Turbomatte skrev:Rquired skrev:endorfinslaven skrev:
Men snälla lilla Aquilla
Mattias Stenström byggde en rödblockare på 1000-1200hk
PÅ 4 CYLINDRAR OCH 2,3liter.
När jag var liten så åkte jag också BMW då 80-talare var inne o då var det Alpina B7....
Riktigt jävla skit vad det beträffar ingenjörskonst...
Vipparmar det hade inte volvo på den tiden..
Volvon kan man ge fullgas på en kall motor som har 150hk per liter utan att den rasar.
Min Alpina 100hk/liter tålde inte mitt ett o enda kallgasande då jag skulle visa en kollega hur bra bilen gick. Då rök 2 vippor och topplockspackningen.
Jag åkte BMW på den tiden och kan bara säga att motormässigt var allt med M30 skräp.
Fan vad blårök det var.
Hur mkt strulade inte på min Alpina pga dålig ingenjörskonst.
Javisst BMW går i bräschen med innovationer från racingvärlden..
Men det påverkar hållbarheten...
Hur många BMW går har gått i rallyskogen,,,,,
Kan det bero på deras helt värdelösa bakvagn.... månntro !
Styrväxlar med styrsnäcka vilket skit
Elproblem utan dess like...
Jag vet inte om det skulle bli BMW igen...
Aldrig Alpina eller Hartge..
en garagegranne hade har en H35 viilket skit...
Har gått runt o kollat ombyggnationerna de gjort...
Muppbygge...
Ge dig o sluta försvara skit...
I år hade jag en ny 320 med Mpaket som hyrbil och lekte lite med den på kurvig väg.
För i helvete min 940 med chassiesatts tar sänkor bättre utan att fjädringen går i botten.
BMW passade bra i rondeller på slät asfalt,,, jävla skitbil...
Sluta upp med prematureåsikter...
Kolla, någon kastar sten i glashus!
Nivån på dina argument gör mig relativt säker på att du aldrig någonsin kört en Bmw och än mindre ägt en Alpina. Och om någon skrivit barnsliga inlägg i denna tråden är det du, inte Aquilla. Denne argumenterar åtminstone för sin sak på ett sakligt och vettigt vis, ditt inlägg påminner mer om hur en femåring försöker övertyga kompisen om att hans pappa är bäst.
Om du nu överhuvudtaget har körkort får du väl köra runt i din traktor med "chassisats", vilket i fallet gamla Volvo vanligtvis är detsamma som brukar kallas "kapade fjädrar" på andra märken. Men du är nog rätt ensam i åsikten om att denna går bättre på vägen än Bmwn.
Altså Bmw han på senare tid blivit ett premium märke, deras äldre modeller, >87 typ, var ju inte dirket några premium/kvalitets bilar, utan de har kommit nu på senare tid.
Bmw har en kvalitetsKÄNSLA som få kan slå, men kvaliteten är det si och så med, mycket elproblem, och irriterande småfel. Visst har volvo, mercedes och audi sina fel med, men bmw är inte prefekta. De är sköna bilar att åka i med bra komfort och sportiga ambitioner, men det är absolut inga räser bilar eller rallyjärn.
Summa sumarum, Bmw är bra och fina bilar, det är inte väldens 8e underverk. Bmw har sina defekter precis som allt annat.
Nej, 80-tals Bmw var inga premiumbilar om begreppet ens existerade då. Och som jag skrev ovan så är "elfel och irriterande småfel" inget jag känner igen, tvärt om håller Bmw ihop jävligt bra efter min erfarenhet.
Klart fel inträffar, men inte mer än på en "vanligt bil" tex. en Volvo. Och med tanke på vilken skillnad i teknik det är mellan dessa bilar tycker jag detta är imponerande, lite som skrivs ovan: "Traktormotor" om man vill vara lite elak kontra en mer avancerad sexa eller en Bmw E34 med all dess elektronik kontra en Volvo 850.
Visst borde risken för fel rent teoretiskt vara större i Bmw? Men så är inte fallet...
Och en standardbil kan inte vara varken racerbil eller rallyjärn, men jag tycker att när det gäller att kompromissa detta med en bekväm vardagsbil är det ingen som kan knäppa Bmw på näsan.
Visst finns det roligare (standard)bilar och då någon enstaka modell, men att gång på gång lyckas leverera så bra kompromisser som Bmw som biltillverkare gör är de ensamma om i mitt tycke.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
0
0
0
0