2878
Sök

Mysko bromsproblem volvo v70

107 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
Har ett ganska mysko bromsproblem om de äns e ett broms problem då wink
Har bytt bromsarna på mor&fars v70N-05 tror ja det är. de e inge fel på bromsarna så tills vi skulle sätta på vinterdäcken:D haha som vi haft på alla andra  år men just i år fick de för sig att inte passa. för bromsoket tar i insidan fälgen?!?! OCH JAA de är rätt gräjer så har inte fått fel. Men iallafall när ja besiktade min v70 så pratade ja med besiktings gubben å han hade aldrig hört de felet på volvo förut men på Renault och Peugeot att efter som bromskivan e ny så är den för bred så oket tar i fälgen. så han sa att de gick att köpa distanser eller feltema spacers. men har gjort det också och de hjälpte inte

Så äre nån som vet va de kan va för fel?? haha
Senast redigerat av konkas (26 november 2009)

Sänk väl!

268 Inlägg
26 november 2009
vad har du för fälgar till sommardäcken?  finns 2 olika bromsar till v70 vad jag vet, de med 15" fälgar och de med 16"  du kanske fått 16" grejer?

Jag har inte trimmat sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...

107 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
Det e vanliga 15tums orginal alufälgar å v-däcker e plåt 15tums

Sänk väl!

268 Inlägg
26 november 2009
vad för grejer har du bytt på bromsarna?

107 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
Skivor och belägg

Sänk väl!

268 Inlägg
26 november 2009
de verkar konstigt..  om du köpt fel skivor skulle du inte fått på oken igen..  jämför de nya och de gamla skivorna, kan ju vara så konstigt att de nya är tjockare på nåt vis?  vart köpte du grejerna förresten?

107 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
aa precis. de har vi gjort! de är lika.. på volvo!

Sänk väl!

268 Inlägg
26 november 2009
okej de låter ju helt knäppt?  dubbelkolla så att du har satt ihop allt rätt?

107 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
hahah ja vet tongue vet inte va ja ska göra snart tongue får väl lämna in den tongue haha har plockat isär allt 3 gånger smile

Sänk väl!

268 Inlägg
26 november 2009
gå till volvo och fråga va de är för skit dom säljer? tongue  nämen, dom kanske har vart med om nåt liknande förut?

107 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
haha joo för väl göra det tongue Börjar bli dax för vinterdäcken nu wink

Sänk väl!

268 Inlägg
26 november 2009
japp smile  skriv gärna en rad om du löser de smile  hehe aa tongue

107 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
hehe japp de ska ja göra!lol

Sänk väl!

One Man Clan
4 287 Inlägg
26 november 2009
de där med renault å de stämmer inte heller... de är Oketshållare som bestämmer vart oket kommer...de sitter inte spacers på bilarna när dom kommer från fabrik å då sitter de ju nya grejer monterade..
bromskivan påverkar inte hur nära oket kommer fälgen.. hållaren/sadeln som man sätter bromsbeläggen i är bara 3-5mm bredare än själva bromskivan å sitter de fel bromskiva så tar de i... så enkelt är de..

107 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
aha okej va bara de ja hörde. joo de fattar ja oxå att de inte sitter från fabrik tongue tyckte de oxå låter konstigt.. kanske har fått fel skivor på volvo då smile

Sänk väl!

1 043 Inlägg
26 november 2009
Troligtvis har du fel fälgar, vad är det för bredd på dom?

107 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
hur kan ja har fel fälgar när de e samma som vi haft sen vi köpte bilen å de har passat alla andra vintrar? smile

Sänk väl!

12 Inlägg
26 november 2009
E de kanske så att bromsbeläggen du fått ,e lite förtjocka så att bromsoken är förlångt ute och tar i fälgen på insidan.Hade samma problem på en gammal golf jag hade en gång och det var fel fälgar på den också.....Jag fick slipa ner bromsklossarna lite så att oken inte tog i fälgen sen funkade det fint fint...;-)

//Speeder

107 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
okej smile ska kolla har vart på volvo idag och köpt nya belägg får se om de blir bättre

Sänk väl!

593 Inlägg
26 november 2009
vanligt förekommande problem.. Ska säkert vara minimum 16" på eran bil.. Saken är den att har man slitna klotsar så kommer oket lite längre in och då kan fälgen gå fritt. Sen när du sätter dit nya klotsar så kommer oket längre ut och tar därmed i fälgen.. Så du har troligtvis för små fälgar, inte fel ET eller så utan helt enkelt för små..

mvh
Senast redigerat av epapower (26 november 2009)

Sök