3154
Sök

Köpråd, Köpa "Sportbil"

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 november 2009
#41
Turbomatte skrev:
Rquired skrev:
Turbomatte skrev:
Altså det här med att dom bara i gjorda i plast?

Senast jag kollade var audi och bmws stötfångare med gjorda i plast, även vingarna och spoilers. Samma på dom japanska.

Blir så förbannat trött på folk som säger att japsare bara är plast, det är ju minst lika mycket plast på tyskar.

Men det är skillnad på plast och plast, en japansk plåtbit känns sladdrigare än en tysk plastbit. Inte ens Lexus, Infiniti och liknande lyxbilar känns överdrivet gedigna även om de åtminstone är bättre än standardbilarna. Är lite småtråkigt att hpppa in i en Lexus för 600k och hitta samma kvalitetskänsla som i en Golf V...

Senast jag kollade som använde bmw och toyota samma sorts plast till sina bilar.

Visst att japsarna känns lite plastigare än bmw men den senaste lexus rx450h kändes mer gedigen i uppbyggnaden än nya gt,n som förövrigt är en underbar bil, men japsarna är inte långt ifrån nu.

3år till så är dom ikapp.

RX450h har jag klämt och känt på samt kört nu sedan den kom till Toyota halmstad för ett par månader sedan, den lever inte upp till Tysk-kvalitet och kan inte heller anses vara nära. Och då är det trots allt den mest välbyggda japs jag sett i alla fall...

Camaro67: Ingen aning, en 450h med nödvändig utrustning (=Executive, för vem köper varianten utan allt kul för att spara 70k?) kostar 710k. En X5 med värsta 4.8 litersmotorn kostar 660k, plus utrustning förstås. Vad en X5 med motsvarande motor (Svårt att matcha en hybrid men ungefär) och utrustning kostar får jag leka lite i "Bygg din bil" och återkomma med.

Edit: Kan inte återkomma med nått då min dator bestämt sig för att rata Bmws "Bygg din egen Bmw" tjänst. Men en hyggligt motsvarande 3.0D kostar 528k, då har man 170k över till utrustning. Tror priserna kommer hamna på ungefär samma nivå. Har man råd med en bil för trekvarts miljon bryr man förmodligen sig inte om 10.000:- hit eller dit...
Senast redigerat av Rquired (28 november 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 656 Inlägg
28 november 2009
#42
Tobbe_E30_325iK skrev:
En BMW E90 335? Eller en BMW E30 325 som du bygger turbo på för 200000 tongue

vi snackar sportbilar? inga familjebilar med sportiga ambitioner ? bmw bygger mycket men renodlade sportbilar har väl inte funnits sen bmw m1 och möjligen möjligen bmw z8  och m modellerna e just bara familjebilar med med förfinade prestanda så ingen bmw hör väl egentligen till den här tråden


347 Inlägg
28 november 2009
#43
Här är en kompetent outsider som kör ifrån det mesta på bana. Det lite speciella med 968 är att den faktiskt byggdes i turbo version också men då endast i 15 ex. Dom slutade med det för det visade sig att den var snabbare än storebror 911... Det som är bra med det är att det bör gå att registrera in den som en turbo om man bygger om den. Detta ex är en bil ombyggd till banbil men ska man ha en originalare så kommer man billigare undan. Förövrigt är det porsche kvalité och själv har man bara gjort service de 3 åren jag har haft min och det är inte dyrt det heller.

http://www.blocket.se/ostergotland/Pors … 15&w=3


685 Inlägg
28 november 2009
#44
850heden skrev:
Tja!

Jag håller på att letar efter ett nytt projekt nu och tänkte kolla lite med andra om vad som är ett bra köp eller inte.

Jag är ute efter en bil som har/är:

Snygg
Snabb
Trimvänlig
Hållbar
Rolig att köra

Jag har själv fundera på Toyota Supra MKIV eller Subaru Impreza WRX 04-

Är de nån som har några fler förslag eller några bra tips om dessa bilar.

