3089
Sök

Works Nissan Skyline R34 GT-R [Ännu Mera Delar]

Så efter en tid med att äga och köra en Skyline R34 GT-R, så är det dags för lite fix och reparationer över de kommande åren.

Huh? (`´,)
79 906 Visningar
Uppdaterades senast 23 december 2017
146 Inlägg
23 december 2009
#21
haha fint kylskåp...Shoppers energiare é fan i klass med Red Bull, asgoda! big_smile Najs tråd btw! smile

"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......

Lastbilschaffis
811 Inlägg
23 december 2009
#22
skippa hks lsd..  & lägg pengarna på en ordentlig ECU till bilen :-)  aldrig gillat de där sneak grejjerna för att få bort spärren. ragga fram en power fc eller liknande

172 Inlägg
28 december 2009
#23
kaxxen skrev:
skippa hks lsd..  & lägg pengarna på en ordentlig ECU till bilen :-)  aldrig gillat de där sneak grejjerna för att få bort spärren. ragga fram en power fc eller liknande

och Apexi FC power är inte en snik grej ? 

thihi smile

Kör du först så väntar jag där framme

Lastbilschaffis
811 Inlägg
28 december 2009
#24
hehe inte PFC men hks prylen är det smile  Har man PFC så behövs ju inte hks grejjen smile

Golle
448 Inlägg
28 december 2009
#25
kaxxen skrev:
hehe inte PFC men hks prylen är det smile  Har man PFC så behövs ju inte hks grejjen smile

Eh, jo. Hans Hks Evc är ju en boost controller. En PowerFC kan inte styra laddtryck utan att man köper till lite grejor. Kör själv PowerFC + Hks Evc smile

James May: In other news.... I've fitted a fan!

Lastbilschaffis
811 Inlägg
28 december 2009
#26
jag menade HKS SLD Speed Limit Defencer Type   det är bara sneak pryl tycker jag smile

Golle
448 Inlägg
28 december 2009
#27
kaxxen skrev:
jag menade HKS SLD Speed Limit Defencer Type   det är bara sneak pryl tycker jag smile

Aha tongue

James May: In other news.... I've fitted a fan!

558 Inlägg
28 december 2009
#28
r34 är så snygg!

172 Inlägg
28 december 2009
#29
kaxxen skrev:
hehe inte PFC men hks prylen är det smile  Har man PFC så behövs ju inte hks grejjen smile

Ska man satsa på ordentliga grejer som du säger så ska man köpa separat ECu som AEM osv.
Apexi power FC styr ju allt på ett jätte konstigt sätt och  man får inte till mappen riktigt schysst.

trust me I KNOW

Kör du först så väntar jag där framme

Lastbilschaffis
811 Inlägg
28 december 2009
#30
allt hänger på mapparen, Vet fler som har power fc och det funkar riktigt bra.

PFC är standalone på sitt sätt men ett riktigt sprut som Autronic/aem/haltech/link är bättre men för priset är pfc bra och man får ju tag på en ECU ganska billigt jämfört mot dessa

Golle
448 Inlägg
28 december 2009
#31
Allt hänger på personen som mappar. Om PowerFC Skulle vara så kasst som du säger skulle nog inte Nagaski Auto's Skyline R34 GTR köra med det. 800hk och snabbast i Japan 2007...

James May: In other news.... I've fitted a fan!

Lastbilschaffis
811 Inlägg
28 december 2009
#32
eller skyrex här på gorg med sina 750hk som maxxtuning klämt ur den:)

172 Inlägg
28 december 2009
#33
aja. ni vet ju bättre så  denna diskussion är väl onödig

Kör du först så väntar jag där framme

Huh? (`´,)
518 Inlägg
5 januari 2010
Trådstartare
#34
Så efter en tid av liggandes på sängen, och efter att semestern tagit slut och jobbet börjat igen så var det dags att gå ner en vända till garaget.
man kliver in i värmen och trycker på larmdosan "PIP" skriker den men inte ett knyst från bilen.

-Foxtrot Uniform Charlie Kilo!!!
Bilbatteriet är urladdat

Så stressad kollar man på klockan 18:35 Mekonomen stänger om 25minuter jag hinner! Slänger sig in i V70´n och brakar iväg till Segeltorp 695:- senare har man en Ctek 3600 batteriladdare med hem.

