3246
Sök

Vag-com problem.

174 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
jag köpte mig en vag-com på tradera till vw

jag fick med skiva och jag jag köpte en adepter så den skulle passa på corrado g60

men när den ska söka efter bilen å fylla i saker om bilen så kommer detta fram

( ingen respons från kontakten)

vet nån vad det kan va.

jag har nog installerat om det å provat 8gånger blir kommer fram samma sak,.

vore väldigt snällt om nån annan här har en sån från tradera som vet hur man installerar den så den funkar sen.

...has left the building...
4 474 Inlägg
14 december 2009
Du måste installera drivaren först...Sedan skall du associera VAG-com med det com-ports nr adaptern får i enhetshanteraren i Windows. Om du går in i enhetshanteraren o klickar på plustecknet framför com-portar så står det vilket nr den fick. Fick den ett högre nr än 4 har jag för mig att VAG-com får problem. Tvinga den isf till att ge porten ett lägre nr, svara ja på ev varningar. In i Vagcom sedan o testa så den hittar adaptern. Hade samma strul en gång, adaptern fick då com-ports nr 5-8 hela tiden...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

174 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
oki.. men min hittar kabeln

men när jag har kabelen in den i bilen så och är inne på vag- com så och ska söka igenom den så får jag fram ingen respons från kontakten

4 474 Inlägg
14 december 2009
VagCom är inställt på fel comport. Du kan ju testa att allt är OK i VagCom, tillgängliga portar är 1-4 i programmet. Har du slagit på tändningen när du försöker ansluta mot bilen? Tändningen måste vara på annars går det inte...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.

174 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
jag Tändningen  har varit på

4 474 Inlägg
14 december 2009
Då är det comports problemet du har, gör om gör rätt. Är du säker på att den versionen du använder av VagCom har stöd för din Corrado -90?

174 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
det vet jag inte.jag fick med

release4091s denna är utan

och  release4091us denna är med usb

vilken version ska jag ha ?

å var får man tag i den då

4 474 Inlägg
14 december 2009
Börja med att kolla i enhetshanteraren vilken comport din adapter fick...Om den fick en comport högre än 4 så välj då manuellt en port mellan 1-4. Datorn kommer varna för att porten kan användas av ett annat prog, strunta i detta. Sedan när porten har fått en comport mellan 1-4, så väljer du samma comportsnr i VagCom, testa förbindelsen. Ut o testa i bilen igen sedan

Edit: Mina råd gäller för vagcom adaptern via USB! Gissar att din Corrado saknar OBD-kontakt och att du använder dig av en sk "2+2" adapter, har inte hundra koll på denna. Tipset är att du reggar dig på www.passat35i.de , där finns det folk som kan hjälpa dig, garanterat!
Senast redigerat av dawwe (14 december 2009)

174 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
det är en sån adepter jag har.

men den hittar kabeln

men när jag söker igenom motorn så så får jag fram att  den inte får kontakten i kabeln värkar det som

4 474 Inlägg
14 december 2009
Har du kollar i enhetshanteraren vilken comport adaptern får, det är steg 1. Jag hade samma problem, det verkades om om VagCom hittade adapern men icke!
Lyd mitt råd: Kolla i enhetshanteraren, tvinga på en comport mellan 1-4 föra adaptern, välj sedan samma comport i VagCom (där kan du välja mellan com1-com4, korrekt?). När adapter/VagCom är korrekt konfigad så hörs det rätt tysta "knäppljud" från adaptern (iaf min som är blå-genomskinlig), hörs inte dessa knäppljud så har du ingen komunikation mellan dator-adapter.

Enhetshanteraren i XP: Högerklick "Den här datorn", "Egenskaper", "Maskinvara", "Enhetshanteraren". Adaptern funkar bäst med XP, kör du Vista kan det strula, testa isf att högerklicka på Vagcom ikonen o välj "Kör som administratör"
Senast redigerat av dawwe (14 december 2009)

4 474 Inlägg
14 december 2009
Välj då com4 i VagCom. Hör du dessa "knäppljud" vid anslutningsförsök????Är din adapter blå-genomskinlig?

174 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
ja det är den.

men jag kommer in så jag kan välja saker så

väljer jag motor och då börjar den å söka och ska hitta bilen så får jag fram ingen respons från kontakt

4 474 Inlägg
14 december 2009
O den ger ifrån sig "knäppljud"? Testat med att accessa någon annan enhet, tex ABS eller Climatronic?

174 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
det är som att den inte hittar bilen.

hitta detta

VAG-COM fungerar med de flesta märkena Volkswagen och Audi-modeller som såldes World-Wide Från 1994 till 20.010. Den kommer att arbeta med vissa bilar hela vägen tillbaka till årsmodell 1990. Det kommer också att arbeta med de flesta sena modell SEAT och Skoda modeller som säljs på andra marknader än Nordamerika. Om din VW / Audi har en 16-pin OBD-II stil "datalänkanslutningen, VAG-COM kommer definitivt arbeta. Om bilen har den gamla "2x2" Data Link Connection, kontrollera om det finns en tråd som går till varje stift, som visas på bilden. Om det är fyra trådar, VAG-COM bör fungera. Om det finns bara tre, kommer det inte. Vänligen se dessa Application diagram där du kan välja din modell och se vilka moduler som kan kommunicera med VAG-COM. Se även frågorna sidan för ett par saker som kanske inte fungerar som förväntat. Om du är osäker, e-post till oss.

4 474 Inlägg
14 december 2009
Det var det jag skrev innan "2+2" adaptern, för det är väl en sådan du använder, korrekt? Jag kan nog inte hjälpa dig, hör med grabbarna på www.passat35i.de, de VET hur du kan göra, och om det är möjligt med tanke på att din bil är från -90 (gränsfall tydligen). Har du testat att accessa andra styrenheter? Vad har bilen för fel?

174 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
det är de jag tänkte se om den har några

4 474 Inlägg
15 december 2009
Ok. Kolla som sagt med den där tyska sajten, mycket kompetens där!

174 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
om inte du kan höra dig för.
är kas på engelska

4 474 Inlägg
15 december 2009
Tyska får du skriva på...Heter samma där som här:). Frågan har säkert varit uppe där ett antal gånger innan så om du letar så lär du hitta svaret:)!

Sök