schysst, om man vill dämpa stämningen lite.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

265 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
gud va grymma svar ska göra en liten mix av det ni sagt skriver lite senare vad det blir blandannat och ja den är statligt sponsrad så inge drog / alkohol

265 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
Från phaetoon grymma ideer

Två biljardbord är guld värt, det blir lätt kamp om vilka som ska spela kring ett bord. En stereo med separata högtalare är inte helt fel och man ska helst kunna koppla in sin mp3-spelare i den (med vanlig 3.5" plugg)

Posters på väggarna och många speglar. Både killar och tjejer gillar att spegla sig och så får man automatiskt lite mer uppsyn plus att rummen känns lite större. Några golvlampor (uplights) är inte helt fel.

Soffor av olika slag och storlek (second hand) är trevligt. Om man gör lite öar med soffor, t.ex. en soffa på var sin sida om ett bord så kan man spela kort, sänka skepp, fia med knuff, shack osv men även chilla.
Någonstans att hänga av sig kläderna är ett måste. Annars kommer jackor och liknande att hamna i sofforna och på borden.

Pantburksinsamling är att rekommendera (och en hel del papperskorgar av olika slag)
Kortlekar måste man ha gott om. Ett tiotal likadana kan vara bra, så att det inte gör så mycket att kort försvinner.

TP är ett ganska så klassiskt spel som jag tycker bör finnas på en ungdomsgård.
Jag är ett personligt fan av mörka färger. En vägg skulle jag försöka viga åt graffiti, gärna med uv-reaktiva färger och med blacklight ovanför.

Vill du ha det lite tystare så fixar du in tåliga mattor, eller skapar en chill-avdelning där man bara får gå in utan skor. Mattor gör att ljudnivån minskar en hel del.Istället för tv så skulle jag montera upp en projektor i taket. Kopplad till en dator så kan man göra väldigt mycket kul. Guitar Hero någon? wink
Trådlöst nätverk tycker jag borde vara standard på alla ungdomsgårdar nuförtiden.
Sen kan man ha en publik webcam som visar vad som händer på gården.rådlöst nätverk tycker jag borde vara standard på alla ungdomsgårdar nuförtiden.
Sen kan man ha en publik webcam som visar vad som händer

brandis ! vi har funderat på att ha öppet 18.00 till 22.00 på veckorna och 18.0100 helger vad tycker ni om det ?

687 Inlägg
20 november 2009
Involvera den lokala polisen i ungdomsgården är mitt tips!.. Bjud in de någon kväll i veckan så de får umgås med alla ungdomar!

Sen som någon annan sa försök hålla öppet på de tiderna det hjälper, helger och kvällar..

Det är alltid bra att ha ett rum som är avskilt för studiehjälp osv, kan tänka mig att många skulle uppskatta att ha ett ställe att gå till för att få lite extra hjälp när det behövs..

Har ni ett kök? Isf kan man ju ordna bakdagar osv (ja det låter väl lite fjantigt men det är faktist uppskattat, självklart med anmälningslista för på så sätt vet man att de som anmält sig är intresserade)..

Tjejkväll/killkväll någon gång i månaden brukar vara uppskattat, iaf bland tjejer.

Tycker även att ni ska kräva en drogfri miljö, inte bara förtäring utan också påverkan av den, är man påverkad så är man ej välkommen.
Senast redigerat av Nehe (20 november 2009)

Sök