//Sebastian

Här har du en bil som har dem flesta egenskaper:

http://www.blocket.se/vasterbotten/Hond … 20&w=3

No turbo shit - just real power!

20 Inlägg
28 november 2009
#45
Nissan 200sx av senare modell.

557 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
#46
ekelund88 skrev:
Tobbe_E30_325iK skrev:
En BMW E90 335? Eller en BMW E30 325 som du bygger turbo på för 200000 tongue

vi snackar sportbilar? inga familjebilar med sportiga ambitioner ? bmw bygger mycket men renodlade sportbilar har väl inte funnits sen bmw m1 och möjligen möjligen bmw z8  och m modellerna e just bara familjebilar med med förfinade prestanda så ingen bmw hör väl egentligen till den här tråden

Precis... Jag har inget emot BMW men de finns ingen modell som locker speciellt mycket just nu.
Vill har mera sportbil som sagt..


2 014 Inlägg
28 november 2009
#47
MilleN skrev:
Har åkt med och kört både R-33 GTS och Supra MKIV och som sagt.. Supra alla dagar i veckan men det är mycket smaksak också, bilarna är ganska likvärdiga fast på olika sätt (flummigt?)

Är dock rätt stor skillnad på en GTS och en GTR enligt min åsikt. Som att jämföra en BMW 325 med en M3 ungefär, så jag tycker jämförelsen haltar lite.

Supran får ändå anses vara lite av Toyotas "top-of-the-line" från den tiden, och då borde du jämföra med Nissans dito om du ska jämföra dem alls.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

7 120 Inlägg
29 november 2009
#48
Du får en Skyline i bra skick som ligger runt 5-600hk på för runt 160k. Då kör du ifrån det mesta både rakt fram och på bana. smile

http://www.blocket.se/vastmanland/Nissa … 18&w=3
Senast redigerat av Aerodynamik (29 november 2009)

Jumbo Burger
76 Inlägg
29 november 2009
#49
Aerodynamik skrev:
Du får en Skyline i bra skick som ligger runt 5-600hk på för runt 160k. Då kör du ifrån det mesta både rakt fram och på bana. smile

http://www.blocket.se/vastmanland/Nissa … 18&w=3

Skulle den være noget specielt? Haha, så hurtig ser den da heller ikke ud cool


557 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
#50
Alecci skrev:
MilleN skrev:
Har åkt med och kört både R-33 GTS och Supra MKIV och som sagt.. Supra alla dagar i veckan men det är mycket smaksak också, bilarna är ganska likvärdiga fast på olika sätt (flummigt?)

Är dock rätt stor skillnad på en GTS och en GTR enligt min åsikt. Som att jämföra en BMW 325 med en M3 ungefär, så jag tycker jämförelsen haltar lite.

Supran får ändå anses vara lite av Toyotas "top-of-the-line" från den tiden, och då borde du jämföra med Nissans dito om du ska jämföra dem alls.

Jo jag har hört att de är skillnad på dom modellerna. Men jag är inte helt säker på om jag vill ha 4WD utan vill nog hålla mig till RWD.


Avstängd
126 Inlägg
29 november 2009
#51
jag har både åkt i skyline r33-gts t, och supra mkiv, hade valt Supran håller Extremt bra, och du får en fin för den summan...men audi s2 är brutala bilar det med, men vill du ha en bil som håller trim vänlig och sticker ut och drar blickarna till sig Toyota supra big_smile Lycka till med köpet, hoppas det blir en supra du kommer bli Nöjd...

Avstängd
47 Inlägg
29 november 2009
#52
850heden skrev:
Tja!

Jag håller på att letar efter ett nytt projekt nu och tänkte kolla lite med andra om vad som är ett bra köp eller inte.

Jag är ute efter en bil som har/är:

Snygg
Snabb
Trimvänlig
Hållbar
Rolig att köra

Jag har själv fundera på Toyota Supra MKIV eller Subaru Impreza WRX 04-

Är de nån som har några fler förslag eller några bra tips om dessa bilar.

