amatörbygge

MeloveGolf Vw trimmare
21 maj 2006 · 2 995 Inlägg

det är inte värst farligt att åka dit heller....har kört annan motor i länge och blivit stoppad hur många gånger som helst varken polis eller sbp har märkt nått.....att bli stoppad med en kompressor/turbo konverterad bil innebär oftast körförbud och ombesiktning + nån böteslapp är inte omöjligt så att slänga ut 15 papp på bara besiktning och intyg för att få den laglig är inget man är så sugen på wink

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Turbomatte Lackerare/Rekondare
21 maj 2006 · 834 Inlägg

ert skrev:
hej jag är 18 år och jag vill ha en bil men jag får inte ha en bil men jag har körkortet

Trevligt för dig!

KHRacing
28 februari 2008 ·

Fredrik.Gustavsson skrev:
Saker är inte så lätta som man tror.
Om du turbokonverterar måste du ha Hel bur till exempel.
Det är massa saker och förmodligen klarar man inte besiktningen smärtfritt heller.
Tyvärr

ergh.... vaaa....

Var har du hört detta nånstans ?


Kan ge ett mkt bra exempel på OMBYGGT FORDON.

Min bil - bara kolla tråden så fattar ni.

dumle50
28 februari 2008 · 7 Inlägg

diforce skrev:

MeloveGolf skrev:
Ge dig inte in på grejjer du inte klarar "Rörram & Bärande" kontruktioner är inte gjort i en handvändning och är det värt det bara för att få den "Laglig" för gatan då man bara får ha 15kw per 100kg iaf?...

nä har inte planerat nått just nu iaf .. skulle kolla upp lite regler o så bara.. fast det blir nog i framtiden;) men det skulle va kul o bygga.smile .. o givetvis är det inte klart i en handvändning:/ när jag väl börjar med nått så räknar jag ju inte med att det är klart på ett par mån iaf:)

Lovar att det är värre en man tror  ,tro mig jag vet  spana in mitt bygge så får du ni se
jag har hållit på i snart 4 år

Saab 9-5 Xtreme "snurbon" (2001)
Ferrari F40 "Plåtlady" (2005)
Pontiac fiero "paddan" (1987)
jonTe
29 februari 2008 · 5 710 Inlägg

Dagens bottennapp? 2 år gammal tråd.

MVH Jonas
..............
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang