Kommer att köra med bränslesystemet som sitter på golf 1 och 2 med förgasarmotor. Där går returen från en behållare precis innan förgasarna. Är ingen retur på dessa förgasare häller. Så det borde funka.
Jag kom att tänka på en sak.. När man tar bort väggen för fågeldammen vid torpedväggen, samt bara har ett nät runt kupéfläkten.. borde det inte rinna in en jävla massa vatten in i kupén då? Har själv lite fukt på golvet och misstänker att det kommer in därifrån.
jag satte returen på min regulator men då med ett 1,5mm hål bara funkade fint =P mina fuggar har numera hittat ner i en gammel volvo men lycka till med bygget och film är ett måste =P
Jag kom att tänka på en sak.. När man tar bort väggen för fågeldammen vid torpedväggen, samt bara har ett nät runt kupéfläkten.. borde det inte rinna in en jävla massa vatten in i kupén då? Har själv lite fukt på golvet och misstänker att det kommer in därifrån.
Nä de borde bli bättre när jag tar bort den väggen för då rinner vattnet bort mycket enklare . Annars finns det ju risk för att det samlas där. Sen sitter det en packinig så det borde inte rinna in. Har du kollat så det inte är kylarvatten från elementet?
jag satte returen på min regulator men då med ett 1,5mm hål bara funkade fint =P mina fuggar har numera hittat ner i en gammel volvo men lycka till med bygget och film är ett måste =P
Okej jag kör med bränslet som det är orginal, hoppas det funkar . Självklart kommer film men kommer dröja för sattsar på lack nu så har lite jobb där. Men sen ska motorn startas
Ok, jo det är sant att det kan samlas lite.. dock ser jag till att dräneringarna är bra så det har inte hänt än iaf. Men det kan ju droppa rakt ner genom lufthålen i huven (iaf om man inte har plasten som sitter över kupéfläkten).. Njae, jag tror inte jag har läckage i värmepaketet, så blött är det inte.. kan ju tom kännas blött av att man drar in lite vatten med skorna. Så jag tror bara det är lite dropp från fläkthålet om något.
Det ska i vilket fall bli spännande att se när du testkör bilen.. stå inte bara stilla o torrgasa, ljudet är bäst vid belastning
foten skrev:
mrpete skrev:
Jag kom att tänka på en sak.. När man tar bort väggen för fågeldammen vid torpedväggen, samt bara har ett nät runt kupéfläkten.. borde det inte rinna in en jävla massa vatten in i kupén då? Har själv lite fukt på golvet och misstänker att det kommer in därifrån.
Nä de borde bli bättre när jag tar bort den väggen för då rinner vattnet bort mycket enklare . Annars finns det ju risk för att det samlas där. Sen sitter det en packinig så det borde inte rinna in. Har du kollat så det inte är kylarvatten från elementet?
Var länge sen man uppdaterade nu men har mest slipat och spacklat så inte varit så intressanta grejor som hänt. Men nu börjar det närma sig lack . Så här är ett par bilder på hur bilen ser ut just nu.
Det är synd och säga att jag jobbar snabbt men jag ger aldrig upp
Nu är iallafall golfen besiktigad i två år framöver. Jag är inte färdig med den men det har övergått till ett rullande projekt.
Gti motorn strulade för mycket så jag tog min gamla jetta och skrotade den. Plockade motor, el och viss inredning från den.
Jag har inte givit upp gti motorn utan den ska renoveras i vinter sen på med mc-förgasarna.
De saker som är kvar att göra: Våtslipa hela bilen. Lite ljud ska i den. Sänka mer, men kräver att oljetråget förstärks. Fixa fram och bak kofångare. Kanske häver dit gti-"breddarna".