linuslinje skrev:
Jag tyckte SAAB hade lyckats bra ett tag när jag fick läsa siffran att 80% av alla bilar de sålde var miljöbilar. Hur många andra tillverkare kan stå för den siffran och gjort den ompassningen snabbt?
Sen var det väl kanske inte så många antal bilar men jag tycker det var strongt gjort.
Som tidigare saabägare så skulle jag ha känt oro för konkurs. Klart det känns lite risky att äga en bil som inte konstrueras nytt, att man är rädd för om det ska finnas reservdelar kvar till sin 09a.
Statistik är ju lite roligt...
Det är mycket lättare att sälja 80% miljöbilar om man har en försäljning på totalt 1000 bilar (bara ett exempel ur luften) än om man säljer 100 000 bilar...
Och 80% är fortfarande 80%, oavsett hur stor siffran som de 80% baseras på.
Läste lite på Svenska Dagbladets nätupplaga, och bytbil.com nyss, och i en artikel står det att Saabs pengar som de fick av GM är slut, och att GM nu står löpande för Saabs kostnader, att Saabs underleverantörer kräver betalt kontant och i förskott, att underlevererantörer drar sig ur...
I en annan artikel står det att Saab ska dubbla sin bilproduktion efter nyår.
Det är rena cirkusen där ute...
Senast redigerat av TurbOla (27 november 2009)
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet