3370
Sök

Strandberg's Volvo 740 -90 | Ny tråd på G!!

Hopplös
328 Inlägg
3 juli 2010
måla prickarna svart istället så har du en kantig nyckelpiga lol

skämt åsido, vad är det grundfärg du kör med? smile

2 419 Inlägg
4 juli 2010
Trådstartare
Martin_volvo skrev:
måla prickarna svart istället så har du en kantig nyckelpiga lol

skämt åsido, vad är det grundfärg du kör med? smile

hahah ska tänka på det tongue

Kör med corrostabils grundfärg på burk, tyckte inte den på spray burk var så vidare bra!

2 419 Inlägg
4 juli 2010
Trådstartare
Tjooo! Orkar inte skriva nått här så ni får ett par bilder wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/126898/958328_a5sss9.jpg
Klart big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/126898/958330_51tsjq.jpg
Hålen där skyltbelysningen satt var det ju lagomt mkr rost mad men det blev bra tills slut!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/126898/958332_93p9ub.jpg
Hittade även min polare i bagagen Mr rost hål lol Ren tur att jag märkte de råkade stöta till där när jag damsög lite så det komm fram big_smile ibland ska man ju ha tur i oturen också!

Imorrgon blir det till att fylla på tuben med gas så det går att svetsa nån gång smile

53 Inlägg
4 juli 2010
kommer bli bra smile

once a trucker, always a trucker!

2 419 Inlägg
4 juli 2010
Trådstartare
Volvoissac skrev:
kommer bli bra smile

Det hoppas jag big_smile

2 419 Inlägg
9 juli 2010
Trådstartare
Tjenis tongue Har inte hänt så mkt de senaste dagarna men idag blev det något iaf! Igår tänkte jag blästra lite rost i motorrummet men då krångla ju kompressorn så klart, kom vatten istället för sand lol tömde skiten på vatten och klet två ggr men det blev inge bättre hmm

https://www1.garaget.org/gallery/archive/126898/961615_3qgloe.jpg
Så här ser det ut nu, När jag tog bort insugs röret så såg jag att det var fullt med olja i röret? hur kommer det sig det var ju inge olja ve spjället huh

Jaja kommentera nu så får ni en till update snart wink

1 380 Inlägg
10 juli 2010
fan vad du kämpar med rosten tongue
det kanske är din vevhusvent som spökar så du får lite olja i insuget ? tongue 
men det ser ju riktigt bra ut det här . nu är det bara resten kvar wink

2 419 Inlägg
10 juli 2010
Trådstartare
joelimmo skrev:

Ja den ska bort big_smile Det kanske det är får ta och kolla på det! Länktar till motorn är ur så man kan börja med det riktigt roliga tongue

2 419 Inlägg
11 juli 2010
Trådstartare
Tjoo! Än så länge i dag har inget gått vidare bra sad Börja med att jag skulle blästra lite rost fick krångla med att drenera den j*vla kompressorn i en halvtimme typ sen trodde jag det var bra men nej då kommer lika mkt vatten! sket i å blästra blåste rent kylaren istället sen efter ett tag så slutar kompressor skiten ladda, tänkte att den gått upp i max tryck först men sen hadde jag inget tryck alls hmm Gick och kolla på skiten, lukta bränt som faen och den starta inte tongue så det får nog bli en ny hoppas jag big_smile

107 Inlägg
17 juli 2010
Tja!

Har du kommit på ett bra sätt mot rosten i motorrummet, i den där skarven?

Mvh

2 419 Inlägg
17 juli 2010
Trådstartare
-Modigh skrev:
Tja!

