2589
Sök

Hur ska man stoppa någon som ska köra rattfull?

3 714 Inlägg
22 november 2009
Först säger man väl till att han/hon inte ska köra i det tillståndet men trotsar dom så skulle jag tagit nyckeln eller på annat sätt fått hem personen te.x taxi eller en nykter med körkort

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Defloratör.
641 Inlägg
22 november 2009
Jag önskar nån hade tänkt som ni i min vänkrets

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

VW Ägare
1 011 Inlägg
22 november 2009
blacken skrev:
Eberlund skrev:
Jag är inte särskillt våldsam av mig men detta är det enda tillfället jag skulle kunna ge en vän på käften.

Att köra bil onykter borde klassas likadant som att du går öppet på stan med ett laddat vapen.

Att köra bil onykter borde klassas likadant som att du går öppet på stan med ett laddat vapen.

Det är väl i ärlighetens namn inte ens jämförbart med varandra. Dom två aktiviteterna..

Onykter person + fordon = laddat vapen.

Det är inte en fråga om någon kommer skadas det är en fråga om när.

Henrik Eberlund

blacken
22 november 2009
Eberlund skrev:
blacken skrev:
Eberlund skrev:
Jag är inte särskillt våldsam av mig men detta är det enda tillfället jag skulle kunna ge en vän på käften.

Det är väl i ärlighetens namn inte ens jämförbart med varandra. Dom två aktiviteterna..

Det är inte en fråga om någon kommer skadas det är en fråga om när.

Det är vad man kallar en korkad jämförelse, ett "laddat vapen" är ofarligare för dig som individ än en kattunge som leker med dig. Det är fullständigt ofarligt för kreti och pleti så länge man inte avfyrar det, innan dess helt ofarligt.
Om vi nu leker med tanken att det vore tillåtet (Gud förbjude) att blada omkring på byn med ett laddat vapen med sig, så kan jag/vilken normal snubbe/snubba som helst, garantera dig att jag snubben/snubban inte skulle vara eller utgöra en större risk för allmänheten än om jag/snubben/snubban inte hade det.
Det är en stor folkmyt att bara för att en puffra är laddad så är det/den farligare för folk och fä omkring det..

Sök