4951
Sök

Crx Eller 200sx s13 ???

7 120 Inlägg
23 november 2009
#21
Behåll CRX, 200 S13 rasar bara hela tiden..

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
23 november 2009
#23
tycker som sagt du ska behålla din crx mindre problem när en bil är utan turbo,,, 200sx måste man byta lite hit o dit meka lite annars håller de inte så jätte,, har en kompis som trimmade 200sx först böt han oljakylare o spridare,större turbo massor grejr.. man vill ej sluta bygga när man vill ha roligare..
jag hade behållt crx släng på grenrör,avgas,kamdrev.air intake och lättare remskivorna då lätt kommer du ha minst lika rolig:)


Avstängd
115 Inlägg
23 november 2009
Trådstartare
#24
crx kan jag mkt om , eller honda överhuvudtaget , har en polare som har s13 o han får mecka mer än han får köra känns det som , men de skit roliga o köra så länge de funkar ,, skönt o kunna åka på tvären hehe ,,  nice folk fortsätt skriv vad ni tycker  , kul o läsa ..Mvh

146 Inlägg
23 november 2009
#25
Frayze skrev:
Rille0 skrev:
behåll Crx, nissan 200a är så utjatade dessutom duger inte motorerna till mycket.

Beror väldigt mycket på hur de har skötts av tidigare ägare, och hur smart man är INNAN man trimmar dem, inte bara vevar på laddtryck utan att tänka på resten.

S13 tycker jag är det rätta valet i frågan, men var på din vakt vid köp i såfall, vet måånga som gjort bort sig vid köp av just denna modell, just för att folk bara bond trimmat dem och sedan "renoverat motorn" när de i själva verket endast bytt vevlager vid raset utan att slipa om veven. går att köra i bästa fall 100 mil innan raset kommer igen, är motorn renoverad, BEGÄR KVITTON el dylikt. Vet du inte vad du ska titta närmare på, ta med någon som kan bilar och motorer. Jag har haft 4st och inte ett enda vevlager ras på någon av dem. kört på upp till 300hk utan motorproblem. Och 300hk bakhjulsdrift på 1350kg är inte tråkigt cool

Lycka till med bilvalet tongue

Helt riktigt..ska man köpa en bil som är så "klen" så får man SJÄLV vara noga att kontrollera att den är ordentligt fixat. Men de é klart, ska du börja jaga effekt så kan de springa iväg rätt fort med meckandet.
Själv är jag jävligt kluven, Crx är nog en jävligt rolig bil att köra...men s13 är fan inte dum den heller! smile

"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......

7 120 Inlägg
23 november 2009
#26
camaro67 skrev:
Aerodynamik skrev:
Behåll CRX, 200 S13 rasar bara hela tiden..

kört ras eller bara ironisk?

Lite ironi kanske smile

677 Inlägg
23 november 2009
#27
Det beror helt på ändamålet som flera skrivit tidigare!

Vill du ha en bil som man kan sladda med och vara en i mängden köp 200an.

Vill du ha en bil som varvar "sönder" och slippa en massa skit som kan hända pga tidigare ägare så behåll crx.

Sen låter en crx med rätt grejer i jävligt mysigt smile
Mitt val hade varit 200, grävlingsdrift är så jävla tråkigt

1 827 Inlägg
23 november 2009
#28
Det är svårt att gå från driftsäkerheten i en CRX till vad som helst annat, och tänk då en 200... Bara så du tänker på det.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

2 077 Inlägg
23 november 2009
#29
200sx big_smile dock e jag ganska partisk då jag med nu kollar på 200sx wink
Kört både 200sx och CRX men jag hade valt 200an då den enligt mig driver i rätt ände wink

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

Hjultomte
1 500 Inlägg
23 november 2009
#30
_lee_jr skrev:
tycker som sagt du ska behålla din crx mindre problem när en bil är utan turbo,,, 200sx måste man byta lite hit o dit meka lite annars håller de inte så jätte,, har en kompis som trimmade 200sx först böt han oljakylare o spridare,större turbo massor grejr.. man vill ej sluta bygga när man vill ha roligare..
jag hade behållt crx släng på grenrör,avgas,kamdrev.air intake och lättare remskivorna då lätt kommer du ha minst lika rolig:)

Minst lika roligt?? Det e en väldigt stor tolkningsfråga då ja tongue Visst lika roligt vid korvmojjen men på vägen tror jag en 200a e roligare efter lite fix faktiskt. dock vet ja inte vad TS Tycker vilket han borde snart veta tror ja tongue

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

1 503 Inlägg
23 november 2009
#31
Tycker folk överdriver! S13 har bara fått ett dåligt rykte pga att många ägare är ganska unga/oerfarna och trimmar motorn på "fel" vis / i "fel" ordning.

