Problem vid chipning av V70R (N) ?

Björk1982
9 december 2009 · 9 Inlägg

Tjena, Jag har en V70R -04 aut. Och hade tänkt att släppa in Autotech under huven med ett chip.
Ville bara kolla innan om det är någon som har upplevt problem eller vad man kanske bör tänka på???
Har haft S40 2,0T (manuell) med chip innan som jag körde 12000mil med helt problem fritt så jag vill bara höra om det finns några vanligare fel eller slitage på V70R vi chipning.... ?
hmm

Den som har mest prylar när han dör vinner!
Volvo V70R (2004)
Severin
9 december 2009 · 1 587 Inlägg

Så länge du endast håller dig till chip, avgas system från JT eller hembyggt 3 tums osv så är de nog lugnt smile
Va ja hört får du inte heller laddar mer än 1.2 för då finns risken att stakarna ryker men de finns dom som kan mer än mig, hoppas dom svarar tongue

Christian S
10 december 2009 · 4 816 Inlägg

stakarna i den nya R motorn håller bra mycket bättre än i dom andra "vanliga" motorerna så att man inte ska ladda mer än 1,2 gäller bara dom.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Johns_R
10 december 2009 · 3 Inlägg

finns ju dom som laddar 1,5 o uppåt utan problem också smile

Volvo V60 "T5 AWD R-design" (2020)
Björk1982
10 december 2009 · 9 Inlägg

Ok men då behöver man kanske inte vara orolig....
Någon som har några tips på vad man "ska" göra med bilen när det gäller trimmning? Jag är öppen för förslag...
Just nu upplever jag bilen som ett landsvägslok mer än en rödljus killer med tanke på dom 1890kg som bilen väger även om det finns 300hk att tillgå. Så alla tips och ider´är värmt välkommna...

Den som har mest prylar när han dör vinner!
Volvo V70R (2004)
Christian S
10 december 2009 · 4 816 Inlägg

Björk1982 skrev:
Ok men då behöver man kanske inte vara orolig....
Någon som har några tips på vad man "ska" göra med bilen när det gäller trimmning? Jag är öppen för förslag...
Just nu upplever jag bilen som ett landsvägslok mer än en rödljus killer med tanke på dom 1890kg som bilen väger även om det finns 300hk att tillgå. Så alla tips och ider´är värmt välkommna...

det som du i alla fall bör göra är att byta oljan i lådan med jämna mellan rum (typ var annan eller var tredje service) då det inte ingår i nån service så måste du själv säga till om du vill ha den bytt eller om du hellre gör det själv för det som brukar vara orsaken till att lådan pajar är att oljan är kass.

att det är "slö" nu när den är orginal beror till största delen på att en S60/V70N R AWD ´04 med automat låda har 50Nm mindre i vrid än dom med manuell låda.
det kommer aldrig bli nån riktig rödljus räcer just med tanke på automatlådan & vikten utan ska du ha en riktig rödljus räcer ska du ha nått sånt som jag har, väger ca 1300kg och har ca 300Hk ihop med en tätstegad låda och riktig 4 hjulsdrift.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang