Efter en liten påtryckning så får jag väl skicka upp en projekttråd här också ...KLARA:Ett onödigt vetande men ganska kul är att just denna bilen rullade ut från Karmanns fabrik i Osnabrück med produktionsnummer 7104.
Givetvis så skall man vara stolt för att vara corrado ägare. Vi ser folk som slänger iväg sina corrados för extrem dumpade priser men en gång i tiden, då var det andra bullar. Det måste ha funnits en anledning till varför British Magazine ansåg att volkswagen corrado var en av 25 bilar i världen du bara var tvungen att köra innan du dog. Sciroccon satte sina spår, det märker man bara från den lite äldre generationen.
Köra plastraket idag så möts du av huttande nävar längst gatorna men corradon. Den bemöts utav komplimanger och stirrande blickar
FÄRDIGA:Hur gick det till när jag köpte min corrado? Fram med anteckningsblocken nu!
Året var 2006 och jag hade gått utan bil i ca 10 månder efter en tråkig bilolycka under 2005.
Nu började det klia under fötterna. Känna gaspedalen och ha något eget istället för att behöva
låna bil eller åka kollektivt! Corradon hade man tittat på en del förut men aldrig haft tanken på att köpa en.
Givetvis en skönhet under alla gånger man stötte på en men inte mer.
En vacker dag i juni/juli månad satt jag och klickade bland en hög med olika intressanta objekt och plötsligt så såg jag "corrado 16v".
- Inte fan finns corrado 16v!?
Skickade ett mail och frågade om det var en G60 eller Vr6'a men fick snabbt en hemläxa om att det faktiskt fanns corrado med 16v motor. Detta var man bara tvungen att titta närmre på. Ett samtal bort så stod man framför bilen och en provkörning bort så var man corrado ägare.
GÅ!Sedan inköpet 2006 så har har det hänt lite med bilen.
Nedanför så har jag lagt in lista på vad som har gjorts sedan 2007.
Största ombyggnaden är igång just (
2009-11-18) i form av ny lack och lite annat smått och gott.
Interiören kommer senare längre fram men idag inget som är uppsatt på planeringen.
2007:[X] Kjolpaket (Front/Sidokjolar/Rieger Grill)
[X] Nya 16" fälgar, 7½ fram 9" bak
[X] Pioneer In-dash (AVH-P5700DVD)
[X] MTX 12" BAS, MTX Framsystem + 2 steg
[X] Nya däck - Dunlop SP9000 ZR
[X] Bromsskivor + belägg
[X] Huv på omlack
[X] Sidoblinkers - Blinkers till fronten
[X] Angel Eyes
[X] Coilovers
[X] Baklampor (vit/röd)
[X] Rekondas inför sommaren
[X] Textil-impregnering + glasbehandling