//Sebastian

Toyota suuupra alla dagar!!!!!!! snyggaste bilen, våta trosor kan jag garantera dig wink

557 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
#53
deempan skrev:
jag har både åkt i skyline r33-gts t, och supra mkiv, hade valt Supran håller Extremt bra, och du får en fin för den summan...men audi s2 är brutala bilar det med, men vill du ha en bil som håller trim vänlig och sticker ut och drar blickarna till sig Toyota supra big_smile Lycka till med köpet, hoppas det blir en supra du kommer bli Nöjd...

Kan säga att de verkligen lutar åt en Supra nu..


557 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
#54
89a skrev:
850heden skrev:
Tja!

Jag håller på att letar efter ett nytt projekt nu och tänkte kolla lite med andra om vad som är ett bra köp eller inte.

Jag är ute efter en bil som har/är:

Snygg
Snabb
Trimvänlig
Hållbar
Rolig att köra

Jag har själv fundera på Toyota Supra MKIV eller Subaru Impreza WRX 04-

Är de nån som har några fler förslag eller några bra tips om dessa bilar.

//Sebastian

Toyota suuupra alla dagar!!!!!!! snyggaste bilen, våta trosor kan jag garantera dig wink

hehe:D Kommer nog att bli en sån..


160 Inlägg
29 november 2009
#55
fördelen me s2 an dock e att det e en 2.2t motor i den så det finns trimm till förbannelse och att audi motorn i sej e otroligt slitstark så du kan trimma en bra bit på vägen innan du behöver göra större ingrepp i motorn plus at quattro systemet e nog det besta 4wd i värdeln


men glömt mazda s vankel motor billigare en supran snyggare en supran och ovanligare en supran smile

Utan offer Ingen seger..! Bättre motto för hela livet finns inte...!

Meister
6 763 Inlägg
30 november 2009
#56
Wangro skrev:
fördelen me s2 an dock e att det e en 2.2t motor i den så det finns trimm till förbannelse och att audi motorn i sej e otroligt slitstark så du kan trimma en bra bit på vägen innan du behöver göra större ingrepp i motorn plus at quattro systemet e nog det besta 4wd i värdeln


men glömt mazda s vankel motor billigare en supran snyggare en supran och ovanligare en supran smile

Frågan är ju om inte 2jz är bra mycket stryk tåligare än audimaskinen. Men visst Supran driver bak. Men rb26:an i GTR är ju tålig den med och de driver på alla fyra.


360 Inlägg
30 november 2009
#57
850heden skrev:
deempan skrev:
jag har både åkt i skyline r33-gts t, och supra mkiv, hade valt Supran håller Extremt bra, och du får en fin för den summan...men audi s2 är brutala bilar det med, men vill du ha en bil som håller trim vänlig och sticker ut och drar blickarna till sig Toyota supra big_smile Lycka till med köpet, hoppas det blir en supra du kommer bli Nöjd...

Kan säga att de verkligen lutar åt en Supra nu..

Supran håller för större effekter än R33 gts-t. Men glöm inte bort vikten! En Supra väger betydligt mer än en Skyline R33 gts-t. Vad jag har hört så väger Supran nästan 1700kg och det är rätt mycket. Min Skyline är nästan orginal och har en vikt på 1360hk. Ungefär 340kg mindre än Supran och det är rätt så stor skillnad. Gts-t har 250hk orginal, MKIV TT Supran som jag antar att du är intresserad av har 330hk orginal har jag för mig. Rätta mig om jag har fel. Att komma upp i effekter närmare 350hk är rätt så lätt med en Skyline r33 gts-t. För det krävs bara en "BPU" alt avgassystem, luftfilter, FMIC och en mappning, alternativ chipp. Men efter det börjar det bli dyrt. Jag vet inte vad du hade tänkt att lägga ut på bilen heller. Men en Skyline R33 GTS-T är ju ett antal tusenlappar billigare än en Supra smile.
Hade valet stått mellan en R33 gts-t och en Supra så hade mitt val blivit Supra. Men en R33 GTR tror jag skulle ge Supran en tuff match! GTR:en tror jag även går att ställa in på konstant bakhjulsdrift. Men hur bra det är för bilen vet jag inte tongue. Sen finns ju även R34 gt-t som också är bakhjulsdriven och enligt mig är betydligt mycket snyggare än både 33an och Supran! R33 GTR, R34 GT-T och Supra MKIV TT tror jag ligger på ungefär samma prisklass.

