3369
Sök

saab stereo.

54 Inlägg
19 maj 2006
Trådstartare
nu e ja här igen, men de e så att ja får bäst svar här tack vare er alla bil kunniga..
saab 9-3, å ja vill ha baslåda i den men vill ej byta stereo för de e soft med ratt knapparna,
så ja ringde till MDS å frågade hur ja skulle gå till väga.. och dom sa att de finns 2 alternativ.
ngn sladd och en adapter beroende på vad ja har för stereo..:S "jag fattar ingenting"
AS2 stereo har ja de e allt jag vet, och jag har en Saab 9-3 2000.
så villket av dom där sk ja ha? sladden eller adaptern?

tacksam för alla svar..

MVH emir

Fisketokig
2 997 Inlägg
19 maj 2006
EmIr skrev:
nu e ja här igen, men de e så att ja får bäst svar här tack vare er alla bil kunniga..
saab 9-3, å ja vill ha baslåda i den men vill ej byta stereo för de e soft med ratt knapparna,
så ja ringde till MDS å frågade hur ja skulle gå till väga.. och dom sa att de finns 2 alternativ.
ngn sladd och en adapter beroende på vad ja har för stereo..:S "jag fattar ingenting"
AS2 stereo har ja de e allt jag vet, och jag har en Saab 9-3 2000.
så villket av dom där sk ja ha? sladden eller adaptern?

tacksam för alla svar..

MVH emir

Ska du in med en adapter bak på stereon så blir det att gå med lågnivå hela vägen till steget och sen åker du på att riva instrumentbrädan rätt rejält.

Kör du på lågnivåadapter så kan du lättare få ut lågnivå från systemet bara du har högtalarkabel.

AS2 så har du väl ett slutsteg utöver huvudenheten?!

Då skulle jag gå på med lågnivåadapter där lika som jag gjorde med min. dvs. löda på adaptern direkt i steget.

Att gå på annan adapter bak på huvudenheten var aldrig aktuellt för mig så det går med optik och inte vanlig kabel.

summa: Löd på en lågnivåadapter på slutsteget så slipper du riva halva bilen om du frågar mig.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

54 Inlägg
19 maj 2006
Trådstartare
okey.. tack för den infprmationen.. finns de ngn som kan göra de åt mej?
du Martin 9-3 du verkar kunna de där.. wink

1 631 Inlägg
19 maj 2006
Tror Martin förväxlar den gamla och nya 9-3an. Det finns ingen optik i den gamla.

Lite tydligare med alternativen:

1) En adapter som kopplas bak på din cd-spelare och ger dig vanlig lågnivåutång. Är enkelt att koppla in. http://www.backesljudbygg.se/lagniva/lagadapt.htm (finns två stycken till SAAB, vilken du ska ha beror på om du har original-steg eller ej)
2) Ny cd-spelare + adapter (ca 1.000:-) för att behålla rattknapparna. Tex Alpine.
3) Skarva högnivå från högtalarna bak

Alternativ 2 är bäst men dyrast. 1 är lättast och 3 ska du inte fundera på!

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

54 Inlägg
20 maj 2006
Trådstartare
Okey, tack.. tror nog att de blir alternativ 1..

Sök