3060
Sök

Hjälp har problem med kylaren!! Bmw 518i

3 Inlägg
4 december 2009
Trådstartare
Tjena, Har en Bmw 518i!
Har problem med att de läcker nere på höger sida (står mot bilen framme) är inte säker på vart glykolen kommer från ser bara dropparna som droppar nere till höger på kylaren.. Jag har funderingar på om de finns som någon överfyllnings ventil.. om de läcker ut vid nån viss nivå kanske ? De finns en mängd gräns på glykolen behållaren WATER COLD högst upp sen 3 st streck nere på behållaren. Nivån ligger nu på strecket nr 3 alltså tredje nere från till upp. Någon som tror att de är så som jag tänker? Eller kan det vara ett läckage någonstans..? Jag är inte så kunnig om bmw tyvär, men är tacksam för svar! smile

...has left the building...
4 474 Inlägg
4 december 2009
Droppar det så har du läckage, om du inte nylien slabbat med kylvätskan när du fyllt på...Nån "överfyllningsventil" finns inte mig veterligen, utan gissningsvis endast en "övertrycksventil" som släpper ut vatten/ånga om det skulle uppstå nåt strul (är inte så kunnig om 518, fråga mig om 6-cylindriga istället, o i synnerhet M*haha*)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

3 Inlägg
4 december 2009
Trådstartare
Kanske heter så jaa tongue  får kolla lite mer på det där imorn, men kan det inte vara nånting med luft i systemet att det blir för högt tryck med det...

Sök