viktore skrev:
Rquired skrev:
viktore skrev:
Så var vi där igen.. M3 vs st3 s60 T5, när faktan inte riktigt faller BMW folket i smaken så drar man fram ett
ess ur rockärmen!!
Jaha, M3 med 440hk så kan det inte vara. Vi konsulterar Autotech och deras steg4 som ger 475hk och 550nm på E85. Detta för en kostnad som vida understiger priset för en M3+kompressor.
Vipps så är ordningen återställd!
Denna diskussionen börjar ta så orimliga proportioner så snart kan man inte mer än skratta åt argumenten som dyker upp...
Och vilka är det som drar fram nya argument när faktan inte passar dem och envisas konstant att jämföra trimmade Volvo med orginal Bmw?
Du är medveten om att du i inlägget tidigare dragit fram ett kompressorkit för över 40lakan? BMWlökarna gnäller på att Volvoraggarna jämför original BMW mot trimmat. Men ESS kompressorkit är kanske inte att betrakta som trim? Det är svårt att debattera med folk som inte själva verkar veta var de står.
Rquired skrev:
För övrigt får du gärna redovisa vad Autotechs steg 4 kostar, för skojs skull.
Klart en M3 blir dyrare, tycker du att en S60 T5 och en M3 är ungefär varandras like? Det är en svenssonbil kontra en erkänt duktig sportbil.
Som jag tidigare sagt, när du fått en S60 T5 värdig att jämföras med en M3 när det gäller kvalitet, vägegenskaper och känsla i mekanik samt körkänsla är du välkommen att jämföra den med M3.Men att komma med en Volvo sedan med ett chip som gör den snabb OM man får ner effekten i backen, en bil med lägre upplevd kvalitet och inte en bråkdel av den finmekanik Bmw är kända för (baserat på vad som skrivits i tester samt egna upplevelser) som ålar och spinner sig fram längs vägen.
Och sedan jämföra denna med M3, då skall du se att jag och många med mig skakar på huvudet ut dig.
Infogar vad jag skrivit i ett tidigare inlägg.
Det finns en anledning till att man testat exv BMW 523i mot S70 T5 i seriösa tidningar. Om man inte ser till enbart motoreffekt så ligger de bilarna nära varandra sett till pris och utrustningsnivåer m.m. Dessa likheter finns inte mellan en T5/R-bil och en M-bil.
Försöker avsluta denna irrelevanta diskussionen med att säga..
En 328 får pisk av en T5, en T5 får pisk av en M3, en M3 får pisk av en steg X T5 och vice versa. Det kan fortsätta i all oändlighet, men det har ingenting med diskussionen 330 vs T5 att göra.
Du är verkligen en mästare på att plocka saker ur sitt sammanhang, vi börjar med det första citatet:Ja, jag lade fram ett kompressorkit för 40.000- i diskussionen, men jag gjorde det också med syftet att jämföra trimmad Bmw med trimmad Volvo för ungefär samma summa
långt (ca 8 sidor) efter att volvofolket börjat jämföra trimmad Volvo med Bmw 328i, 330i och M3 E36 samt E46.
Men jag håller med fullständigt, det är svårt att diskutera med folk som inte själva verkar veta vad det står. Speciellt sådana som drar fram en jämförelse mellan en trimmad Volvo och en orginal Bmw och när motparten sedan drar fram en trimmad Bmw börjar klaga.
Men visst, skall vi jämföra strikt orginal bilar hädanefter? Det är knappast Bmw-sidan som kommer förlora på det...
Och angående det andra citatet:Och vad skriver dessa seriösa tidningar när de testar en S70 mot en 523i E39?. Säger de att "Volvo är en fullvärdig motståndare när det gäller kvalitet , finess, finmekanik och körskänsla" eller att "Bmw är bättre på *ovanstående* men ger mindre motor och utrustniing för pengarna?
En Bmw kostar mer, och ger mer.