Hedning skrev:
endorfinslaven skrev:
Utlandskt tangentbord
330in e ju rwd o det gar inte att ha kul med fwd.
Men att en 330 skulle ga sa bra later knappt min vinter940turbo trimmad for 10kr med t-kors gick jamnt med en 330.
Sedan att volvo skulle vara sa daliga pa vagen ar bara strunt jag har kort E46 med Mpaket o chassiet gar latt i botten.
Pa en bana ar sakert bmwn bra mkt battre an volvon hur ofta ar du pa banan, du bor i sverige och behover fjadringsvag.
Skit i alla bilreportage dar man bedomer balans o uppforande pa banor och inte pa vagar likt de svenska.
Hur manga reportage ar baserade kopior pa de engelska o tyska testen..... filura pa det....
det går visst att ha kul med fwd, dock inte lika kul som med rwd. Och historien om att din så kallade bil ska gå jämt med 330n tar jag lika seriöst som den nisse som säger att det finns bättre bilar än Mopar, Ha!
Resten håller jag med om, Bmw:s status som F1 vagnarnas f1 vagn som hänger av alla och lite till bara vägen har en kurva är bullshit. "att bmw förmedlar en känsla av vägen" är just en känsla och gäller inte alla, kör minst lika snabbt i en volvo som i en beemer.
Snälla jag vinner inget på att ljuga !
Min vinter 940 har gått jämnt i acc från 100 o upp med OPC Vectra, 330 o liknande bilar.
Jag tror inte på dessa 0-100 tester jag tror bara på vad jag upplever i min lilla värld.... !
Jag är inte avundsjuk på de som åker BMW har själv gjort misstaget o åkt en massa BMWs förr. Däribland en Alpina och det var ingen angenäm ekonomisk upplevelse eller vägållningsmässig extas, kompisen hade ett par Alpinor under vår BMWsjuka epok.. Jag har växt till mig och har ett hyfsat jobb där jag åker runt o jobbar på olika håll av klotet. Så nog har jag råd med en fin bil som alla snorisar kan dregla efter. Men jag har lärt mig vad som är "kul" för pengarna och vad för typ av körning jag utövar och vad som passar mina behov. Jag har kört en hel del hyrbilar och piskat dem under många mil och förvånas över hur förbenat nöjd jag är med min 940. Det låter sjukt men så är det och jag må vara en bakåtsträvare men den passar mig som handsken.
Uppträdandet på vägen bromsegenskaper under pågående ställ, neutralitet vid viktförskjutning fram/bak.
Köper man lite Volvo Original Cup prylar och utför lite enkla trim så har man en bil som inte kostar en förmögenhet att kvadda. På köpet får man körkunskap som i det hela lett till att jag i min sommar 940 åkt ifrån M3 E46,Carrera S, WRX STi(vässad) och en Yamaha R1:a på kurviga asfaltsvägar.
Allihopa med mer acc-kraft än det är i min lilla 940.....
Att äga bil o åka fort handlar inte bara om att köpa en bil som skrivits upp av motorjournalister efter test på en slät bana. De flesta journalister kopierar innehåll och bedömningar från de stora o "kunniga" journalisterna. När man växt upp så inser man att en M3 E46 kanske inte var det jag sökte efter om jag ska på fiskeresa och vill åka fort mellan älvarna för att effektivisera fisketurerna i norr(mig själv).
Men jag måste ha helt fel och köra bil på helt fel platser för att skapa min felaktiga världsbild. Världsbilden har skapats i mitt sjuka sinne ifrån händelser runt om i Skandinavien efter alla 10 000-tals fiskemil jag tillryggalagt. Jag har kört såååååå mkt fullgas i mina psykoser på kurviga ensliga landsvägar under alla år, och de enda potenta förare som jag finner där ute är Porsche åkare eller bondgrabbar.
Pojkar med innebilar och jättespoilers slutar åka långt innan det börja studsa i böjarna....
Förresten hur ofta ser man dessa vingprydda maskiner i sina visioner, "utanför stadsgränserna"....
Men allt jag säger är lögn såklart och man blir schumacher om man köper en BMW och sätter vingar och turbo på den. Glöm för guds skull inte att sänka BMW:n utav bara helvete då kan man åka i 60kmh på kurvig landsväg med konstant nära döden upplevelse.
Om man mot förmodan i sin 700hk BMW M3 blir omkörd av en SAAB 99 med en gammal folkraceåkare bakom ratten.
Då så var det bara den egna lustgastuben som gav hallucinationer.
Klart att en pimpad 700hk lågtflyende vingförsedd missil som vart med i BILSPORT är bäst !
Fan jag måste ha rökt på klart jag har fel,,,, eller....