Så med V70n till hjälp kablar man igång Skylinen. Man lär sig snabbt som fan att japanska bilarlarm är kraftiga, efter som man öppnat dörren med nyckel så vaknar larmet till liv när man kopplar på startkablarna.
Nu så friskt kopplat hälften brunnet. Med ett vrål och skakande väggar vaknar den raka 6:an ur sin lilla dvala. 

-Undrar om dom som bor ovanför uppskattar min lilla 20 minuters tongångs körning?
-Skit samma!

Jag har fått en del frågor om displayen i bilen och vad den kan visa. Så jag passade på att ta lite bilder.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/131700/831559_2sy46q.jpg
Den vyn jag har oftast är denna som visar, Laddtryck, Gas användning, Spridar användning, Oljetemp, Vattentemp.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/131700/831567_ex1rxd.jpg
Här kan man se 3 olika val, Singel vy dvs vad som ska visas på en singel graf, Redzone: Man kan ställa in lite värden när den ska varna att det går för varm osv, samt Shift up där man ställer in när växlings lampan ska tändas.

Under singel vy finns: Boost, Oil-temp, Front Torque (Hur mycket kraft 4wd driften sänder till fram vagnen), Volt, Throttle, Injector. Nästan allt som Första vyn visar.

Det finns även en Dubben vy som jag kan programera själv, Så den visar på dubbla mätare vad jag ställer in.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/131700/831589_r751bi.jpg
Här är en bild på dubbel vy.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/131700/831591_ueuvnt.jpg
Den finns en 30 sekunders graf som visar hur mycket jag använt en viss sak på alla singel vyerna.

Jag lägger upp mer bilder på just displayen om det finns intresse.
Men detta räcker för idag. Mer kommer i morgon.

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.

Huh? (`´,)
518 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
#35
Evo-Offer skrev:
verkar ju vara ritkigt najs.inte hänt ngt mer med bilen annars?

Inget större med tanke på att jag jobbar på lite udda tider och så väntar jag på lite delar från Japan.
Det mesta är bara en allmän genomgång inför kommande säsong.

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.

864 Inlägg
6 januari 2010
#36
Kul att den visar laddtryck i mmhg cool
R34 GTR är en fruktansvärt sjysst bil...

Kan den här hjälpa btw?
http://www.scribd.com/doc/22538022/HKS-EVC-6-Manual

Huh? (`´,)
518 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
#37
Tuffhaggman skrev:
Kul att den visar laddtryck i mmhg cool
R34 GTR är en fruktansvärt sjysst bil...

Kan den här hjälpa btw?
http://www.scribd.com/doc/22538022/HKS-EVC-6-Manual

Den visar i mmhg när det är vacuum i plenumet men när turbon laddar på så ändras det till kg/cm2

My Hero! Du har vunnit en åktur i skylinen i sommar.
Nu får jag iaf ordningen på den lilla saken.
Senast redigerat av Works (6 januari 2010)

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.

Lastbilschaffis
811 Inlägg
6 januari 2010
#38
va e det för godis från japan då ? smile

Huh? (`´,)
518 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
#39
kaxxen skrev:
va e det för godis från japan då ? smile

Schyyy, hemligt tills paketen kommit. cool

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.

864 Inlägg
6 januari 2010
#40
Works skrev:
Tuffhaggman skrev:
Kul att den visar laddtryck i mmhg cool
R34 GTR är en fruktansvärt sjysst bil...

Kan den här hjälpa btw?
http://www.scribd.com/doc/22538022/HKS-EVC-6-Manual

Den visar i mmhg när det är vacuum i plenumet men när turbon laddar på så ändras det till kg/cm2

My Hero! Du har vunnit en åktur i skylinen i sommar.
Nu får jag iaf ordningen på den lilla saken.

Roligt att kunna hjälpa till, gick rätt fort att hitta den på google. Hoppas den hjälper dig med det du har problem med bara...

Ska komma ihåg det om jag ser dig på någon träff i sommar cool
Senast redigerat av Tuffhaggman (6 januari 2010)


Sök