2701
Sök

Projekt: Volvo 240 Driftingbil

Volvo 240 1980 ombyggd med bur, ordentlig väghållning och värre styrvinklar. Motorn är en B230 med överladd som sköts av en Borg Warner S200G. Matas med etanol och styrs av ett Link G4 Storm!

224 252 Visningar
Projektet avslutat 24 december 2012
526 Inlägg
4 januari 2010
#81
tycker de blev grymt med vingen ut och ös bara:D... ingen jas direkt ju tongue

819 Inlägg
5 januari 2010
Trådstartare
#82
Äsch downforce? tyst nu människor! big_smile

Den är inte till för någon downforce överhuvudtaget ;D Gjorde den mera som en kul grej då jag inte tycker om vingar alls på 240 förutom grupp a. Så det var mer ett test, men det blev lyckat tycker jag : )

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

KHRacing
5 januari 2010
#83
Sjysst med vingen, hur fäster du den sedan ?

228 Inlägg
5 januari 2010
#84
vingen såg bra ut bakifrån iaf, men lacka den vit så blir det nog snyggare smile

Friskt kopplat, hälften brunnet!

24 Inlägg
5 januari 2010
#85
På med räfflade solskydd i bakrutan och en sån där gammal svart vinge i hårt skumgummi så har du den fräckaste bilen någonsin.

Får man fråga vad du lagt ut på bilen i runda slängar?
Senast redigerat av Bird-ant (5 januari 2010)

819 Inlägg
5 januari 2010
Trådstartare
#86
Jag vet inte riktigt hur jag ska fästa vingen. Men det lutar åt någon bra konstruktion med pop-nit.

Jag har inte funderat något alls över hur mycket jag har lagt ner faktiskt. Man glömmer så mycket summor hit o dit. Men kan ta mig en funderare någon dag när jag står vid bilen om du vill smile

Har nu fått en ny sponsor gott folk! Rallyshop.se
Måste säga att det är grymt bra folk att ha o göra med. Rekomenderar dom starkt!

Var ute på sjön idag och lekte av mig lite big_smile Allt höll och det gick fint förutom lite skjutna slangar och sådär men det var löst på nolltid. Hade ingen som kunde ta kort idag men under helgen har vi med oss kameraman ut så då blir det bilder till folket smile

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

BILVÅRDSTEKNIKER / REKONDARE
209 Inlägg
5 januari 2010
#87
snyggt bygge


24 Inlägg
5 januari 2010
#88
andreasgustavsson skrev:
Jag vet inte riktigt hur jag ska fästa vingen. Men det lutar åt någon bra konstruktion med pop-nit.

Jag har inte funderat något alls över hur mycket jag har lagt ner faktiskt. Man glömmer så mycket summor hit o dit. Men kan ta mig en funderare någon dag när jag står vid bilen om du vill smile

Har nu fått en ny sponsor gott folk! Rallyshop.se
Måste säga att det är grymt bra folk att ha o göra med. Rekomenderar dom starkt!

Var ute på sjön idag och lekte av mig lite big_smile Allt höll och det gick fint förutom lite skjutna slangar och sådär men det var löst på nolltid. Hade ingen som kunde ta kort idag men under helgen har vi med oss kameraman ut så då blir det bilder till folket smile

Härligt!

Mest nyfiken för jag är sugen på att göra något liknande själv, dock kanske inte lika mycket till en början.
Men vad man lär sig av trådarna här är ju att det just bruka bara bli en början och sen skjuter det iväg. smile

Filma gärna? Bilder är roliga att titta på men man vill ju höra ljudet och se snön yra när baken glider ut.

819 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
#89
Jag tycker absolut att du ska göra något liknande! smile
Det drar alltid iväg, alltid! Men man inser att det absolut är värt det wink

Ska försöka fånga en del på film med!

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

hbxservice.com
1 471 Inlägg
7 januari 2010
#90
grym blir den wink

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

517 Inlägg
7 januari 2010
#91
Jag tyckte vingen såg ut att vara i det tunnaste laget. Du kanske skulle ta och bocka till en plåt som sveper ner mot bakluckan så den smälter in lite bättre? Samt ett par "fenor" på ovan sidan av vingplanet för att inte riskera att se allt för slätstruken ut...

Det är kanske lite överkurs men det var bara en tanke jag hade tongue

819 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
#92
Saablover_1 : Tackar så mycket!

Ghost_Face: Ja det är faktiskt möjligt att den är i tunnaste laget. Får se hur den ser ut efter några varv sen wink Ska fundera lite på dina idéer där smile Tips är alltid välkommet!

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

Pan
9 januari 2010
#93
Ghost_Face skrev:
Jag tyckte vingen såg ut att vara i det tunnaste laget. Du kanske skulle ta och bocka till en plåt som sveper ner mot bakluckan så den smälter in lite bättre? Samt ett par "fenor" på ovan sidan av vingplanet för att inte riskera att se allt för slätstruken ut...

Det är kanske lite överkurs men det var bara en tanke jag hade tongue

Precis vad jag tänkte. Fan vad man vill ha sommar nu big_smile (Bara för jag inte har isdäck...) Blir det Gatebil mantorp? Jag ska iaf vara där med eller utan bil skulle vara kul att se den irl. Jobba på nu hehe

Mvh

819 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
#94
Det är fler som längtar till sommaren!

Klart det blir gatebil : ) OM jag får en plats i depån för på gräset tänker jag då inte stå en gång till tongue

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

819 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
#95
Nu behöver jag lite hjälp gott folk!
Det är så att jag har tänkte att renovera och lacka om ett set fälgar.
Jag har sådana här utan centrumkåpan

https://www1.garaget.org/gallery/archive/64707/840048_f5ja1u.jpg

Lite tips på färgval skulle uppskattas!

Min ide är att lacka dom mattsvarta med röd eller vit stripes runt om.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/64707/840052_0v4t72.jpg

Låter det bra?
Någon som har något annat bra tips?

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

472 Inlägg
17 januari 2010
#96
har en ide till din handbroms lösning på volvon om du inte redan löst den smile


472 Inlägg
18 januari 2010
#97
så nu slängde ihop lite snabbt smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/79844/840759_fe9s3e.jpg
dubbla ok de främre till handbromsen och de andra oket till orginal kretsen så får du en helt oberoende handbroms krets spärr eller ej de får du ju välja sj wink


https://www1.garaget.org/gallery/archive/79844/840762_oj33w2.jpg
uppe ifrån sett smile


4 001 Inlägg
18 januari 2010
#98
jon_emilsson skrev:
så nu slängde ihop lite snabbt smile


http://www1.garaget.org/gallery/archive/79844/840759_fe9s3e.jpg
dubbla ok de främre till handbromsen och de andra oket till orginal kretsen så får du en helt oberoende handbroms krets spärr eller ej de får du ju välja sj wink


http://www1.garaget.org/gallery/archive/79844/840762_oj33w2.jpg
uppe ifrån sett smile

eftersom bilen inte ska besiktigas (om jag förstått det hela rätt) så är det onödigt med dubbla ok, bättre att göra som han beskrivit innan med handbromsen.

jag har skrivit lite om det i denna tråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=163276

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

472 Inlägg
18 januari 2010
#99
ja bara tänkte för satt och kollade på en kille som kör proffs drifting i usa som körde med det som sagt bara en ide smile han gör ju som han vill smile


819 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
#100
Tackar för tipset ! : )

Men jag tror nog ändå att jag kör på min idé då jag inhandlat y kors o grejer redan.

Men tips är alltid bra och välkomna! smile

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533


Sök