Frayze skrev:
Rille0 skrev:
behåll Crx, nissan 200a är så utjatade dessutom duger inte motorerna till mycket.
Beror väldigt mycket på hur de har skötts av tidigare ägare, och hur smart man är INNAN man trimmar dem, inte bara vevar på laddtryck utan att tänka på resten.
S13 tycker jag är det rätta valet i frågan, men var på din vakt vid köp i såfall, vet måånga som gjort bort sig vid köp av just denna modell, just för att folk bara bond trimmat dem och sedan "renoverat motorn" när de i själva verket endast bytt vevlager vid raset utan att slipa om veven. går att köra i bästa fall 100 mil innan raset kommer igen, är motorn renoverad, BEGÄR KVITTON el dylikt. Vet du inte vad du ska titta närmare på, ta med någon som kan bilar och motorer. Jag har haft 4st och inte ett enda vevlager ras på någon av dem. kört på upp till 300hk utan motorproblem. Och 300hk bakhjulsdrift på 1350kg är inte tråkigt
![cool](img/smilies/cool.png)
Lycka till med bilvalet
![tongue](img/smilies/tongue.png)
Helt riktigt..ska man köpa en bil som är så "klen" så får man SJÄLV vara noga att kontrollera att den är ordentligt fixat. Men de é klart, ska du börja jaga effekt så kan de springa iväg rätt fort med meckandet.
Själv är jag jävligt kluven, Crx är nog en jävligt rolig bil att köra...men s13 är fan inte dum den heller!
![smile](img/smilies/smile.png)
"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......