Tjena tänkte lägga upp ett så kallat projekt som visar vad som hänt med bilen under min ägo, och vad som händer under tiden . Uppdateringar kommer ske väldigt oregelbundet beroende på när man kommer på något nytt eller får ett "ryck" sedan begränsas ju givetvis projektet av tid men framför allt plånboken..
Golfen är från 92 och är rättså fräsch för sin ålder men självklart finns de skönhetsfel..
De är dessa jag ska försöka fixa till hade jag tänkt och få den som jag vill ha den med en begränsad budget.
De som komma skall:
#Någon liten rostfläck kvar att fixa till.
#Fixa instrument belysningen då den lyser lite här och var..
#Förslag ?
Så här såg den ut dagen jag köpte den på resan hem, i Mullsjö tror jag det va
Så här såg den ut någon dag efter köpet, och efter en tvätt givetvis
Kul att avgasröret gått av vid bakaxeln pga av rost lagom tills man kom hem.. men men så är det.
Det första jag gjorde i detta projekt då va att ta bort ögonlocket på ena lyktan (fick bara ena lyktan med) med hjälp av värmepistol samt en skruvmejsel åå pilla lite med
Efter ett tag så fick jag bort de satt med silikon tror jag eller nått liknande
Sedan slipade jag med fint sandpapper sedan på med färg , ett par lager färg och ett par med klarlack
Så blev slutresultatet rätt nöjd, vet dock inte om dem ska på.. Åsikter om detta ?
Bonus bild på dem brutalt snygga vinterfälgarna.. men bättre än plåtisar kanske tvättade till dem lite innan dem åkte på, dem åkte på i samma veva som underredsbehandlingen
Hatar fastbränd smuts! ..
Nästa grej va dioder i blinkersarna
Samt dioder i nummerplåtsbelysningen då Bakljusen är omkopplade med 5w i dimljusen
Bort montering av grill då det skulle sättas dioder i angeleyesen
baksidan på lyktan
Och efter lite pillande så såg de ut så här , mkt trevligare
Efter ännu en stund såg de ut så
Rost fläckar och stenskott skulle fixas till sen
Sedan i med grundfärg.
Under tiden började jag maskera kåpan som sitter på blocket, bokstäverna samt märket ska bli i bilens färg , skulle tippa på att de är världens i särklass snyggaste maskering men bara en gissning
Skitigt..
mer skit..
mera skit..
tjaa.. ännu mera
började putsa lite på insuget skulle se om de blev någon skillnad, visst lite blev de hoppas det syns ?
lackat , resultatet på vw märket vart dock en mindre katastrof , då tejpen blev "blöt" och lade sig i färgen osv.. skall göras om. bokstäverna blev dock bra
Vaxning påbörjad , rätt stor skillnad mot innan dock inte klar på bilden.
Skillnad
Rostlagning..
Grundat.
lackat, det tar sig ^^
Tvätt av sommarfälgarna
Vaxning på G!
innan vaxning.
innan.
Kass garagebild.. där ser man lite av massan till underredet..
Efter
Efter
Va inte riktigt klar med springan, men ni ser skillnaden
Skruvade bort "listen" eller vad man säger ovanför bakluckan och rengjorde så gott de gick, detta är innan.
Efter
Efter vaxning
ser vad det står rättså bra iaf
Baken, nu även med dieselkrök . Dieselkröken hamnade där pga av att den förra slutdämparen va helt upprostad den med..
Taket
All plåt putsad i motorutrymme som kaross, för tillfället. ska göra en bättre motortvätt till våren hade jag tänkt mig Men är nöjd med resultatet måste jag säga
Rent åå fint
en bild på ögonen med bättre kamera
Med dimljusen , xenon hade suttit fint
Smart som man är då.. har jag kommit på att jag glömt ta bilder på många av resultaten, så dessa bilder ska jag försöka fixa denna veckan. Ska se om jag kan fixa dessa på onsdag 9/12 .
Tills dess får ni kolla in "ljudbygget" ^^
Baslådan, En 10" Pioneer låda med inbyggt slutsteg på 200w, ett riktigt monster vill säga haha, men borde duga till golfen
Kenwood bort, ska ge plats för en Sony istället med FJÄRR extremt viktig detalj.. . Fast huvudorsaken är att jag inte hade någon låsning till kenwooden och vill inte att någon ska kunna ta den utan att behöva anstränga sig.. eller utan risk att pajja stereon istället för att få tag på den..
Lackade högtalar skydden med eller vad man ska säga
Dem gamla hade gjort sitt dags för byte
Kabeldragning.
Kabeln med kurs mot batteriet.
mera dragning.
Så blev de med säkring osv, halv bra bild
Stereon på plats , bättre bilder kommer!
Gick tyvär inte att ha orginal "skydden" men blev rätt bra ändå tycker jag
Monstret väderlös bild japp japp skitigt är de med, ber om ursäkt.
Ljud kaptitlet är avslutat så när som på 2 stycken 6.5 till som ska dit där bak ska inhandlas snarast.
Bättre bilder kommer på allt, detta är bara tillfälliga bilder.
Vi går vidare till lackeringen av motorkåpan eller vad man vill kalla det , först blev den svart
Fick bli pensel till märket nu.. efter första lagret färg av totalt 3, och 2 lager klarlack på det.
Slutresultat. Ser ju bra ut på avstånd och på bild iaf , men är nöjd med den
Monterad
Rättså rent
klädsel tvätt idag före
hmm.
Syns inte så stor skillnad men de blev faktiskt bra
Detta va vad jag hade att bjuda på för tillfället , kommer nya och bättre bilder i veckan på resultaten bara // Alexander. Slänger dock med ett par bonus bilder ..
Vinterutförande..
[/]
Några resultat bilder som lovat
[url=http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=120867&image=816229]
Bild på taket.
Ser sämre ut på bilden än irl tycker jag
Tog bort toningen idag med
Börjat ta bort den.
Före.
Efter.
Efter.
Efter
Idag kände jag för att sätta in mina nyinhandlade 6.5:or sagt och gjort
Högtalarna, inga värsting grejer men duger till mig
bort med de gamla
Nokia bra skit.. ? PM om ni vill köpa
koppla.
skruva dit.
Diskret, hade tur att orginal skydden passade
Golfen är från 92 och är rättså fräsch för sin ålder men självklart finns de skönhetsfel..
De är dessa jag ska försöka fixa till hade jag tänkt och få den som jag vill ha den med en begränsad budget.
De som komma skall:
#Någon liten rostfläck kvar att fixa till.
#Fixa instrument belysningen då den lyser lite här och var..
#Förslag ?
Så här såg den ut dagen jag köpte den på resan hem, i Mullsjö tror jag det va
Så här såg den ut någon dag efter köpet, och efter en tvätt givetvis
Kul att avgasröret gått av vid bakaxeln pga av rost lagom tills man kom hem.. men men så är det.
Det första jag gjorde i detta projekt då va att ta bort ögonlocket på ena lyktan (fick bara ena lyktan med) med hjälp av värmepistol samt en skruvmejsel åå pilla lite med
Efter ett tag så fick jag bort de satt med silikon tror jag eller nått liknande
Sedan slipade jag med fint sandpapper sedan på med färg , ett par lager färg och ett par med klarlack
Så blev slutresultatet rätt nöjd, vet dock inte om dem ska på.. Åsikter om detta ?
Bonus bild på dem brutalt snygga vinterfälgarna.. men bättre än plåtisar kanske tvättade till dem lite innan dem åkte på, dem åkte på i samma veva som underredsbehandlingen
Hatar fastbränd smuts! ..
Nästa grej va dioder i blinkersarna
Samt dioder i nummerplåtsbelysningen då Bakljusen är omkopplade med 5w i dimljusen
Bort montering av grill då det skulle sättas dioder i angeleyesen
baksidan på lyktan
Och efter lite pillande så såg de ut så här , mkt trevligare
Efter ännu en stund såg de ut så
Rost fläckar och stenskott skulle fixas till sen
Sedan i med grundfärg.
Under tiden började jag maskera kåpan som sitter på blocket, bokstäverna samt märket ska bli i bilens färg , skulle tippa på att de är världens i särklass snyggaste maskering men bara en gissning
Skitigt..
mer skit..
mera skit..
tjaa.. ännu mera
började putsa lite på insuget skulle se om de blev någon skillnad, visst lite blev de hoppas det syns ?
lackat , resultatet på vw märket vart dock en mindre katastrof , då tejpen blev "blöt" och lade sig i färgen osv.. skall göras om. bokstäverna blev dock bra
Vaxning påbörjad , rätt stor skillnad mot innan dock inte klar på bilden.
Skillnad
Rostlagning..
Grundat.
lackat, det tar sig ^^
Tvätt av sommarfälgarna
Vaxning på G!
innan vaxning.
innan.
Kass garagebild.. där ser man lite av massan till underredet..
Efter
Efter
Va inte riktigt klar med springan, men ni ser skillnaden
Skruvade bort "listen" eller vad man säger ovanför bakluckan och rengjorde så gott de gick, detta är innan.
Efter
Efter vaxning
ser vad det står rättså bra iaf
Baken, nu även med dieselkrök . Dieselkröken hamnade där pga av att den förra slutdämparen va helt upprostad den med..
Taket
All plåt putsad i motorutrymme som kaross, för tillfället. ska göra en bättre motortvätt till våren hade jag tänkt mig Men är nöjd med resultatet måste jag säga
Rent åå fint
en bild på ögonen med bättre kamera
Med dimljusen , xenon hade suttit fint
Smart som man är då.. har jag kommit på att jag glömt ta bilder på många av resultaten, så dessa bilder ska jag försöka fixa denna veckan. Ska se om jag kan fixa dessa på onsdag 9/12 .
Tills dess får ni kolla in "ljudbygget" ^^
Baslådan, En 10" Pioneer låda med inbyggt slutsteg på 200w, ett riktigt monster vill säga haha, men borde duga till golfen
Kenwood bort, ska ge plats för en Sony istället med FJÄRR extremt viktig detalj.. . Fast huvudorsaken är att jag inte hade någon låsning till kenwooden och vill inte att någon ska kunna ta den utan att behöva anstränga sig.. eller utan risk att pajja stereon istället för att få tag på den..
Lackade högtalar skydden med eller vad man ska säga
Dem gamla hade gjort sitt dags för byte
Kabeldragning.
Kabeln med kurs mot batteriet.
mera dragning.
Så blev de med säkring osv, halv bra bild
Stereon på plats , bättre bilder kommer!
Gick tyvär inte att ha orginal "skydden" men blev rätt bra ändå tycker jag
Monstret väderlös bild japp japp skitigt är de med, ber om ursäkt.
Ljud kaptitlet är avslutat så när som på 2 stycken 6.5 till som ska dit där bak ska inhandlas snarast.
Bättre bilder kommer på allt, detta är bara tillfälliga bilder.
Vi går vidare till lackeringen av motorkåpan eller vad man vill kalla det , först blev den svart
Fick bli pensel till märket nu.. efter första lagret färg av totalt 3, och 2 lager klarlack på det.
Slutresultat. Ser ju bra ut på avstånd och på bild iaf , men är nöjd med den
Monterad
Rättså rent
klädsel tvätt idag före
hmm.
Syns inte så stor skillnad men de blev faktiskt bra
Detta va vad jag hade att bjuda på för tillfället , kommer nya och bättre bilder i veckan på resultaten bara // Alexander. Slänger dock med ett par bonus bilder ..
Vinterutförande..
[/]
Några resultat bilder som lovat
[url=http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=120867&image=816229]
Bild på taket.
Ser sämre ut på bilden än irl tycker jag
Tog bort toningen idag med
Börjat ta bort den.
Före.
Efter.
Efter.
Efter
Idag kände jag för att sätta in mina nyinhandlade 6.5:or sagt och gjort
Högtalarna, inga värsting grejer men duger till mig
bort med de gamla
Nokia bra skit.. ? PM om ni vill köpa
koppla.
skruva dit.
Diskret, hade tur att orginal skydden passade
Senast redigerat av Mettala (11 maj 2010)
0
0
0
0