3806
Sök

Vilken systemkamera ska jag välja?

bass i stora lass
203 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
Hej hej!!
Har kollat på lite olika systemkameror men kan inte riktigt bestäma mig för vilken.
Vilken tycker ni att jag ska välja?  Nikon D40 eller en Nikon D3000 eller en Canon EOS 1000D?

Tacksamm för svar big_smile
Senast redigerat av GTI-TDI (6 december 2009)

4 001 Inlägg
6 december 2009
ojdå, inte lätt men vad har du tänkt dig att fota och vilken tycker du känns bäst i handen?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

648 Inlägg
6 december 2009
lägg ner D40 direkt och koncentrera dig på D3000 eller 1000D

båda kamerorna är väldigt trevliga och mitt tips är helt enkelt att ta den som ligger bäst i handen för annars så är dom rätt likvärdiga

här har du ett test mellan dom och en Nikon D60

http://www.digitalreview.ca/content/Nik … 000D.shtml

tysk.
592 Inlägg
6 december 2009
Har du fotat förut?

Annars röstar jag för Pentax KM, ruskigt enkel nybörjarkamera, och är nog billigaste systemkameran på marknaden.
Tyvärr faller det väl lite på att du inte har samma möjlighet att låna grejer av kompisar som har nikon/canon.

Men annars är den riktigt smidig som nybörjarkamera, du har en hjälpfunktion som förklarar vad alla vred och knappar betyder. Antiskakfunktion tills du lär dig bli stadig på handen osv.

3990:- Ligger den på @ japanphoto.se

bass i stora lass
203 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
ojdå, inte lätt men vad har du tänkt dig att fota och vilken tycker du känns bäst i handen?

kommer såklart att fota bilar som är stillastående och i rörelse big_smile

bass i stora lass
203 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
Wiechert skrev:
Har du fotat förut?

Annars röstar jag för Pentax KM, ruskigt enkel nybörjarkamera, och är nog billigaste systemkameran på marknaden.
Tyvärr faller det väl lite på att du inte har samma möjlighet att låna grejer av kompisar som har nikon/canon.

Men annars är den riktigt smidig som nybörjarkamera, du har en hjälpfunktion som förklarar vad alla vred och knappar betyder. Antiskakfunktion tills du lär dig bli stadig på handen osv.

3990:- Ligger den på @ japanphoto.se

jag har fotat bilar i två år

214 Inlägg
7 december 2009
Om du kommer fota mycket, räkna med att du växer ur tex Canon 1000D ganska fort! men det är en bra! kamera som jag själv har fotat mycket med.

Allt beror väl på vad du har för krav och hur mycket du sätter dig in i kamerans funktioner. Sen som andra har sagt, mycket hänger på optiken.

Minus med 1000D som jag upplever är att det blir brus vid minsta höjning av ISO-tal.

85 Inlägg
7 december 2009
Nikon D90 är väldigt bra kamera tycker jag. Väldigt bra nybörjarkamera

˙˙˙ʇǝʞɔoןq åd pɹoqʇuǝƃuɐʇ ɐdöʞ ɹǝɯ ƃıɹpןɐ ɐʞs 'uɐɟ

502 Inlägg
7 december 2009
Kolla upp lite vad folk tycker på olika hemsidor, tester osv. bara att googla på. smile

Sök