3827
Sök

Kicker L7 8" bra/dålig positivt/negativt

305 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
Hej som sagt jag undrar om kicker L7 8" tummare är bra fundera på att sätta 2-3st sånna i min evo 4a.

Vill veta om det kommer spela högt/rent  och i övrig om det är en bra bas och gärna någon som haft den och vet hur bra den spelar.. Mvh; adam G

86 Inlägg
7 december 2009
Jag vet bara hur en l7 15'' spelar och den spelar grymmt enligt mig! 2 eller 3 stycken 8'' skulle nog dunka på bra!

4 693 Inlägg
7 december 2009
Tänkte du ha dom i skuffen i en baslåda eller någon annanstans? Tex i dörrarna eller hatthyllan osv?

Tycker dom är rätt gulliga, pillade på ett par sådana på BRL för inte så längesen.

Sen kan jag tipsa om att det finn L7 8" på blocket till salu, 2 st 4 ohm och 2 st 2 ohm i samma annons.
Senast redigerat av Softis (7 december 2009)

Booyakasha!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
7 december 2009
dom låter riktigt bra ! Väldigt snabbt bas svar från dom. Snärtar på helt ok enligt mig smile
2 st hade räkt gott o väl

C H E V R O L E T <3

305 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
Ah vet tänkte köpa av han..  tänkte ha dom i en baslåda i skuffen...  men blir det skön och djup bas med dom?

Softis skrev:
Tänkte du ha dom i skuffen i en baslåda eller någon annanstans? Tex i dörrarna eller hatthyllan osv?

Tycker dom är rätt gulliga, pillade på ett par sådana på BRL för inte så längesen.

Sen kan jag tipsa om att det finn L7 8" på blocket till salu, 2 st 4 ohm och 2 st 2 ohm i samma annons.
Senast redigerat av Gillberg (7 december 2009)

stahre
7 december 2009
Det beror ju lite på vilken låda du ska bygga, men annars så spelar väl i regel 10" eller 12" lite djupare, även om det finns 8" som kan gå ner djupt också smile Har själv inte hört dessa basar utan rent generellt så brukar det vara så

4 693 Inlägg
7 december 2009
Men han hade 2 st 4 ohm och 2 st 2 ohm, blanda inte dessa utan köp 2 st som har samma ohmtal.
Tänkte mest eftersom att du skrev att du tänkte ha 2-3 st

Booyakasha!

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
7 december 2009
Softis skrev:
Men han hade 2 st 4 ohm och 2 st 2 ohm, blanda inte dessa utan köp 2 st som har samma ohmtal.

Eller så läser man rätt för där står att han har 4 av varje wink
Till topic så kommer man rätt långt med 2 såna basar.
Dom spelar nått frenetiskt om man bara lastar på med ren och fin effekt.
Senast redigerat av BMTech (7 december 2009)

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

605 Inlägg
7 december 2009
som jag skrev på msn
i en ordentlig låda kan dom trycka på riktigt bra.
men jag hade skaffat ett bättre steg om jag vore dig...

4 693 Inlägg
7 december 2009
BMTech skrev:
Softis skrev:

Eller så läser man rätt för där står att han har 4 av varje wink
Till topic så kommer man rätt långt med 2 såna basar.
Dom spelar nått frenetiskt om man bara lastar på med ren och fin effekt.

Hehe my bad roll

Booyakasha!

83 Inlägg
7 december 2009
de räcker gott och väl med 2 st smile

vad hade du tänkt driva de med?

Sök