4 december 2009
Trådstartare
Kommer så småningom renovera/trimma min spis. Målen är högt satta: 370 bakhjulshästar. Motorn skall givetvis helrenoveras där ALLT byts ut till värre grejer, inget kommer lämnas till slumpen. Dock så vill jag INTE montera eftermarknadssprut utan behålla original (givetivs kommer större spridare monteras). Frågan är hur långt "räcker" original systmet, dvs kan man mappa om originalboxen så det blir bra?
För er som undrar: Räknar med en kostnad kring 200-220" för motor inkl avgas samt alla "tillbehör" (spridare,spolar,givare osv, allt nytt), jobbet kommer lämnas iväg, är det kanske för lågt räknat?
Räknar så här: Trimkammar=20",nya större ventiler/fjädrar/retainers= 20", lättare portning/nya säten/planing=15". Kamdrivning=8", Kolvar/stakar/lager = 30", övrigt = 10", t-polar/givare/spridare=20",Avgas=20", Arbete/mappning=50", Buffert=25". Detta ligger inte runt hörnet så jag är ute i mycket god tid, på tur står diff/vlåda/bromsar, så jag behöver inte förslag på lämpliga verkstäder, tids nog kommer det skickas ut en offert förfrågan till de som jag anser vara kompeteneta nog för arbetet ifråga.
Senast redigerat av dawwe (4 december 2009)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure