Så efter en tid av liggandes på sängen, och efter att semestern tagit slut och jobbet börjat igen så var det dags att gå ner en vända till garaget.
man kliver in i värmen och trycker på larmdosan "PIP" skriker den men inte ett knyst från bilen.
-Foxtrot Uniform Charlie Kilo!!!
Bilbatteriet är urladdat
Så stressad kollar man på klockan 18:35 Mekonomen stänger om 25minuter jag hinner! Slänger sig in i V70´n och brakar iväg till Segeltorp 695:- senare har man en Ctek 3600 batteriladdare med hem.
Så med V70n till hjälp kablar man igång Skylinen. Man lär sig snabbt som fan att japanska bilarlarm är kraftiga, efter som man öppnat dörren med nyckel så vaknar larmet till liv när man kopplar på startkablarna.
Nu så friskt kopplat hälften brunnet. Med ett vrål och skakande väggar vaknar den raka 6:an ur sin lilla dvala.
-Undrar om dom som bor ovanför uppskattar min lilla 20 minuters tongångs körning?
-Skit samma!
Jag har fått en del frågor om displayen i bilen och vad den kan visa. Så jag passade på att ta lite bilder.
Den vyn jag har oftast är denna som visar, Laddtryck, Gas användning, Spridar användning, Oljetemp, Vattentemp.Här kan man se 3 olika val, Singel vy dvs vad som ska visas på en singel graf, Redzone: Man kan ställa in lite värden när den ska varna att det går för varm osv, samt Shift up där man ställer in när växlings lampan ska tändas.Under singel vy finns: Boost, Oil-temp, Front Torque (Hur mycket kraft 4wd driften sänder till fram vagnen), Volt, Throttle, Injector. Nästan allt som Första vyn visar.
Det finns även en Dubben vy som jag kan programera själv, Så den visar på dubbla mätare vad jag ställer in.
Här är en bild på dubbel vy.Den finns en 30 sekunders graf som visar hur mycket jag använt en viss sak på alla singel vyerna.Jag lägger upp mer bilder på just displayen om det finns intresse.
Men detta räcker för idag. Mer kommer i morgon.