3206
Sök

Biltema lambdasond ?

385 Inlägg
21 november 2009
Trådstartare
Hej! Någon som har provat biltemas lambdasonder ?

Di har ju universial och sen även bredbandslambda, skulle behöva en till min och funderar på om di nu är något att satsa på eller om man skulle kosta på en annan universial ?

Mvh christoffer

888 Inlägg
22 november 2009
Biltemas lambdasonder är riktigt skit. Köp inte heller scantechs lambdasonder. Köp en riktig Bosch eller vilken du nu ska ha till din bil, du vinner på det i längden.

385 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
HenkeTIC skrev:
Biltemas lambdasonder är riktigt skit. Köp inte heller scantechs lambdasonder. Köp en riktig Bosch eller vilken du nu ska ha till din bil, du vinner på det i längden.

Jaha okej va synd, något ställe ni vet att det är billigt ifrån ?

Mvh christoffer

2 Inlägg
22 november 2009
Tiurinen skrev:
HenkeTIC skrev:

Jaha okej va synd, något ställe ni vet att det är billigt ifrån ?

Mvh christoffer

Har använt universial Lambdasensorer  ifrån både Autoexperten  och Biltema utan problem

16 197 Inlägg
22 november 2009
HenkeTIC skrev:

har kört me bilemas på 3 av mina bilar å dom har funkat kalas.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

689 Inlägg
22 november 2009
Min biltemalambdasond höll i 2 veckor, dum som man va så spara man inte kvittot

385 Inlägg
23 november 2009
Trådstartare
Hm okej väldigt blandade åsikter, kanske som med allt biltema, som att spela på hästar ibland vinst och ibland inte smile

Någon somhar provat deras bredbandslambda ? ska det vara ett extra uttag för den eller kan man köra den som en vanlig lambda tillsammans med mätare ?

45 Inlägg
23 november 2009
biltema funkar bra enligt mig men ska man ha en bra sond ska man köpa en Bosch men biltemas dugger bra

3 295 Inlägg
23 november 2009
HenkeTIC skrev:

skriv gärna vad som har hänt dig och din biltemalambda sond, så vi vet som kan hända med dom..

har förövrigt en biltema sond på evon, funkar så pass bra så den gick igenom besiktningen

888 Inlägg
23 november 2009
Bilarna går bra ett tag sen flippar dom ut, sen monterar man den begagnad lambda sen funkar bilen igen.

Har haft bilar som det suttit lambdasond från biltema på och man tycker dom funkar men sen byter man till en original och bilen får ett nytt liv.

385 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
okej, men om den t.o.m gick igen besiktning så är ju co bra och då är ju lambda bra också. det kan ju bero på hur en motor mår och går, får lambdan mycket sot och skit på sig så säger dä ju sig självt att den tar stryk och biltemas kanske inte håller lika länge som en bosch men.

Jag ska iaf testa en, köper den imöra sen så får vi se om det var lambdan som spöka på min.

En annan fråga, någon som har ohm mätt en tempgivare vid ca 10grader någon gång ? jag fick ut ca 45 000 ohm när jag mätte min vid ca 10 grader. låter sjukt mycket jag vet.

Mvh christoffer
Senast redigerat av Tiurinen (24 november 2009)

Motborgare
1 099 Inlägg
26 november 2009
Tiurinen skrev:
Hej! Någon som har provat biltemas lambdasonder ?

Di har ju universial och sen även bredbandslambda, skulle behöva en till min och funderar på om di nu är något att satsa på eller om man skulle kosta på en annan universial ?

Mvh christoffer

Jag handlar en del Biltema grejer, både till kunder och till mig själv. Deras lambdasensorer och luftmassemätare har jag dock haft dålig erfarenhet av. Och så snart du har monterat skiten så kan du torka dig i röven med kvittot. (om du inte kan lyfta momsen)

-- K

689 Inlägg
27 november 2009
Slave_joe skrev:
HenkeTIC skrev:

skriv gärna vad som har hänt dig och din biltemalambda sond, så vi vet som kan hända med dom..

har förövrigt en biltema sond på evon, funkar så pass bra så den gick igenom besiktningen

Jag kan skriva vad som hände med min.

Bilen gick inte igenom besiktningen för att avgasvärderna va för höga, lokalisera felat till att det va lamdasonden som va dålig så jag köpte en biltemalambdasond, och bilen gick igenom besiktningen.

Sen efter ett par veckor så gick bilen skitdåligt, va som att den inte fick något bränsle, va knappt så man tog sig fram, leta som fan efter felet.
Men dum som man va så kolla man ju lambdasonden sist när det va slut på ideer vad det kunde va, den va ju helt ny så den kunde det ju inte va tänkte man, men när jag fick tag i en begagnad volvo original lambdasond så gick bilen bra igen.

Så efter det så lova jag mig att aldrig köpa lamdasond från biltema igen. gillar biltema men just lamdasonden va inte bra där iaf

Sök