mer bilder kommer imorgon då jag gör klart demonteringen av styrstaget eller börjar med slipjobbet
Jag som trodde det var en terengbil Men det kommer nog gå bra men nu fattar jag hur skadan är. trodde det var ram balken men nu fattar jag att det nog inte var så. Men bara slå en pling om du behöver hjälp, verktyg eller goda råd. Eller bara om du behöver någom som kan stå breve och titta på och dricka upp din öl
ännu en dag i garaget men blev bara typ en timme pga att jag var hos älsklingen och åt och hos en vän och fikade innan jag kom till garaget med andra ord precis så det ska va familj och vänner går före bilen.
slipjobbet är påbörjat och det är ett riktigt tråkigt jobb men måste göras för att få ett bra resultat
Är det någon har på garaget som läser detta som kan svara på hur noga man måste vara med slipjobbet innan man börjar spackla? Jag funderar på att slipa bort all gammal lack i det skadade området innan jag börjar spackla är det bra eller bara onödigt arbete?
Du behöver inte plasta skadan, räcker med att använda en lödkolv och smälta ihop plasten igen, funkar finfint! Tro mig jag vet, har redan lagat på det viset på just en Golf 2
Du behöver inte plasta skadan, räcker med att använda en lödkolv och smälta ihop plasten igen, funkar finfint! Tro mig jag vet, har redan lagat på det viset på just en Golf 2
har ingen tillgång till en lödkolv så de är inte så smidigt
yttligare två dagar i garaget där det hänt mycket styrstaget är demonterat och sprickan i stötfångaren är lagad med hjälp av lödpenna. Tack Jörgen, Marcus och Älsklingen för er hjälp
Lite mera jobb på bilen är gjort så nu sitter nya styrstaget på plats och bara riktningen av krockbalken och slipning och lackering av stötfångaren.
Nya styrstaget på plats
Grov spacklet på plats
Mera spackel
Förlåt för dåliga bilder idag blev de pga att jag inte haft min kamera utan fått använda telefonen Skriv gärna mer komentarer känns tråkigt att skriva här i forumet när ingen komenterar