Klart som fan skiten pajar om man skippar oljekyl, inte har en oljetempsmätare så man kan checka tempen och sedan höjer laddtrycket till en bra bit över 1 bar. Man måste se till att motorn är förberedd för effektökningen och har ordentlig kylning!

Det här gäller alla bilar. Speciellt S13 eftersom oljetempen har en tendens att stiga fort pga dålig original oljekyl/värmeväxlare samt relativt liten oljevolym.

Jag har renoverat min och det har aldrig vart några problem efter det. Har man lite sunt förnuft håller det.

Btw den är till salu ;P

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

1 653 Inlägg
23 november 2009
#32
S13 alla dagar i veckan utan att blinka!
CRX e ju en riktig konservburk i jämförelse!

köp en S13, det är inte bilen det är fel på, däremot tidigare ägare som inte sköter grejerna...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

1 814 Inlägg
23 november 2009
#33
För mig är det 200sx utan tvekan men det är endast vad jag läst mig till. Testa och jämför?
Senast redigerat av expect1991 (23 november 2009)

Herr
1 722 Inlägg
23 november 2009
#34
Behåll crx!

Den är säkert svinkul!

Min 200a har gått som en dröm under hela min ägo, fattar inte att folk whinar om klen motor? sitter med cirka 350hk på original botten... inte en tendens på ras:) o andra sidan har jag ju trimmat rätt också.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

648 Inlägg
24 november 2009
#35
hade jag varit i samma sits som dig så hade jag behållt CRX´n utan att fundera särskillt länge faktiskt.

Har ägt en CRX och en del andra Hondor...det är svårt att hitta andra bilar med samma driftsäkerhet och körglädje.


Avstängd
115 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
#36
så sant så ,  får bli o sälja den o köpa nått nyare , tycker 19 år e rätt gammalt hehe , type r kanske
Ejan skrev:
hade jag varit i samma sits som dig så hade jag behållt CRX´n utan att fundera särskillt länge faktiskt.

Har ägt en CRX och en del andra Hondor...det är svårt att hitta andra bilar med samma driftsäkerhet och körglädje.

48 Inlägg
24 november 2009
#37
behåll CRXen och spara o köp en S2000 bra mycket roligare bil än 200sx S13 wink


Avstängd
115 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
#38
hehe, det kan jag tänka mej , men jag får ju punga fram 180 papp för en fin s2000 hehhe
Pebexxa skrev:
behåll CRXen och spara o köp en S2000 bra mycket roligare bil än 200sx S13 wink

48 Inlägg
24 november 2009
#39
om man säger som så att det finns fina importerade S2000 för billigare pengar min är import och det är inget jag skäms över men vist... det hade varit roligt med en svensksåld men va fan samma bil bara att den är såld i ett annat land OCH du har igen pengarna på en S2000 vilket du inte kommer att ha på en 200 wink

Hojta till om du skall sälja rexen om du bestämmer dig för det kan vara intresserad vid rätt peng wink

EDIT: Stavfel och tillagd mening smile
Senast redigerat av Pebexxa (24 november 2009)


Avstängd
115 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
#40
allt e till salu till rätt pris ;tongue
Pebexxa skrev:
om man säger som så att det finns fina importerade S2000 för billigare pengar min är import och det är inget jag skäms över men vist... det hade varit roligt med en svensksåld men va fan samma bil bara att den är såld i ett annat land OCH du har igen pengarna på en S2000 vilket du inte kommer att ha på en 200 wink

Hojta till om du skall sälja rexen om du bestämmer dig för det kan vara intresserad vid rätt peng wink

EDIT: Stavfel och tillagd mening smile


Sök