2744
Sök

Volvo 855 t5 växellåda

30 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
hej.
Är det någon som vet vart man kan köpa ny renoverade växellådor till volvo 850 t5??

Reservdansk
6 271 Inlägg
8 december 2009
Frågan är snarare om det finns någon som renoverar de växellådorna, Volvo har inte sålt reservdelar till växellådorna förut, en bra begagnad kostar 3000kr på Blocket, och det finns många av dem. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

30 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
okey. men hur ska jag kunna lita på att den/dom är fräsha?? det är ju inte så svårt att skriva att den har gått T.ex 13XXX mil:P

Reservdansk
6 271 Inlägg
9 december 2009
hinken89 skrev:
okey. men hur ska jag kunna lita på att den/dom är fräsha?? det är ju inte så svårt att skriva att den har gått T.ex 13XXX mil:P

Hitta en pålitlig säljare... wink
Jag fick jättemycket hjälp från killen jag köpte min låda av, svarade på frågor, hjälpte mig med grejer och han renoverar lådor med innehåll från andra, sätter ihop automatlådor, m.m.

Eller köp från t.ex. Jönköpings bildemontering, då får du garanti och garanterade mil, men då kostar lådan typ 13 000 istället för 3000.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

8 250 Inlägg
9 december 2009
TurbOla skrev:
Frågan är snarare om det finns någon som renoverar de växellådorna, Volvo har inte sålt reservdelar till växellådorna förut, en bra begagnad kostar 3000kr på Blocket, och det finns många av dem. smile

Klart det gör, Volvo anlitar ett externt företag för att renovera utbyteslådorna. Nackdelen är ju att en nyrenoverad låda kostar i runda slängar 15.000:-

Sök