3340
Sök

Mds diskanter

297 Inlägg
26 januari 2010
grov skillnad på å spela upp en mp3 från dator mot en mp3 på en skiva tongue även grov skillnad på ljud i hemmet och bilen, är ju lixom 230 volt vs 14,4 volt typ tongue det gör sitt^^ även om strömmen transformeras ner betydligt i hemmasystem.

1 581 Inlägg
26 januari 2010
Tog in skivan o testade i datorn. Inga problem där heller. Finns det något sätt att kolla om diskanterna är spräckta?

Om dem nu skulle gått sönder, vad beror detta på? Tycker det verkar otroligt att dem skulle gått sönder med tanke på att jag inte har spelat i närheten av högt någon gång under en längre tid.
Senast redigerat av Fellow (26 januari 2010)

16 197 Inlägg
26 januari 2010
Fellow skrev:
Tog in skivan o testade i datorn. Inga problem där heller. Finns det något sätt att kolla om diskanterna är spräckta?

Om dem nu skulle gått sönder, vad beror detta på? Tycker det verkar otroligt att dem skulle gått sönder med tanke på att jag inte har spelat i närheten av högt någon gång under en längre tid.

du driver väl dina prylar på orginalstereon??

de e skit lätt att spela sönder saker me för lite effekt om man inte har full koll,

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 581 Inlägg
26 januari 2010
evilaudio skrev:
Fellow skrev:

de e skit lätt att spela sönder saker me för lite effekt om man inte har full koll,

Okej = inte köra stereon något mer då:) Sitter ju ett slutsteg från Volvo som man tycker ska kunna driva skiten utan att de ska pajja med tanke på att ljudtillvalet kostar 20 000kr.
Men som sagt så hör jag inte något fel på någon annan låt? De var då typiskt. Kommer inte använda stereon förrns jag fått i ett nytt slutsteg o batteri nu,
Senast redigerat av Fellow (26 januari 2010)

16 197 Inlägg
26 januari 2010
Fellow skrev:
evilaudio skrev:
Fellow skrev:

Okej = inte köra stereon något mer då:) Sitter ju ett slutsteg från Volvo som man tycker ska kunna driva skiten utan att de ska pajja med tanke på att ljudtillvalet kostar 20 000kr.
Men som sagt så hör jag inte något fel på någon annan låt? De var då typiskt. Kommer inte använda stereon förrns jag fått i ett nytt slutsteg o batteri nu,

fast tillvalspaket för 20.000 kanske motsvarar ljud för max 10.000 om man köper de i butik..

BMW harmankardon paket för typ 40.000 e ren dynga för så mycke pengar.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 665 Inlägg
26 januari 2010
mYGeL skrev:
Rickard-v skrev:
Ja just jäklar jag har ju faktiskt 1st MT9 över. Fick en sådan när jag frågade efter ett nytt galler som hade fått en bula.

den måste du också ha delningsfilter till.
Motstånden du fick med dem andra diskanterna Passar ej den diskanten. kommer inte låta bra.
Filtret som kommer med i MT9 Förpackningen om du har kvar den eller ett annat passande riktigt delnigsfilter

Vad tusan menar du nu?
Felciterade du?

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 januari 2010
Att det låter sämre i bilen med ett sjyst framsystem jämfört med i ditt Z-5500 är rätt normalt. Har själv ett Z-2300 vid datorn och där låter allt "bra", men samma mp3-filer i bilen låter piss när man drar på lite. Systemet i bilen är väl känsligare för brister och har lättare för att avslöja fel helt enkelt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 581 Inlägg
28 januari 2010
Kan ju säga att det måste vara låten och spelaren som är kass. Kan inte tvinga fram något missljud i någon annan låt än whispers in the dark och Mange schmidt - Glassigt. och dem har ju jävligt höga toner. Kan dessutom jämföra med mina orginaldiskanter i bakdörrarna som SKRIKER skit i alla låtar:P
Men kommer bli annat när jag fått in min Pioneer DVD och slutsteg och nytt batteri:D Längtar som satan till april/maj när allt ska sättas igång ordentligt med kolfiberbygget och inbyggnaden av en DVD i min bil:D
Senast redigerat av Fellow (28 januari 2010)

Sök