Tjooo! Orkar inte skriva nått här så ni får ett par bilder
Klart
Hålen där skyltbelysningen satt var det ju lagomt mkr rost men det blev bra tills slut!
Hittade även min polare i bagagen Mr rost hål Ren tur att jag märkte de råkade stöta till där när jag damsög lite så det komm fram ibland ska man ju ha tur i oturen också!
Imorrgon blir det till att fylla på tuben med gas så det går att svetsa nån gång
Tjenis Har inte hänt så mkt de senaste dagarna men idag blev det något iaf! Igår tänkte jag blästra lite rost i motorrummet men då krångla ju kompressorn så klart, kom vatten istället för sand tömde skiten på vatten och klet två ggr men det blev inge bättre
Så här ser det ut nu, När jag tog bort insugs röret så såg jag att det var fullt med olja i röret? hur kommer det sig det var ju inge olja ve spjället huh
fan vad du kämpar med rosten det kanske är din vevhusvent som spökar så du får lite olja i insuget ? men det ser ju riktigt bra ut det här . nu är det bara resten kvar
fan vad du kämpar med rosten det kanske är din vevhusvent som spökar så du får lite olja i insuget ? men det ser ju riktigt bra ut det här . nu är det bara resten kvar
Ja den ska bort Det kanske det är får ta och kolla på det! Länktar till motorn är ur så man kan börja med det riktigt roliga
Tjoo! Än så länge i dag har inget gått vidare bra Börja med att jag skulle blästra lite rost fick krångla med att drenera den j*vla kompressorn i en halvtimme typ sen trodde jag det var bra men nej då kommer lika mkt vatten! sket i å blästra blåste rent kylaren istället sen efter ett tag så slutar kompressor skiten ladda, tänkte att den gått upp i max tryck först men sen hadde jag inget tryck alls Gick och kolla på skiten, lukta bränt som faen och den starta inte så det får nog bli en ny hoppas jag
Har du kommit på ett bra sätt mot rosten i motorrummet, i den där skarven?
Mvh
Antar att du har samma problem? hehe nej det lutar vell mot att vinkelslipen åker fram såg att det var sketa mkt rost i hjulhuset vid skarven så det är vell näst intill ett hål
Ja den ska bort Det kanske det är får ta och kolla på det! Länktar till motorn är ur så man kan börja med det riktigt roliga
mät upp loppen i blocket innan du påbörjar renoveringen bara. inge kul å renovera en motor som fortfarande är sliten efter renoveringen behöver du borra upp loppen finns det en i gunnarskog som ä rätt billig
Mvh
Antar att du har samma problem? hehe nej det lutar vell mot att vinkelslipen åker fram såg att det var sketa mkt rost i hjulhuset vid skarven så det är vell näst intill ett hål
Jodå jag har lite, men inte så mycket som dig tror jag. Fundrar om man ska prova blästra lite lätt i skarven, eller borsta...
Mvh
Jodå jag har lite, men inte så mycket som dig tror jag. Fundrar om man ska prova blästra lite lätt i skarven, eller borsta...
Funkar nog om du blästrar! Det var det första jag tänkte göra men kompressorn är för klen för det knappt så han orkar med punktblästern
det rullar på här ser jag det där med skarven så körde jag med vinkelslipen och en roterande stålborste, blev rätt bra tyckte jag men man kommer ju inte åt allt som man gör med blästern,,,, Man blir bara så trött på den här förbannade Rosten!!!!!!! hoppas det löser sig
mät upp loppen i blocket innan du påbörjar renoveringen bara. inge kul å renovera en motor som fortfarande är sliten efter renoveringen behöver du borra upp loppen finns det en i gunnarskog som ä rätt billig
TAckar för det!! första gången jag river en motor så det blir nog en hel del frågor
det rullar på här ser jag det där med skarven så körde jag med vinkelslipen och en roterande stålborste, blev rätt bra tyckte jag men man kommer ju inte åt allt som man gör med blästern,,,, Man blir bara så trött på den här förbannade Rosten!!!!!!! hoppas det löser sig
MVH VAnd3rsson
ja hata rosten Tar nog och kapar bort en hel bit med vinkelslipen så skiten försvinner
Dåligt med updates nu på ett tag dock! men jobbar tills nästa onsdag sen hoppas jag det händer nått innan sommarn är slut
Tjooo Det var ett tag sen det hände nått här men idag har jag gjort lite iaf!
Igår så åkte ja te biltema och köpte en vattenavskilljare, funkade prima
Tada så blev det, gött å få bort skiten Målade med spray burken där så det skulle bli extra fint, heh ja det vart ju allt annan än bra! så det får ni ingen bild på
Skrapade även bort den mesta rosten här, väntar med att måla nått där då vinkelslipen eventuellt får gå sin gång där
No rost här inte
Tog även bort huv låsen, dessa skall nog poleras upp så de blir prima eller så tas de bort beror på ifall jag köper en kolfiber huv eller ej!
Nu får ni nog vänta på en update slutar jobba på onsdag men sen blir det full rulle