Jag sticker för tillfället ut hakan o säger att jag idag har Sveriges blankaste bil !!!
Det började med en ledsen Subba .. hon var smutsig och har så vart ett längre tag...
Den forna glansens och avrinningens-dagar var förbi...
Lite schampo på det ...Skummade på bra...
Vi använde dessa produkter samt
SmartSealant.
Resultatet blev över förväntan .. vad ska man säga? Sinnessjukt bra
:jeps
Körde med denna maskinen...
Det var Peter som gjorde jobbet på Subban, så jag kan inte ta åt mig äran
Jag snodde en fälg från
Whacker för att prova
RimWax och
SmartGelSå här såg det ut
FÖRE:Å så
EFTER:Bilderna ljuger lite då det var mer glans, betydligt mer glans efter RimWax.
Det var väldigt lättarbetat och perfekt för en fälg som denna, som är en "deep lip" fälg.
Jag är däckglans beroende, något hemskt
beroende ... så att min man tycker att jag "kladdar
för mycket". Så i vanliga fall lägger jag alltid extra lager för bästa resultat även dagen efter... Denna gel försökte jag att applicera med både svamp & fiberduk men materialet sög upp snabbt och jag hann inte få på mängden som jag ville ha på däcken!
Den tog tid att få på för att jag skulle bli nöjd, men när den väl satt där var det en fröjd för ögat.
Jag skulle inte använda den i en verksamhet där det är en kamp om tiden. Men
för utställning, ja då vill jag säga att det är denna som gäller alla dagar i veckan!Sen kom vi till den roliga delen, Whacker baklucka
(berätta inte för han hur repig den var, så blir han ledsen .. han tycker den är jättefin
:p )
Peter använde maskinen med gula pads samt SmartPolish och Finishing Glaze från SmartWax Proffsserie.
Den övre högra delen är SmartPolish och nedre högra SmartGlaze. Blev ingen större skillnad på dessa. Det ända man kunde ana vara att Polishen gav aningen mindre glans. Även ytan var annorlunda då Polishen var sträv medan Glaze gav väldigt glatt yta.
Men när SmartWax var lagt ovanpå var det ingen skillnad mellan dessa
Sen för att inte lämna bakluckan helt misshandlad tog jag en lila padd, och för hand la på SmartWax(vänstra sidan)... Blev lite bättre än första resultatet med Dr.jekyll/Mr.hyde
Alltid kul att leka lite !!