Okey, det märks att alla inte riktigt förstår vad jag menar med mitt inlägg.
Det är hittills bara en av er som svarat (DayDreameR) som har passerat 25-strecket när det gäller ålder (en gräns försäkringsbolagen oftast räknar som folk benägna att krasha osv). Alla ni andra var mellan 18-20 år = vårdslöshetsåldern. Det märks ju att ni tror er ha såna bra körkunskaper på erat sätt att svara på frågan.
"jag är 20 år idag men jag var uppe i 175 med förra bilen samma dag jag tog körkortet typ en halvtimme efter jag kört upp hehe"
Vad säger det här? Hade någon form av incident inträffat är de mycket troligt att det gått rent åt helvete för han.. och då menar jag att det att om han dessutom kört på någon annan så hade det gått ännu mer åt helvete! En kontrollerad bansträcka är ingen allmän väg, även om gemene man/ungdom verkar tro att det är så. Du har aldrig full kontroll på bilen, du kan möjligtvis ha en upplevd kontroll.. men inträffar det något är du totalt kört i farter över 150 km/h.
Ja jag vet att det inte (oftast iaf) springer ut barn på motorvägen, men det finns andra bilar där och är det en helt ren väg KAN det dyka upp föremål/djur på vägen som gör att ni själva krashar/blir fastklämda/dör. Tänk för fan på det här!!
Det som problemet är med alla jävla fartdårar är attityden... är jag helt ensam i detta schletna land om att vara 21 år och köra vettigt?? Observera att det är inte vettigt på något sätt att köra högre än skyltarna visar!
Em annan anledning till min vrede är att snart nog, så kommer ni tom höja försäkringspremierna för era mammor eftersom det i längden inte kommer hålla att köra som ni gör. Även om ni inte håller 170 varje dag, misstänker jag att det inte är några vidare lagliga körningar på de större vägarna. Men min förbannelse riktar sig även mot de som kör som idioter och har bilen försäkrad på sig själva, ni höjer premien för mig/oss som verkligen kör lagligt!!
Det handlar om omogen attityd och att man skall försöka hävda sig.. ge fan i det och liv kommer att besparas.
Litterarum radices amarae, fructus dulces.