Rquired skrev:
Busgrabb skrev:
Jadu...den videon har jag med länkat till i en annan tråd men då var det ju givetvis så att den snubben i M3:an kunde ju inte köra, hade handbromsen i, punka på ena däcket osv osv....
Det som visas i denna filmen stämmer rätt bra med verkligheten, har själv kört mot E46 M3:or när jag hade S60 T5 med olika "uppgraderingar" av motorn.
Sen skiljer det ju lite från bil till bil och hade det varit en annan M3:a och en annan S60 så kanske det hade gått sida vid sida men offtast är Volvon i detta fallet snabbare.
Praktexempel på vad jag menar med att ett youtubeklipp inte går att använda som argument, några saker att tänka på;
1. Var någonstans hittar jag bevis på att det är en S60 T5 steg 3? Eller det kanske är en steg 14 med 450hp som någon Volvo fanboy tagit och lagt in som steg 3?
2. Vart finns bevisen för att båda verkligen ger fullt?
3. Vad finns bevisen för att M3an verkligen är ok?
osv.
Det finns inga som helst belägg för att det som utspelar sig i klippet stämmer överens med verkligheten, och därmed är det per definition värdelöst som fakta. Om nu Volvo är så himla snabba som det hävdas här, då bör det inte vara några som helst problem för er att komma upp med riktiga seriösa mätningar?
Men visst, sitt ni och tyck att allt som skrivs i den här tråden är skit och att ni minsann vet hur det är i verkligheten. Men kom ihåg att ni har inte lagt fram några som helst fakta för er sak i denna tråden.
Busgrabb: Känn på paneler, material, känsla i reglage osv mellan en S60 och en E46. Skulle Volvo hålla den kvalitén?
Men det är helt uppenbart, Volvo är världens bästa, snabbaste, pålitligaste, mest vällbyggda bil. Att påstå något annat är inte politiskt korrekt i Sverige. Konstigt då att märket inte klarat sig på egna ben utan tvingats tigga om hjälp hos Ford och nu till slut säljas till Kina. Sätt gärna detta i kontrast med Bmw AG som tillsammans med Toyota är i princip de enda bilmärken som står på egna ben och som trots detta går som tåget.
Konstigt att Volvo går så dåligt trots dessa överlägsna bilar? Väldigt konstigt...
Bla bla bla o lite tider...