Idag har jag å 2 kompisar kopplat in baslådan. Sen har vi byggt klart nåra crisscarts som vi ska ta ut på isbanan i morgon Jag ska byta ut kablarna som går mellan steget å basen på måndag så dom har rätt färger så de behöver ni inte påpeka (som om ja skulle få nå svar ändå...) http://i49.tinypic.com/qn2tds.jpg
När blire nå bilder nu då:).. vill ju se hur d vart;)..
Fälgarna kommer på på lördag
Danielsmedia skrev:
_night_stalker_ skrev:
Idag har jag å 2 kompisar kopplat in baslådan. Sen har vi byggt klart nåra crisscarts som vi ska ta ut på isbanan i morgon Jag ska byta ut kablarna som går mellan steget å basen på måndag så dom har rätt färger så de behöver ni inte påpeka (som om ja skulle få nå svar ändå...) http://i49.tinypic.com/qn2tds.jpg
Hur mycket betala du för det dära?
Tror jag gav runt 4500kr. plus kablar runt 4700kanske
johannisson skrev:
Snyggt, fin merc du har. älskar w124 karossen. ska följa ditt projekt. kolla gärna in mitt också om du har lust/tid hehe . mvh chrille
Tackar Jo, är nått speciellt med den karossen
Chevrolet Racing Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Övertalade farsan om att han fick köra ut caben i carporten inatt så jag fick plats med mercan i garaget. Den står där inne för att först torka upp lite vid bromsar å så och sen ska jag måla bromsoken och byta till sommardäcken imorgon.
Nu ska man slänga sig i duschen och sen iväg på fest
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Så idag firar man sin 20års dag Festen var i gårkväll så idag va man väl inte allt för pigg men de gick ändå
Nu ikv har jag börjat fixa lite på bilen inför att måla bromsoken och sätta på dom nya fälgarna
Redan igår körde farsan ut caben i carporten och vi körde in mercan i garaget och pallade upp den. Vilket var lättare sagt än gjort då vi inte kunde lyfta i framvagnsbalken då bilen är för låg för att domkraften ska gå in under fronten
Trevig syn med en -59 Cadillac cab stående i carporten
Då jag fyller år idag så fick jag en trevlig present av farsan, fick mig en ny bakkjol så jag slipper köpa den själv Sen skulle han även betala lackering allt sånt av delarna
Den nya och hela bakkjolen Okej, ny för mig då men den e iaf hel till skillnad mot den nuvarande
Här är bilen upppallad och väntar på att jag ska ta av fälgarna
Fälgarna är av och bromsokej ska börja putsas av inför månling
Innan jag började. Har tyvärr ingen bild på efter arbetet.
Så, där ligger vinterfälgarna och väntar på att tvättas av inför sommarförvaringen
Upptäckte under kvällen att mina bromsar är lite kraftigare Girling bromsar, sitter väl de org oxå men har pratat med en kille härikring som kan W124 bra och han sa att dom va något kraftigare än org. Sen såg jag även att det sitter ganska kraftiga dämpare från KYB Racing Shocks runt om Alltså en mkt trevlig överaskning
har en bra och en dålig nyhet. Vi börjar med den dåliga då. Broms oken har nu trokar i snart 19 timmar och är inte helt torra än.. Så nu har vi skärmat av garaget med en pressenning och ställt in ett värmeelement så vi får upp värmen så de kanske kommer att torka nån gång..
Sen till den roliga. Vi har pratat med lackeraren nu idag och han sa att det är bara att komma in med bilen Så på fredag lr lördag kommer vi att åka dom 12 milen till han och lämna bilen där för lack Så nu blir de att i dagarna skruva loss både fronten och bakkjolen och skruva på dom nya så den är klar att köras till lack
Så har man börjat att förbereda bilen inför lack då. Front och bakkjol är borta, kollat lite efter rost men inte hittat nå mer än lite ytrost mest troligt så åker vi iväg med den på lördag. Lite jobb som ska hinnas med, tvätta av krockbalkarna så dom e rena, sen ska de fixas lite med nåra fästen och så ska de konstrueras ett litet fäste till dragöglekåpan då den inte passade 100% rakt av
bakkjol borta
Fronten borta
Blir tyvärr inte hellack, min front och bakkjol överlevde tyvärr inte vintern så jag har fått tag på nya som ska lackas nu. Då ska vi vi även låta få en hjulhuskant fixad då jag ska fixa lite ytrost där och sen blir nog kanske trösklarna oxå lackade Hade tur å fick lackeringen och bakkjolen betald av farsan i 20års present
Blir tyvärr inte hellack, min front och bakkjol överlevde tyvärr inte vintern så jag har fått tag på nya som ska lackas nu. Då ska vi vi även låta få en hjulhuskant fixad då jag ska fixa lite ytrost där och sen blir nog kanske trösklarna oxå lackade Hade tur å fick lackeringen och bakkjolen betald av farsan i 20års present
aa. är la inte dyrt o lacka:P allt ja lackar åt mig är gratis...
Nä, egentligen inte men varje krona jag sparar kan jag lägga på nått roligare borrade lr slitsade brembo skivor och nya belägg ligger ganska högt på listan Likaså en svart skinninredning
Nä, egentligen inte men varje krona jag sparar kan jag lägga på nått roligare borrade lr slitsade brembo skivor och nya belägg ligger ganska högt på listan Likaså en svart skinninredning
mm svart skin är nice... mm funderar med på nya skivor o belägg eller om ja ska köpa värre ok o skivor..
mm svart skin är nice... mm funderar med på nya skivor o belägg eller om ja ska köpa värre ok o skivor..
värre ok och skivor lär ju inte skada nu när du ska ha mer effekt. Plus att kör du på riktigt bra saker nu så är de ju klart tills du ska kompressormata