Hoppas du blir nöjd med ditt val!

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?

557 Inlägg
30 november 2009
Trådstartare
#58
Fritzeen skrev:
850heden skrev:
deempan skrev:
jag har både åkt i skyline r33-gts t, och supra mkiv, hade valt Supran håller Extremt bra, och du får en fin för den summan...men audi s2 är brutala bilar det med, men vill du ha en bil som håller trim vänlig och sticker ut och drar blickarna till sig Toyota supra big_smile Lycka till med köpet, hoppas det blir en supra du kommer bli Nöjd...

Kan säga att de verkligen lutar åt en Supra nu..

Supran håller för större effekter än R33 gts-t. Men glöm inte bort vikten! En Supra väger betydligt mer än en Skyline R33 gts-t. Vad jag har hört så väger Supran nästan 1700kg och det är rätt mycket. Min Skyline är nästan orginal och har en vikt på 1360hk. Ungefär 340kg mindre än Supran och det är rätt så stor skillnad. Gts-t har 250hk orginal, MKIV TT Supran som jag antar att du är intresserad av har 330hk orginal har jag för mig. Rätta mig om jag har fel. Att komma upp i effekter närmare 350hk är rätt så lätt med en Skyline r33 gts-t. För det krävs bara en "BPU" alt avgassystem, luftfilter, FMIC och en mappning, alternativ chipp. Men efter det börjar det bli dyrt. Jag vet inte vad du hade tänkt att lägga ut på bilen heller. Men en Skyline R33 GTS-T är ju ett antal tusenlappar billigare än en Supra smile.
Hade valet stått mellan en R33 gts-t och en Supra så hade mitt val blivit Supra. Men en R33 GTR tror jag skulle ge Supran en tuff match! GTR:en tror jag även går att ställa in på konstant bakhjulsdrift. Men hur bra det är för bilen vet jag inte tongue. Sen finns ju även R34 gt-t som också är bakhjulsdriven och enligt mig är betydligt mycket snyggare än både 33an och Supran! R33 GTR, R34 GT-T och Supra MKIV TT tror jag ligger på ungefär samma prisklass.

Hoppas du blir nöjd med ditt val!

Jo jag har varit intresserad av en Skyline tidigare innan jag börja titta på Supran.. Jo jag har också sett att supran väger uppåt 1700kg. Dock måste jag säga att jag ålskar utseendet på supran när man har byggt lite på den.

Jag räknar med att bygga om den och om jag känner mig rätt så kommer de att läggas ner mycke pengar på den. Min nuvarande bygge är ju ett bevis på att jag inte är rätt för att lägga ner både tid och pengar på bilar:)

Men de kommer nog bli att jag kommer provköra båda dessa bilar för att kunna avgöra närmare vilken jag vill köpa. Men jag har iallafall kommit fram till att de står mellan Skyline och Supra nu.

//Sebastian


557 Inlägg
30 november 2009
Trådstartare
#59
davidklang skrev:
köp en mazda rx-8 ?

Jag vet inte om jag är sugen på Wankel motor, känns som att de är att krångla till det extra mycket när jag inte kan ett skit om dom motorerna. Men själva bilen är grym annars..smile


4 586 Inlägg
30 november 2009
#60
Lotus Elise eller opel speedster

http://www.bellera.cat/alum/jpuig/lotus-elise.jpg

http://www.onlydreamcars.com/wallpapers/OpelSpeedster_2.jpg
Senast redigerat av jocke_gronberg (30 november 2009)



Sök