Mvh

Antar att du har samma problem? wink hehe nej det lutar vell mot att vinkelslipen åker fram såg att det var sketa mkt rost i hjulhuset vid skarven så det är vell näst intill ett hål tongue

volvo tic frälst
357 Inlägg
17 juli 2010
strandberg31 skrev:
joelimmo skrev:

Ja den ska bort big_smile Det kanske det är får ta och kolla på det! Länktar till motorn är ur så man kan börja med det riktigt roliga tongue

mät upp loppen i blocket innan du påbörjar renoveringen bara. inge kul å renovera en motor som fortfarande är sliten efter renoveringen tongue behöver du borra upp loppen finns det en i gunnarskog som ä rätt billig wink

Jag gjorde en liten hest!
2 100 Inlägg
17 juli 2010
Använd fuktavskiljare när du ska blästra smile

Tja!

107 Inlägg
17 juli 2010
strandberg31 skrev:
-Modigh skrev:
Tja!

Mvh

Antar att du har samma problem? wink hehe nej det lutar vell mot att vinkelslipen åker fram såg att det var sketa mkt rost i hjulhuset vid skarven så det är vell näst intill ett hål tongue

Jodå jag har lite, men inte så mycket som dig tror jag. Fundrar om man ska prova blästra lite lätt i skarven, eller borsta...

2 419 Inlägg
17 juli 2010
Trådstartare
-Modigh skrev:
strandberg31 skrev:
-Modigh skrev:
Tja!

Mvh

Jodå jag har lite, men inte så mycket som dig tror jag. Fundrar om man ska prova blästra lite lätt i skarven, eller borsta...

Funkar nog om du blästrar! Det var det första jag tänkte göra men kompressorn är för klen för det knappt så han orkar med punktblästern tongue

438 Inlägg
19 juli 2010
det rullar på här ser jag smile  det där med skarven så körde jag med vinkelslipen och en roterande stålborste, blev rätt bra tyckte jag men man kommer ju inte åt allt som man gör med blästern,,,, Man blir bara så trött på den här förbannade Rosten!!!!!!!
hoppas det löser sig smile

MVH VAnd3rsson

2 419 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
mattestig skrev:
strandberg31 skrev:
joelimmo skrev:

mät upp loppen i blocket innan du påbörjar renoveringen bara. inge kul å renovera en motor som fortfarande är sliten efter renoveringen tongue behöver du borra upp loppen finns det en i gunnarskog som ä rätt billig wink

TAckar för det!! smile första gången jag river en motor så det blir nog en hel del frågor tongue

2 419 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
Dennis_999 skrev:
Använd fuktavskiljare när du ska blästra smile

Jo men jag har ju ingen tongue haha

2 419 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
VAnd3rsson skrev:
det rullar på här ser jag smile  det där med skarven så körde jag med vinkelslipen och en roterande stålborste, blev rätt bra tyckte jag men man kommer ju inte åt allt som man gör med blästern,,,, Man blir bara så trött på den här förbannade Rosten!!!!!!!
hoppas det löser sig smile

MVH VAnd3rsson

ja hata rosten lol Tar nog och kapar bort en hel bit med vinkelslipen så skiten försvinner tongue

Dåligt med updates nu på ett tag dock! men jobbar tills nästa onsdag sen hoppas jag det händer nått innan sommarn är slut tongue

2 419 Inlägg
25 juli 2010
Trådstartare
Tjooo tongue Det var ett tag sen det hände nått här men idag har jag gjort lite iaf! smile

Igår så åkte ja te biltema och köpte en vattenavskilljare, funkade prima big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/126898/969005_xch2tb.jpg
Tada så blev det, gött å få bort skiten tongue Målade med spray burken där så det skulle bli extra fint, heh ja det vart ju allt annan än bra! så det får ni ingen bild på wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/126898/969007_uoczsi.jpg
Skrapade även bort den mesta rosten här, väntar med att måla nått där då vinkelslipen eventuellt får gå sin gång där lol

https://www1.garaget.org/gallery/archive/126898/969009_vla9wb.jpg
No rost här inte tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/126898/969006_o2x4v8.jpg
Tog även bort huv låsen, dessa skall nog poleras upp så de blir prima eller så tas de bort beror på ifall jag köper en kolfiber huv eller ej!

Nu får ni nog vänta på en update slutar jobba på onsdag men sen blir det full rulle big_smile

Sök