2436
Sök

Högsta bötesbeloppet ni fått?

Rumpmas
3 860 Inlägg
21 december 2010
Bompeman skrev:
150 kr parkeringsböter wink

Det var nog den lägsta parkeringsbot jag hört talas om. I den här kommunen kostar det 800 spänn att parkera för nära en korsning.

Högsta och enda bot jag lyckats skaffa mig är en fortkörningsbot på 1500 spänn.

Muttley
21 december 2010
jonnielahti skrev:
tkd_rille skrev:
jonnielahti skrev:

då måste väl dem typ kolla på en hela tiden och fota för att kunna bevisa?
man kan ju köra med att man va på besök, och glömde t.ex telefonen och hämta den igen tongue
ingen bot än, dem va så schyssta med mig, påväg till jobbet smile

Ska du köra med den när du passerat centrum kanske 10 gånger ?   de är oftast då folk åker på de.

jaha, 10 ggr, då förstår man ju roll

Brukar jobba nätter ibland och man kan se bilar pendla runt runt kanske 10-20 varv i stan. Och de är faktiskt rätt störande för boende. Därför finns den regeln med.

smile

679 Inlägg
21 december 2010
Andromeda skrev:
Bompeman skrev:

Det var nog den lägsta parkeringsbot jag hört talas om. I den här kommunen kostar det 800 spänn att parkera för nära en korsning.

Parkerade bakom skolan (oskarshamn) utan p-biljett, Är flera på fordons på programmet som jag går på som fått mellan 150-300 kr i böter bland annat därför

1 581 Inlägg
21 december 2010
4000 fortkörningg.

138 Inlägg
21 december 2010
Fellow skrev:
4000 fortkörningg.

Samma här.

Large Cap
1 816 Inlägg
21 december 2010
500 kr. Körde med dimljus på kvällen, dumt nog.

Jävel
2 018 Inlägg
21 december 2010
900 spänn p-böter med firmabilen. Stog för nära en korsning utan p-biljett

You got to risk it, to get the biscuit :)

25 Inlägg
21 december 2010
3200 fortkörning, stressade och snälla poliser så sänktes från 160 till 125 på 110 väg smile (Hade forfarande prövotid då).
2000 fortkörning, fick böter på lägsta farten dom tog mig på så dom var riktigt snälla. Skulle aldrig hoppat in och jobbat ett par timmar, blivit billigare då tror jag...
500 för att jag var tvungen och parkera och inte hann och växla pengar, ocksa tack vare jobbet..

Tur man fått nytt jobb big_smile haha

Skulle fått hela 25kr i böter nu i vintras för och köra mot rött men dom stoppade arbetskamraten medans jag kunde fortsatta köra även fast vi låg nästan brevid varandra. tongue

3 650 Inlägg
21 december 2010
Andromeda skrev:
Bompeman skrev:

Jag har faktiskt lyckats få en Parkeringsbot på 1500kr. Stod på samma plats, och efter ett visst klockslag gick det från stoppförbud till parkeringsförbud..Då vart man jävligt sne tongue

629 Inlägg
22 december 2010
800 kr för dimljus vid mörker...

Alltiallo - Styrlapp BE CE
559 Inlägg
22 december 2010
600 kronor, ej använt bilbälte (dumt). Dock fick jag den boten innan dom höjde allt.

Mvh Thomas

Forummoderator
9 299 Inlägg
22 december 2010
Körkort i över 20år. En fortkörning på 800, kanske tre P-böter på ca 500 styck.

Jag ska starta en fond där jag ska sätta in alla pengar jag inte fått i böter när jag borde. Jag skulle bli miljonär.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

33 Inlägg
22 december 2010
2400:- fortkörning 110 på 90
1500:- bälte
4750:- fortkörning 139 på 110 plus att jag saknade regskylt fram

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
25 december 2010
Niklas1987 skrev:
Dave_C70 skrev:
Streeetkadett skrev:
3000kr, 1500kr per bakdäck
http://www1.garaget.org/gallery/archive/149203/1031364_wxyixe.jpg

Omöjligt! Av två anledningar:
1. Du kan inte få böter för samma förseelse två gånger på en och samma bot.
2. Andra förseelsen, t ex om det gäller bälte OCH dåliga däck, halveras alltid. T ex: 1500 + (1500/2) = 2250 kr.

Antingen har de skrivit ut en felaktig bot (ej troligt) eller så sitter du och hittar på (mer troligt). Scanna gärna in din bot så får vi se.

MVH

Kan ha missförståt
1:Varje däck som är olagligt är en förseelse, men böterna är väl på 1200:- för varje olagligt däck?
2:Förklara mer, varför denna halvering?

