3731
Sök

Projekt: Volvo 240 Driftingbil

Volvo 240 1980 ombyggd med bur, ordentlig väghållning och värre styrvinklar. Motorn är en B230 med överladd som sköts av en Borg Warner S200G. Matas med etanol och styrs av ett Link G4 Storm!

225 671 Visningar
Projektet avslutat 24 december 2012
819 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
#141
Såhär står det på en klistrad lapp på chippet:
Superchips
Type: 740
ModelSTD
Nr 494
Date 9189

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

961 Inlägg
19 februari 2010
#142
testat googla på numren ?

Pure DieselPower

539 Inlägg
19 februari 2010
#143
andreasgustavsson skrev:
Såhär står det på en klistrad lapp på chippet:
Superchips
Type: 740
ModelSTD
Nr 494
Date 9189

troligtvis bara ett chip som flyttar varvstoppet?


819 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
#144
Hursom så har jag valt att skippa motronic nu, så nu ska ett megasquirt inhandlas istället smile
Någon som har en brytarlös vacuumstyrd fördelare från typ b21?

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
9 mars 2010
#145
rackans häftigt bygge smile

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

819 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
#147
Kul att ni gillar det ! smile
Har tyvärr stått tokstill för länge nu, har kommit en massa saker mellan hela tiden men snart ska det börjas igen!

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

819 Inlägg
12 maj 2010
Trådstartare
#148
Ja då har det allt börjat hända lite, lackeringen av motorrum samt bagage är snart klar.
Det har även börjat pillas en del med motorn då jag ska köra med blockmonterad fördelare istället för fördelare på kammen. Kommer nog troligtvis även köpa in en ny bottendel och ha den jag har nu som reservmotor.

Har nu också bestämt mig för att köra med megasquirt så det är påväg hem. Även lite delar till tändningen är påväg.

Har också fått en ny sammarbetspartner som hjälper mig med mycket bra och ha delar. www.skruvat.se

http://www.jonkopingsmotorklubb.se/images/Logo_Skruvat.se.jpg

Riktigt schyssta priser på allt förövrigt, ta en titt!

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

2 419 Inlägg
12 maj 2010
#149
Upp med bilder nu!! smile


819 Inlägg
13 maj 2010
Trådstartare
#150
Har ju gått och blivit sjuk med så det blir inte mycket gjort i garaget idag..
Men här kommer några bilder iallafall.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/64707/927832_9rgbyr.jpg

Lite dekaler som ska på bilen så snart den har fått en ordentligt tvätt, inväntar även några från www.skruvat.se. Tack för hjälpen alla!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/64707/927833_2wn29m.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/64707/927834_ca54to.jpg

Har kladdat i ett tunt lager färg med för att se hur det skulle bli, men något lager till så blir det bättre än den äckliga bruna färgen som var förut.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/64707/927836_j3f931.jpg

Tog och vräkte bort den gamla fördelaren och stoppade i en täckbricka. Kommer köra med blockmonterad nu.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/64707/927838_b54hl5.jpg

Står just nu och väntar på saker från www.skruvat.se såsom kamrem och lite saker till tändningen.
Väntar också på ett paket med en ny mellanaxel och tändmodul till fördelaren.

Så nu kommer jag inte så mycket längre förrän paketen anländer tyvärr tongue

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

819 Inlägg
17 maj 2010
Trådstartare
#151
Då har det hänt lite här. En polare var förbi och hjälpte mig att lacka klart motorrum och bagage.
Rätt hyffsat blev det allt : )

https://www1.garaget.org/gallery/archive/64707/932408_uamobj.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/64707/932409_wcnc7g.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/64707/932410_466rzq.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/64707/932412_4feerd.jpg

Var också och hämtade ut ett paket med gott å blandat.
Skruvat.se som har sponsrat bygget med oljefilter, soppafilter, kamrem, packningar, plast bussningar, bromsklossar, flexrör, skrikarplattor och rotor.
Det tackar vi så hjärtligt för!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/64707/932418_49wu9m.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/64707/932421_dwy02g.jpg

Hårdplast ska det ju va.


Väntar som sagt på saker till tändningen nu.
Måste även få tag i en motorlyft snarast så skrik till om det är någon runt åtvid, linköping som har en till salu billigt!

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

28 Inlägg
17 maj 2010
#152
Härligt med 240:) ser ut att bli jäkligt bra det där! jag vill ha en update på handbromsen då jag ska sätta i en sån i min 240 med smile //Mvh Robin


819 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
#153
Tackar! : )
Jaadu jag har faktiskt inte gjort något med handbromsen ännu. Dock har jag varit nere på volvo och köpt två stycken y kors som sitter vid bakaxeln på volvo 850 och v70. I dom här ska jag dra ihop tvåkrets systemet så att det blir enkrets och sedan upp till handbromsen. Och sedan tvärtom ut igen.

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

4 001 Inlägg
18 maj 2010
#154
andreasgustavsson skrev:
Tackar! : )
Jaadu jag har faktiskt inte gjort något med handbromsen ännu. Dock har jag varit nere på volvo och köpt två stycken y kors som sitter vid bakaxeln på volvo 850 och v70. I dom här ska jag dra ihop tvåkrets systemet så att det blir enkrets och sedan upp till handbromsen. Och sedan tvärtom ut igen.

Vet inte om jag diskuterat detta med dig tidigare men det vore ännu bättre om du skippade det med 2 kretsar bak och 2 kretsar fram, sätt så att du får 1 krets fram och 1 krets bak så blir det enklare med handbromsen och lättare att justera bromsbalansen om du sätter i nåt till det + att du får färre bromsslangar och därmed bättre känsla i bromsarna.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

819 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
#155
Jo jag tror du har nämnt det tidigare tongue Kan vara något att fundera på ja

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

4 001 Inlägg
19 maj 2010
#156
andreasgustavsson skrev:
Jo jag tror du har nämnt det tidigare tongue Kan vara något att fundera på ja

gör det, det finns en hel del fördelar med ett sånt system, t.ex så har man olika volymer i fram vs bak-kretsen i huvudbromscylindern

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

819 Inlägg
31 maj 2010
Trådstartare
#157
Ja det händer allt lite här, litet missöde då förra ägaren till motorn blåste mig, det var då fasen inga h profil i inte.. Så om någon har fyra h profil stakar liggande så skrik till!
Nu i veckan kommer tändmodul och kabelstam, samt ett megasquirt med kabelhärva.

Idag gick även KL Racing in och sponsrade med ny 4 puckad lamell, blockpackning och pinnbultar.
Ett hjärtligt tack!
Gå gärna in och kolla, finns mycket godis till bra priser!

http://www.draminbil.nu/_media/partners/klracing.jpg

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

819 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
#158
Hjääälp!

Har nu rivit ner hela motorn och ska byta stakar, lager osv.

Någon som vet hur mycket Nm arp vevstaksbult samt topplocksbult ska dras i?

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

819 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
#159
Har ärligt talat inte orkat uppdatera på länge, min idag kom mina stakar iallafall. Och under den senaste veckan har det anlänt en bredbandslambda från innovate, ett megasquirt, och nya lager, kolvringar och packningar. Så nu ska jag ut och skruva ihop maskin smile

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

1 278 Inlägg
29 juni 2010
#160
hur gåre? blire att köra på gatebil?

Street Knight


Sök