2505
Sök

Värdera min 190Diesel?

324 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
Tja, har funderat på att sälja min Mercedes 190D (http://www.garaget.org/?car=166590) men vet inte hur mycket jag ska lägga ut den på blocket för.

Den har bla sportdämpare, sänksats, kjolpaket, sportratt mm. Vad tror ni man kan begära?

Kolla in mitt projekt: Mercedes w123 300dt

246 Inlägg
28 november 2009
"Den har bla sportdämpare, sänksats, kjolpaket, sportratt mm. Vad tror ni man kan begära?
"

Rent generellt kan man ju säga att sådana saker inte direkt höjer värdet på bilen iaf. Tyvärr.

324 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
westlife skrev:
"Den har bla sportdämpare, sänksats, kjolpaket, sportratt mm. Vad tror ni man kan begära?
"

Rent generellt kan man ju säga att sådana saker inte direkt höjer värdet på bilen iaf. Tyvärr.

Nej, amn får ju inte tillbaka vad man lagt ut. Men ser ju bra ut i en annons smile

Kolla in mitt projekt: Mercedes w123 300dt

2 337 Inlägg
28 november 2009
FiGurT skrev:
westlife skrev:
"

Nej, amn får ju inte tillbaka vad man lagt ut. Men ser ju bra ut i en annons smile

I beg to differ. En bil med "häftiga prylar" blir, iaf för mig, mindre attraktiv och går ofta bort direkt. Jag tror att det finns fler som fungerar likadant. Man förknippar ju lätt sportsystem, sänkning, påhängsplast och dylikt med en mer eller mindre omfattande misshandel av bilen. Fördomar? Självklart. Sant i de flesta fallen? Troligen inte. Men likförbannat är det så tankarna går.

Fd Bannad
657 Inlägg
29 november 2009
FiGurT skrev:
Tja, har funderat på att sälja min Mercedes 190D (http://www.garaget.org/?car=166590) men vet inte hur mycket jag ska lägga ut den på blocket för.

Den har bla sportdämpare, sänksats, kjolpaket, sportratt mm. Vad tror ni man kan begära?

Får jag fråga varför man monterar dessa saker på en 72 hästars bil, den blir ju inte direkt en sportvagn ändå?

bara frågar, jag funkar inte så iaf.

Märkesbög

517 Inlägg
29 november 2009
Det är svårt att ge ett rättvist svar utan att veta desto mer om bilen, men testa lägg ut den för 15.000:- ?

566 Inlägg
29 november 2009
Hedning skrev:
FiGurT skrev:

Får jag fråga varför man monterar dessa saker på en 72 hästars bil, den blir ju inte direkt en sportvagn ändå?

bara frågar, jag funkar inte så iaf.

Har inte inget med hur stor motor man har, vill man snygga till bilen så gör man väl det!

1 570 Inlägg
29 november 2009
Prova lägga ut på mbsca.com/forum. Tror dock chansen att få ut mesta möjliga stålarna från gamla mercor är att ha de helt i originalskick. MB´s från 80talet är väldigt kalla på marknaden, om det inte är ovanligare rariteter i perfekt skick.

2 656 Inlägg
29 november 2009
FiGurT skrev:

för mig e bilen värd runt 6-7 k den e ju bla 25 år gammal och ser inte så fräsh ut

Saabifierad
2 031 Inlägg
29 november 2009
Dieslar står högre i kurs i och med att dom är mer eftertraktade än bensinvarianterna och din bil verkar vara i gott skick och har en trevlig styling. Dock är kundgruppen för dieslar mer åt 30+-hållet än yngre och dessa gillar i regel inte styling (finns givetvis undantag). Jag skulle tippa på ett testpris runt 12-15.000 kronor, nybesiktigad, sommardäck och givetvis skattad. Du kan också kolla runt på blocket och se vad andra tar för sina 190E Dieselvarianter.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

1 339 Inlägg
29 november 2009
FiGurT skrev:

Jag ska vara helt ärlig mot dig. Om jag kollar på en annons där det står detta så tänker jag följande:

Sportdämpare? Låter mycket (även inne i bilen), inte roligt efter ett tag. Sämre komfort sammantaget.

Sänksats? Sämre komfort även där inget att tala om

Kjolpaket? Ser helt okej ut men inget jag skulle ge extra för.

Sportratten? Den ser faktiskt skitful ut.

Toningen? Helt värdelöst, gör det bara svårare att se ut när du ska backa tex.

Dessutom så sammantaget så resonerar många (som jag) att när man har hållt på att skruva med den såhär så är det en ung som har bilen. Då ökar risken för att den är hårt körd rent generellt.

Trucker
1 220 Inlägg
29 november 2009
Vilhelmina pojk ser ja hur många gånger ha den här gått raggarrundan då? dvs volvo-kyrkan tongue sorry för op? el va fan d nu het. Men 10-15 tkr bör du kunna få för den kanske såg ju rätt snygg ut

Vissa är bara bättre än andra!

Sök