Ser riktigt bra ut det du gör! Fortsätt så Coiloversatsen, hur många tusenlappar gick det på ungefär ca pris?
//Marcus
Sen ska ju visserligen dämparna kortas så där försvinner 2500:- till
Korta stötdämparna eller vad menar du? Inte svarva ner dom då? kostar ju inte så mkt blev bara lite nyfiken
Förjävla kul projekt detta, styrutslaget såg ju riktigt bra ut.
mvh
Korta dom själv är inget jag kan göra i svarven, för det första så är dom justerbara och den skruven ska ju vara kvar i toppen, och för det andra så kortar man själv så är det ju bara kolven man kortar, det blir bilen inte lägre av.
När man kortar dämparen riktigt så tar man bort lika mycket på cylindern (nederdelen) som kolven.
Sen ska ju visserligen dämparna kortas så där försvinner 2500:- till
Korta stötdämparna eller vad menar du? Inte svarva ner dom då? kostar ju inte så mkt blev bara lite nyfiken
Förjävla kul projekt detta, styrutslaget såg ju riktigt bra ut.
mvh
Korta dom själv är inget jag kan göra i svarven, för det första så är dom justerbara och den skruven ska ju vara kvar i toppen, och för det andra så kortar man själv så är det ju bara kolven man kortar, det blir bilen inte lägre av.
När man kortar dämparen riktigt så tar man bort lika mycket på cylindern (nederdelen) som kolven.
Är det inte bättre att investera i ett par koni eller liknande till opel då som redan har både kortare kropp och kolvstång?
Är det inte bättre att investera i ett par koni eller liknande till opel då som redan har både kortare kropp och kolvstång?
Jag var helt inne på det, men jag pratade med Stötdämparverkstan i stockholm så avrådde dom mig från det och menade på att det är helt skilda dämpare till olika bilar och det är mer än måtten som skiljer.
Själv kan jag ingenting om dämpare så jag vet faktiskt inte.
Är det inte bättre att investera i ett par koni eller liknande till opel då som redan har både kortare kropp och kolvstång?
Jag var helt inne på det, men jag pratade med Stötdämparverkstan i stockholm så avrådde dom mig från det och menade på att det är helt skilda dämpare till olika bilar och det är mer än måtten som skiljer.
Själv kan jag ingenting om dämpare så jag vet faktiskt inte.
Dom vill ju gjärna ha jobbet med att korta dina koni såklart ställ dom mot väggen och fråga vad som gör sån skillnad, det vore kul att veta.
Jämför din 745 turbo med min vectra turbo Båda bilarna har mc-pherson, alltså MR ~0,94 Det skiljer 10kg i skattevikt båda bilarna är ganska framtunga Alltså ska fjäderkonstanter och dämpare vara i princip samma oavsätt vilken egensvänging på chassit du väljer
Är det inte bättre att investera i ett par koni eller liknande till opel då som redan har både kortare kropp och kolvstång?
Jag var helt inne på det, men jag pratade med Stötdämparverkstan i stockholm så avrådde dom mig från det och menade på att det är helt skilda dämpare till olika bilar och det är mer än måtten som skiljer.
Själv kan jag ingenting om dämpare så jag vet faktiskt inte.
Dom vill ju gjärna ha jobbet med att korta dina koni såklart ställ dom mot väggen och fråga vad som gör sån skillnad, det vore kul att veta.
Jämför din 745 turbo med min vectra turbo Båda bilarna har mc-pherson, alltså MR ~0,94 Det skiljer 10kg i skattevikt båda bilarna är ganska framtunga Alltså ska fjäderkonstanter och dämpare vara i princip samma oavsätt vilken egensvänging på chassit du väljer
Ja det skulle vara lite roligt att veta. Ifall man själv ev skulle behöva tänka på detta.
Dom vill ju gjärna ha jobbet med att korta dina koni såklart ställ dom mot väggen och fråga vad som gör sån skillnad, det vore kul att veta.
Jämför din 745 turbo med min vectra turbo Båda bilarna har mc-pherson, alltså MR ~0,94 Det skiljer 10kg i skattevikt båda bilarna är ganska framtunga Alltså ska fjäderkonstanter och dämpare vara i princip samma oavsätt vilken egensvänging på chassit du väljer
Självklart vill alla företag ha jobb och tjäna pengar Som sagt jag vet inte vilket.
Hur som helst så är det ganska smidigt att kunna beställa en exakt längd.
Ingen har ju koni på hyllan och vill krångla med att mäta massa mått till mig, så ärligt talat så betalar jag heldre några kronor mer än att slippa krångla
Dom vill ju gjärna ha jobbet med att korta dina koni såklart ställ dom mot väggen och fråga vad som gör sån skillnad, det vore kul att veta.
Jämför din 745 turbo med min vectra turbo Båda bilarna har mc-pherson, alltså MR ~0,94 Det skiljer 10kg i skattevikt båda bilarna är ganska framtunga Alltså ska fjäderkonstanter och dämpare vara i princip samma oavsätt vilken egensvänging på chassit du väljer
Självklart vill alla företag ha jobb och tjäna pengar Som sagt jag vet inte vilket.
Hur som helst så är det ganska smidigt att kunna beställa en exakt längd.
Ingen har ju koni på hyllan och vill krångla med att mäta massa mått till mig, så ärligt talat så betalar jag heldre några kronor mer än att slippa krångla
Jo Precis får man det precis som man vill ha det är det ju värt stålarna Väntar med spänning på resultat. Sen förväntar jag mig att du kmr till Gatebil Mantorp och piskar lite japanare
Gängstav med nylonhylsor, Det är det senaste inom motorsporten, justerbar längd på dämparna, och garanterat stenhårda Nja Tanken är att kunna mäta in hur mycket dämparna ska kortas
Hylsor för att få coiloveröronen paralella vid svetsningen
Färdigt för att svetsa, och allt blir garanterat rakt
Bara punktat, för fästet ska flyttas sen beroende på hur mycket dämparna ska kortas
Jo Precis får man det precis som man vill ha det är det ju värt stålarna Väntar med spänning på resultat. Sen förväntar jag mig att du kmr till Gatebil Mantorp och piskar lite japanare
Ska försöka komma med på så många gatebil körningar jag hinner med, och har råd med... Mantorp är ju ett måste.
Jo Precis får man det precis som man vill ha det är det ju värt stålarna Väntar med spänning på resultat. Sen förväntar jag mig att du kmr till Gatebil Mantorp och piskar lite japanare
Ska försöka komma med på så många gatebil körningar jag hinner med, och har råd med... Mantorp är ju ett måste.
Piska o piska, jag har ju bara en burnbil
Men det är ju på bredden som räknas gillade din ide med "hjulen" på fjäderbenet simpelt men genialt.
Gillar din projekt tråd mer och mer vad för storlek på r-däcken
205x40x17, R däck skiljer i dimension från vanliga däck, dom är ganska exakt som mina 225x35 vanliga däck. provade toyo 235x40 men det blev tokstort, gick inte att använda.
Med mina 18 tums mak fälgar och sams coiloverrör så har jag 8 mm mellan fälg och fjäder när jag har 15 mm spacer fram . Vad har du för höjd på dina fjädrar i opåverkat läge?
/stefan
varför köra nytt när man kan köra 740
Sponsor: Swedbank
Med mina 18 tums mak fälgar och sams coiloverrör så har jag 8 mm mellan fälg och fjäder när jag har 15 mm spacer fram . Vad har du för höjd på dina fjädrar i opåverkat läge?
/stefan
Tänker du bara på huvudfjädern så är den 140mm 120 i fjäderkonstant