Ska förklara:
1. Visst är det så att varje däck är en förseelse i sig, lika väl som om du har två obältade barn (under 15 år) i bilen. Det jag menar är att man inte kan få böter för två likadana förseelser på samma bot och vid samma tillfälle. Alltså, oavsett om du har två- eller fyra för slitna däck får du bara ett bötesbelopp, precis som om du hade haft endast ett slitet däck. Man kan alltså inte få mer än en av samma förseelse på en bot.

2. Vad beträffar halveringen så får man alltid rabatt efter första förseelsen vid ett och samma tillfälle. Vi tar ett exempel:

Du kör utan bälte och med halv/dimljus i kombination. Bötesbeloppet för att du inte använt bilbältet är 1500 kr , beloppet för dim/halvljuskombinationen är 500 kr. Det högsta beloppet ändras aldrig, de eventuella efterföljande beloppen halveras dock alltid. I detta fall blir det alltså 1500 kr + 250 kr = 1750 kr totalt. Efter det första (och också högsta) beloppet halveras alltså alla summor.

Varför detta rabattsystem tillämpas är dock för mig ett stort frågetecken, men så är det.

MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

475 Inlägg
25 december 2010
125tusen... 43 punkter... alla var olaga-data intrång smile böterna betalade en "anonym" sponsor ... resten kan ni fundera på......

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

3 650 Inlägg
25 december 2010
attackhamster skrev:
125tusen... 43 punkter... alla var olaga-data intrång smile böterna betalade en "anonym" sponsor ... resten kan ni fundera på......

Håller du fortfarande på med sånt? roll

2 182 Inlägg
25 december 2010
Dave_C70 skrev:
Niklas1987 skrev:
Dave_C70 skrev:

Omöjligt! Av två anledningar:
1. Du kan inte få böter för samma förseelse två gånger på en och samma bot.
2. Andra förseelsen, t ex om det gäller bälte OCH dåliga däck, halveras alltid. T ex: 1500 + (1500/2) = 2250 kr.

Antingen har de skrivit ut en felaktig bot (ej troligt) eller så sitter du och hittar på (mer troligt). Scanna gärna in din bot så får vi se.

MVH

Kan ha missförståt
1:Varje däck som är olagligt är en förseelse, men böterna är väl på 1200:- för varje olagligt däck?
2:Förklara mer, varför denna halvering?

Ska förklara:
1. Visst är det så att varje däck är en förseelse i sig, lika väl som om du har två obältade barn (under 15 år) i bilen. Det jag menar är att man inte kan få böter för två likadana förseelser på samma bot och vid samma tillfälle. Alltså, oavsett om du har två- eller fyra för slitna däck får du bara ett bötesbelopp, precis som om du hade haft endast ett slitet däck. Man kan alltså inte få mer än en av samma förseelse på en bot.

2. Vad beträffar halveringen så får man alltid rabatt efter första förseelsen vid ett och samma tillfälle. Vi tar ett exempel:

Du kör utan bälte och med halv/dimljus i kombination. Bötesbeloppet för att du inte använt bilbältet är 1500 kr , beloppet för dim/halvljuskombinationen är 500 kr. Det högsta beloppet ändras aldrig, de eventuella efterföljande beloppen halveras dock alltid. I detta fall blir det alltså 1500 kr + 250 kr = 1750 kr totalt. Efter det första (och också högsta) beloppet halveras alltså alla summor.

Varför detta rabattsystem tillämpas är dock för mig ett stort frågetecken, men så är det.

MVH

Aha, då har man lärt sig nått nytt, tackar å bockar för förklarningen smile

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

466 Inlägg
25 december 2010
caromania skrev:
Körkort i över 20år. En fortkörning på 800, kanske tre P-böter på ca 500 styck.

Jag ska starta en fond där jag ska sätta in alla pengar jag inte fått i böter när jag borde. Jag skulle bli miljonär.

hehe körde du me bilen på bilden då smile

Christer *Dieselkungen*

475 Inlägg
25 december 2010
Kesler skrev:
attackhamster skrev:

Håller du fortfarande på med sånt? roll

domen kom 2004... detta "olagliga" sakerna hände 2002...

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

40 Inlägg
25 december 2010
300 spänn parkeringsböter är den enda bot jag fått... och inte för att jag sket i att betala parkeringen eller parkerade fel, utan för att jag glömde lägga upp lappjäveln i rutan... ;P Har dock inte haft kortet mer än i 1,5 år, men gubbkör oftast så förväntar mig inte att behöva få något för fortkörning i alla fall.

Sök